2018 Klasik Kitap Okuma Maratonu Raporum #kom2018


Rapor yazıları yazmayı çok seviyorum. Özellikle yıl sonu değerlendirme yazılarını. Söz konusu kitaplar olunca, onlarla ilgili her şeyi seviyorum ben.

Kendi kendime bir gelenek haline getirdiğim Klasik Kitap Okuma Maratonu kapsamında bakalım bu yıl neler okumuşum, maratona katılan diğer arkadaşlar neler okumuşlar bir göz atayım istedim. Bu yıl genel olarak kendime sınırlar koymadım, ruh halime göre seçtim okuyacağım kitapları. Bu yüzden kaç klasik okudum, sayısını hiç bilmiyorum. Şimdi yazıp dökünce ortaya çıkacak. 

Öncelikle, geçen yılın maraton yazısına bakınca okumak istediğim klasikleri okumadığımı gördüm ve bu beni biraz üzdü açıkçası. Listeden yalnızca Dorian Gray'i ve İnce Memed'in birinci kitabını eksiltmişim. Liste yapmak cidden bana göre değil, bunu anladım. 

Bu yıl okuduğum klasikler şunlar;

Yabancı

1- Babaya Mektup / Franz Kafka 🌟

2- Otomatik Portakal / Anthony Burgess 🌟

3- Dorian Gray'in Portresi / Oscar Wilde 🌟

4- Şeytan / Tolstoy

5- Ev Sahibesi / Dostoyevski

6- Beyaz Zambaklar Ülkesinde / Grigory Petrov🌟

7- Hayalet Süvari / Theodor Storm

8- Alice Harikalar Diyarında ve Aynadan İçeri / Lewis Caroll

9- Frankenstein ya da Modern Prometheus / Mary Shelly 🌟

10- Don Kişot / Cervantes 🌟

11- Ademle Havvanın Güncesi / Mark Twain

12- Lyon'da Düğün / Stefan Zweig

13- Yakıcı Sır / Stefan Zweig

14- Mürebbiye / Stefan Zweig

Hepsi çok güzel kitaplardı fakat özellikle çok beğendiklerimin yanına bir yıldız koydum. Okumadıysanız bu yıldızlı klasikleri okumanızı şiddetle tavsiye ederim. 

Yerli

1- Acımak / Reşat Nuri Güntekin 🌟

2- Kürk Mantolu Madonna / Sabahattin Ali 🌟

3- Vurun Kahpeye / Halide Edip Adıvar🌟

4- Şair Evlenmesi / İbrahim Şinasi 🌟

5- Ferhat ile Şirin / Nazım Hikmet 🌟

6- İçimizdeki Şeytan / Sabahattin Ali 🌟

7- Kuyucaklı Yusuf / Sabahattin Ali 🌟

8- Şahmerdan / Sait Faik Abasıyanık 🌟

9- İnce Memed I / Yaşar Kemal 🌟

Çok üzüldüm, 10 olamamış. Yine yabancı ağırlıklı okumuşum. Ama okuduğum yerli klasiklerin hepsi çok güzeldi. Hepsi yıldızı hak ediyor, hepsini okumanızı tavsiye ediyorum. 

Yaniiii bu yıl toplam 23 tane klasik kitap okumuşum. Geçen yıl bu sayı 13'dü. Geçen yıldan 10 tane fazla klasik okuduğum için kendimi başarılı sayıyorum. Bu da maratonumun işe yaradığını gösteriyor. Yeeeey!

Ayrıca bu yıl maratonda bana katılan arkadaşlarım da çok güzel kitaplar okudular, onların bu kapsamda okuduğu kitapları gördükçe ben de heveslendim ve bu sayıya ulaşmamda bana farkında olmasalarda teşvik kaynağı oldular. Hepsini tebrik ediyor, onlara bana katıldıkları için çok çok teşekkür ediyorum.

Takip edip listeleyebildiğim kadarıyla okunanlar arasından yorumlanan 43 klasik var. Bence bu sayı çok güzel, yorumlarımız mutlaka birilerine ulaşıp onların bu güzel klasikleri okumasına vesile olmuştur. Yorum yazan herkesin eline sağlık!

İşte bu maraton boyunca okunan, yorumlanan klasik kitaplar;










































Katılımcılar yazdılarsa rapor yazılarını aşağıya link olarak bırakabilirler, inceleyip bu yazıya eklerim mutlaka.

Bu seneki maraton yazısı da gelecek! Klasik okumaya devam!

*Şule Uzundere Blog #kom2018 Raporu

Yorum Gönder

6 Yorumlar

  1. Klasikleri okumayı seven bir okur olarak listeniz harika buldum... iyi okumalar... bol okumalı günleriniz olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :') Yeni yılda daha güzellerini okumamız dileğimle :')

      Sil
  2. Okuma maratonunda başarılar dilerim

    YanıtlaSil
  3. Ekinliğin klasik okumaya kesinlikle katkısı oluyor. Son birkaç yıldır fazla klasik okumuyordum, iki senedir senin sayende daha çok okuyorum. Bu etkinlik her yıl devam etmeli :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunu duyduğuma çok sevindim! Benim açımdan da çok faydalı oluyor etkinlik, bir motivasyon kaynağı benim için :') Bence de etmelii ^.^

      Sil