2020 Klasik Kitap Okuma Maratonu #kom2020


Öncelikle herkese mutlu yıllar dilerim!

5. Klasik Kitap Okuma Maratonu duyurusu ile geldim. Vay be, ilk maratondan bu yana uzun zaman geçmiş. Geriye baktığımda işe yaradığını da görüyorum aslında. Sosyal medyada dolaşan diğer maratonlar kadar etkili olmuyor, çok kişiye ulaşmıyor ama kendim faydasını gördükten sonra ne kadar yayıldığının pek önemi yok aslında.

Klasik kitap okumalarımı artırmak için heves kaynağım olan 2019 maratonum bu yıl çok cansızdı. Hem kendim yeterince klasik kitap yorumu yazamadım hem de yazılan yorumları takip edemedim. Takip edebildiklerim kadarıyla katılım da çok azdı zaten. Yine de bu raporu yazacağım çünkü istikrar önemli.

Geçen senenin raporunda, bir önceki yıldan daha çok okuduğumu yazmışım. 2017'de 13, 2018'de ise 23 klasik kitap okumuşum. Bu yıl ise 18 tane klasik kitap var okunmuşlar listemde. Az. Amaçladığım şey bu değildi, hem de hiç. Nedeni biliyorum, aşağıda okuduklarımın listesine bakınca siz de anlayacaksınız.

İşte bu yıl okuduğum klasik kitaplar:

✩Monte Cristo Kontu / Alexandre Dumas
✩Denemeler / Montaigne
✩Kendine Ait Bir Oda / Virginia Woolf
✩Yüzbaşının Kızı / Puşkin
✩Bir Noel Şarkısı / Charles Dickens
Sözde Kızlar / Peyami Safa
✩Bir İdam Mahkumunun Son Günü / Victor Hugo
Cadı / Hüseyin Rahmi Gürpınar
Gulyabani / Hüseyin Rahmi Gürpınar
✩Uğultulu Tepeler / Emily Bronte
Kuyruklu Yıldız Altında Bir İzdivaç / Hüseyin Rahmi Gürpınar
✩Notre Dame'ın Kamburu / Victor Hugo
✩Perili Ev / Charles Dickens
✩Yeraltından Notlar / Dostoyevski
✩Binbir Hayalet / Alexandre Dumas
✩Palto / Gogol
✩Bir Kuzey Macerası / Jack London
✩Operadaki Hayalet / Gaston Leroux

Evet, yıla Monte Cristo Kontu gibi muazzam bir eserle başladım. Evet bu yıl Hüseyin Rahmi Gürpınar gibi harika bir yazarla tanıştım.
Evet, Notre Dame'ın Kamburu'nu sonunda okudum ve onu favoriler listeme altın harflerle yazdım.
Ama neden Türk Edebiyatında çok önemli yeri olan birkaç klasiği okumadım? 
Ben de bilmiyorum ama çok pişmanım, kendime kızıyorum. 
Ayıp yani, İnce Memed'in devamı beklerken, Sabahattin Ali'nin okunmamış onca kitabı dururken, Reşat Nuri okumayalı yıl olmuşken, Orhan Kemal'in kalemini keşfetmeye bu kadar hevesliyken listede bu kadar az yerli eserin olması benim için gerçekten utanç verici.

Maratona katılıp klasik kitap yorumu yazan (takip edebildiğim kadarıyla) çok az blogger vardı. Maraton pek az blog arkadaşımın ilgisini çekiyor demek, olsun. Bir-iki kişi de olsa bu maraton insanların klasik kitap okuma hevesini artıyorsa ne mutlu bana. Ben hedefime ulaşamadım ama kendine bu konuda hedef koyanlarınız varsa siz ulaşmışsınızdır umarım o hedeflere.

Listeleyebildiğim yorum yazılarını aşağıda paylaşıyorum. Bu yılki tablo üzücü olsa da pes ediyor muyum, elbette hayır! Yeni hedefler koyup umudumu yitirmeyeceğim, ne sandınız! :D 

Bu yıl en az 20 tane klasik kitap okumazsam ve bunlardan en az 10 tanesi yerli klasik olmazsa bana da Okuyan Muggle demesinler.

Umarım bu sene maratonda bana daha çok kişi katılır, yorumlarıyla aşağıdaki listeyi zenginleştirirler. Yazdığınız klasik kitap yorumlarının başlığına nolur #kom2020 etiketini ekleyin ki yazınız gözümden kaçmasın. Ya da bana özel olarak da bildirebilirsiniz. 

Yazınız gözümden kaçmışsa ve aşağıdaki listede yoksa lütfen yorumlarda belirtin, hemen eklerim. Amaç bu yazıları daha çok kişi görsün, o kitabı okumaya teşvik olsun. 


2019 Klasik Kitap Okuma Maratonu Kapsamında Yazılan Yorum Yazıları








Cadı / Hüseyin Rahmi Gürpınar | Okuyan Muggle

Çocukluğun Soğuk Geceleri / Tezer Özlü | Şule Uzundere Blog

Dokuza Kadar On / Özdemir Asaf | Şule Uzundere Blog

Akşam Güneşi / Reşat Nuri Güntekin | Şule Uzundere Blog

Balinanın Karnında / George Orwell | Şule Uzundere Blog

Dali'den Karakurbağasına Bazı Düşünceler / George Orwell | Şule Uzundere Blog



Bize Her Yer Okul blogunu tebrik etmek istiyorum, aynı performansı 2020'de de sürdürmesini umuyorum. 

Katılan, yorum yazan herkese de çok çok teşekkür ediyorum. Bu sene de bana katılmanızı çok istiyorum. 

Ayrıca Şule abla maraton sonucunu bir yazıyla raporlamış, ona da bolca teşekkürler!: tıklayıp görün! Ayrıca kendisi geçtiğimiz günlerde (30 Ocak) kitap listesini de paylaştı. O yazıyıa da buradan ulaşabilirsiniz!


Yorum Gönder

41 Yorumlar

  1. İnşallah klasik kitapları okuyabilirim bu sene. İyi geldi bu yazı. Hadi bakalım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepimiz için aminnn :D İyi geldiyse ne mutlu ^.^

      Sil
  2. Klasik kitapları okumaya çekiniyorum ben ama bu sene aşmam lazım. Çok fazla okuyamasam da maratona katılacağım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hafif, ince kitaplarla başlamak işe yarayabilir. Belki bu konuda bir öneri listesi paylaşırım, faydalı olur. Katılacak olmana çok sevindim, bir-iki fark etmez, sayı değil nitelik önemli :')

      Sil
  3. Bu sene ben de katılmak istiyorum!! Benim türkçe klasiklerde çok fazla eksiğim var, okuduğum klasiklere dönüp bakınca hepsinin yabancı eserler olduğunu görüyorum. Umarım 2020 güzel kitaplar okuduğumuz güzel bir sene olur! Mutlu Yıllar :>

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen, benim de yerli klasik konusunda canım sıkkın. Ama bu sene bu duruma son vermeye kararlıyım :D Katılmana çok çok sevindim! Birlikte olunca daha çok heves ediyorum. Güzel dileklerin için teşekkürler, sana da musmutlu yıllaaar ^.^

      Sil
  4. Selam.
    Gözümden kaçmış bu etkinlik. Ama bu sene katılmak isterim. Nasıl belirleniyor liste?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabaa! Katılırsanız çok memnun olurum, sayı arttıkça heves, istek de artıyor. Herhangi bir liste belirlemiyoruz, belirleyenlerimiz de kendi kafalarına göre yapıyor bunu. Liste konusu epey esnek yani. Yeter ki klasik okuyalım, mottomuz bu! Umarım klasik kitap yorumlarınızla maratonumuzu zenginleştirirsiniz :')

      Sil
    2. Katılıyorum size, çoğalarak okuyunca daha bir şevkle okunuyor 🤗 o zaman tamamdır, bende varım 🍀😚

      Sil
    3. Son bir soru; blog da blog başlığına mı yoksa etiket kısmına mı "#kom2020" etiketi yapıcaz?

      Sil
    4. Harika, çok sevindim katılmanıza! Etiketi iki yere de yapabilirsiniz, yeter ki benim gözümden kaçmasın... Bu yazının başlığında olduğu gibi olursa daha çok dikkat çeker tabii ama dediğim gibi ben bir yerde göreyim ki hemen listeye ekleyeyim yazınızı, böylece daha çok kişiye ulaşsın :')

      Sil
    5. Tamamdır 👌 teşekkürler. 🤗
      İyi geceler.

      Sil
  5. Tesekkurler. Aslinda klasikleri bilincli olarak secip okudugum ilk senemdi gecen sene. Ogluma sevdirme amacli baskadim ve burda da sizi gorunce 2. Bir motivasyon kaynagi oldu bana. Bu sene de klasik okumaya devam etmek istiyorum. Oglum monte cristo kontu ile basladi onu yakalamak icin ben de kitaplari hazirladim. Bu sene daha verimli bir okuma sureci diliyorum herkese

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vakit bulunca yazdığınız yorum yazılarını da okuyacağım mutlaka. Süreç sırasında takip edemediğim için lütfen kusura bakmayın. Oğlunuz kaç yaşında? Monte Cristo Kontu'nu severek okuduğuna eminim! Bu sene de katılacak olmanıza çok sevindim, maratona renk katan okuyuculardan birisiniz. Teşekkürler! ^.^

      Sil
    2. Tesekkurler. Oglum 10 yasina girecek. O klasiklerin yaklasik 200 sayfaya kadar sadelestirilmis versyonlarini ben de orjinallerini okuyorum. Basta ilgisini cekmemisti kitap ama netten biraz arastirma yapinca okumaya basladi. Kutaplari kutuphaneden seciyoruz kutuphanede ne varsa onu aliyoruz ve oglum bazan aldiklarimizi okumadan geri veriyor. Mesela 3 silahsorleri aldigimiz zaman kitap sarmamis ve okumamisti, bu yuzden monte cristo kontunu da okumaz diye tahmin etmistim. Ama iste herkes farkli...

      Sil
    3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    4. Bu yaşta okuma alışkanlığının olması ne güzel, tebrik ediyorum sizi. Kütüphane kültürünü yaşamanız da ayrıca çok hoş. Keşke her ebebeyn sizin kadar bilinçli olsa, maşallah diyorum ve hem size hem oğlunuza keyifli okumalar diliyorum :')

      Sil
  6. Ben de katılacağım Gözde zaten bu yıl okumak istediğim klasikler var, yazısını en kısa zamanda bloguma girerim. Hepimize şimdiden keyifli okumalar^¬^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindim Berfin! Maratona renk katacağına eminim. Yazını merakla bekliyor olacağım. Keyifli okumalaar ^.^

      Sil
  7. Benim yine lafta kalan hedeflerimden biri oldu klasik okumak:( Ama dediğin gibi vazgeçmek yok!!! 2020'de bol bol güzel kitaplar okumak dileğiyle!<3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dediğim gibi önemli olan istemek, ben bu sefer güzel klasikler okuyacağımıza eminim (neredeyse) :D

      Sil
  8. Merhabaa...🤗 Ben ayda bir kitap olarak 12 kitap hedeflemiştim ve hedefime ulaştım hatta geçmiş de olabilirim ama Bir Noel Şarkısı'ndan başka yorum giremedim. 🙈 Bu yıl da katılacağım umarım daha fazla klasik okuyabilirim. 😋

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hedefine ulaşman harika, çok sevindim! Ben de okuduğum her klasiğin yorumunu yazamadım ama olsun. Listeye girdin ya bir yazı da olsa önemli değil, çok teşekkür ederim :')

      Sil
  9. oyyyy ne maratonmuş beee :) iki liste de çok güçlü :) hüseyin rahmi, monte kristo, yeraltından notlar. gözdeleriiim :) maşallah oku tamam bu yıl daaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Deep! Bu sene daha çok, bunlar gibi güzel klasikler okumayı diliyorum :')

      Sil
  10. Klasik okumak için benim de böyle bir mitivasyona ihtiyacım var. ^^ Bende katılmak istiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok memnun oldum! Umarım birlikte harika klasikler okuruz :')

      Sil
  11. Geçen sene sindirilerek okunması gereken kitaplara ağırlık verdiğini gördüm. Charles Dickens, kitaplarında çok fazla karakter kullandığı için beni en zorlayan yazar olmuştur. Bence sen bu senenin de hakkından geleceksin, inanıyorum sana 😉

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Charles Dicken'ın görece kısa kitaplarıyla başladım aslında ama en çok İki Şehrin Hikayesi ve Büyük Umutlar'ı merak ediyorum. Bu yıl okumayı çok istiyorum, bakalım. Çok teşekkür ederim, böyle motivasyonlara ihtiyacım var ^.^

      Sil
  12. ben de katılıyorumm! güzel motivasyon olucak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Harika! Aramıza hoş geldin o halde! Umarım 2020 muhteşem kitaplar okuduğumuz bir yıl olur :')

      Sil
  13. bana bu konuda ilham veriyorsun yarın kütüphaneye gidecektim bir rota belirleyemedim bu yıl bir türlü. klasikler en iyisidir her zaman iyi ki göz atmışım sana

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maratona hoş geldin o halde! Umarım bir sürü güzel eser okuruz bu yıl berabercee ^.^

      Sil
  14. Teşekkür ederim, bu sene daha çok, çok güzel klasikler okunur inşallah maraton kapsamında. Monte Cristo Kontu'nu daha bekletme, emin ol bayılacaksın demedi deme :D

    YanıtlaSil
  15. Etkinliği yeni gördüm ve katılmak isterim. Klasik okumayı çok seviyorum, bu etkinlikle de Türk klasikleri konusundaki eksikliğimi kapatmaya çalışırım. Güzel motivasyon olur benim için. Teşekkür ederim bu güzel etkinlik için. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katılımınız benim için büyük motivasyon kaynağı olur, ne kadar çok kişi olursak birbirimizi o derece çok heveslendiririz! Hoş geldiniz! Yorumlarınızı merakla bekliyor olacağım. Asıl ben teşekkür ederim :')

      Sil
  16. Çok güzel bir etkinlik. Bu sene geçen seneye göre daha kalın ve nispeten ağır klasikler okumak istiyordum. Etkinlik güzel bir motivasyon olacak bana. Listemi en kısa zamanda hazırlayıp blogumda paylaşacağım. Keyifli okumalar dilerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de amacım aynı. Umarım hepimiz hedeflerimize ulaşırız ^.^ Blogunuzu takibe aldım, listenizi merakla bekliyorum. Katılımınız için şimdiden çok teşekkür ederim ^.^

      Sil
  17. Tabii ki bu sene de katılıyorum :-)

    Geçen sene bloğuma zaman ayıramayınca birçok kitabın yorumu kaldı. Umuyorum bu sene daha düzenli yorum yazabilirim. Hepimize bol kitaplı günler diliyorum :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olmazsan olmazdı ablacım ^.^ Listen de harika, umarım hepimiz hedeflerimize ulaşabiliriz bu yıl :')

      Sil
  18. Yine de bence çok iyisin, çoğu okuduğun klasik kalın. Ben de Okuyarak Yaşa ile Türk Klasiklerini okudum, onun dışında kendi istediğim klasikleri de okudum. Umarım yeni yılda hedeflerine sağlıkla ve huzurla ulaşırsın, bu zamanda en ihtiyacımız olan şey^^

    YanıtlaSil