2020 Raporu ve 2021 Hedefleri

 


Herkese merhabalar!


2020 aslında hepimizin asla unutmayacağı bir yıl oldu; çok şey oldu, bunların çoğu kötü şeyleri ve bu yüzden pek çoğumuza asla bitmeyecek gibi gelmiştir ama doğrusunu isterseniz bana çabuk geçmiş gibi geliyor. Aslında her gün aynı şeyleri yaptık, evlerimizden çıkmadık, gezmedik, dolaşmadık (en azından bilinçli olanlarımız). Yine de, her gün aynı günü yaşıyor gibi hissetsem de 2020 çabuk geçmiş gibi geliyor bana. Belki şimdi, bitiyor olduğu için böyle hissediyorum, bilemiyorum. 


2020 dünya genelinde kötü hatırlanacak bir yıl olsa da ben bu yıl kişisel anlamda da kötü şeyler yaşadım. Dayımı kaybettik, büyük bir deprem yaşadık... Bunlar etkisinden uzun süre çıkamadığım, beni manevi olarak yıpratan olaylardı. Yine de bir şekilde hayat devam ediyor.


Bu yıl başıma, başımıza gelen en güzel şey ise Nohut'tu. Mart ayında bir tavşan sahiplendik, bir Hollanda Lop tavşanı. Beni instagramdan takip edenler görmüştür mutlaka kendisini. Nohut evimizin neşesi oldu, kısa zamanda o kadar sevdik, o kadar alıştık ki ona... Gerçekten kendisi 2020'nin bize getirdiği en güzel şey...




Yani genel olarak benim de yılım aşağı yukarı herkesinki gibi geçti. Gündemimiz hep aynıydı zaten: evde kal, maskeni tak, sosyal mesafeni koru. Bu süreçte arkadaşlarımı çok özledim tabii. Zaten okul bittiğinden beri sık sık görüşemiyorduk, araya pandemi girince iyice hasret kaldık birbirimize. Neyse, sağlıklı olalım da gönlümüzce görüşüp sarılacağımız günler de gelir inşallah.

Çok uzattım, şimdi sizlerle 2020'nin okuma bilançosunu paylaşacağım. 

Bu yıl için kendime 50 kitaplık hedef koymuştum. Belki biliyorsunuzdur, her sene kendime bir önceki sene okuduğum kitap sayısı kadar hedef koyuyorum. 2016'dan sonra ne olduysa olmuş ve okuduğum kitağ sayısı her yıl biraz daha azalmıştı. En son geçen sene 50 kitap okumuş ve bu yılın hedefini de 50 kitap yapmıştım o yüzden. 

Bu sene ise bu hedefimi Eylül ayında, Yerdeniz'in ilk kitabı olan Yerdeniz Büyücüsü ile tamamlamıştım. O zamandan yıl sonuna kadar da yirmi yedi tane kitap okuyup bu seneki maratonumu 77 kitapla tamamlamış oldum. Bu sene doya doya okuyabildiğimi düşünüyorum aslında, o yüzden mutluyum. Hep okumak istediğim kitapların hepsini okuyabildiğimi söyleyemeyeceğim ama en azından güzel kitaplar okudum ve yeni yazarlar keşfettim!

Yılın Favorileri

1🌟- Sefiller * Victor Hugo

2- Black Skin White Masks * Frantz Fanon

3- Katip Bartleby * Herman Melville

4- Bağdat Yollarında * Güneli Gün

5- Haroun and the Sea of Stories * Salman Rushdie

6- Ruhlar Evi * Isabel Allende

7- Atuan Mezarları * Ursula K. Le Guin

8- Aşk-ı Memnu * Halit Ziya Uşaklıgil

9- Devrim Ayetleri * Eren Erdem

10- Labirentindeki General * Gabriel Garcia Marquez

11- Büyücünün Yeğeni * C.S. Lewis

12- Yeşilin Kızı Anne * L.M Montgomery


Yılın Hayal Kırıklıkları

1- Yürek Burgusu * Henry James

2- Yerdeniz Üçlemesi * Ursula K. Le Guin

3- Bülbülü Öldürmek / Harper Lee

4- Beyaz Kale / Orhan Pamuk

5- Son Ada / Zülfü Livaneli

6- Tarihçi / Elizabeth Kostova 

7- Hayaletgören / Schiller

8- Son Dilek / Andrzej Sapkowski

9- Kızıl Harf - Damgalı Kadın / Nathaniel Hawthorne

10- Aslan, Cadı ve Dolap / C.S. Lewis


Yılın Keşifleri

1- Salman Rushdie * Doğu Batı, Haroun and the Sea of Stories

2- Yukio Mishima * Dalgaların Sesi

3- Haruki Murakami * Tuhaf Kütüphane, Uyku, Karanlıktan Sonra

4- Isabelle Allende * Ruhlar Evi

5- Stanislaw Lem * Yenilmez


Bu yıl ilk kez okuduğum başka yazarlar da oldu ama bu listeye yalnızca benim için keşif niteliğinde olan, okumaya kesinlikle devam etmeyi düşündüğüm isimleri dahil ettim. 


2021 Okuma Hedeflerim


Öncelikle alışkanlığım olduğu üzere bu senenin hedefini 77 kitap olarak belirliyorum. Bir yandan tez bir yandan da çeviri beni biraz zorlayabilir kitap okuma konusunda ama geleneği bozmak istemiyorum. Olduğu yere kadar diyorum. 


Bu senenin klasik kitap hedeflerinden şu yazıda bahsetmiştim. Bunların dışında da hedeflerim var:


*Bir Tolkien maratonu yapmak (Her ay bir Tolkien kitabı okuyup elimdeki Orta Dünya kitaplarını bitirmek, okuduklarımı yeniden okumak)


*Bu sene keşfettiğim yazarlardan en az ikişer kitap daha okumak


*Marquez'in okumadığım kitaplarını okumak (Başkan Babamızın Sonbaharı, Bir Kaçışın Öyküsü, Anlatmak İçin Yaşamak)


*İhsan Oktay Anar'ın okumadığım kitaplarını okumak (Yedinci Gün, Galiz Kahraman)


*Daha çok kurgu dışı kitap okumak


*Daha çok yerli edebiyat okumak


*En az iki kitap serisi bitirmek (Bu sene Twilight dışında hiç seri okumadığımı fark ettim, oysa seri okumayı ne çok severdim.)



Sizin bu yıl okuduğunuz en güzel kitap hangisiydi?
Hayal kırıklıkları yaşadınız mı?
2021 için hedefleriniz, planlarınız var mı?
Benimle paylaşın!

Yorum Gönder

6 Yorumlar

  1. yılın hayal kırıklarına katılıyorum bende.. nohuta da bayıldım bu arada gerçekten tam bir güzellik gelmişşş :))

    YanıtlaSil
  2. Yaa evde tavşan bakmak nasıl Gözde? Ben kedi çok istiyorum, sürekli oynayacağım bir dostum, evladım olsun istiyorum ama tüy dökmesinden dolayı annemi ikna edemiyorum. Tavşanlar bu tüy konusunda nasıl acaba?

    Kızıl Harfi hayal kırıklıklarında görünce şaşırdım, hikayelerinden severek okuduğunu takip ediyordum sanki ama sonucu kaçırmışım demek://

    2021 birbirinden güzel kitaplarla yolunun kesişeceği bir yıl olur umarım Gözde<3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tüy konusunda kedileri aratmadıklarını söyleyebilirim ahahahsh Tavşan beslemekle ilgili bir yazı hazırlıyorum aslında :D Kızıl Harf'e büyük umutlarla başlayıp pozitif devam etmeye çalışmıştım ama olmadı, yürümedi ilişkimiz :D Umarım hepimiz için öyle olur canım, teşekkür ederim :')

      Sil
  3. Sağ ol İlkaycım, çok teşekkürler. Evet, bir şekilde geçti. Gelen yıl gideni aratmaz inşallah.. İyi dileklerin için çok çok teşekkür ederim, 2021 hepimize güzellikler getirir umarım :')

    YanıtlaSil
  4. 2020 hiç geçmiyor gibi geliyordu ama düşününce bana da çok çabuk geçmiş gibi geldi. Özellikle yazdan sonrası için konuşuyorum.

    Yeni yıl için bir şey planlamayacağım desem de dayanamıyorum. Sen de bendensin :-) Güzel hedeflerin var. Umarım gerçekleşir. Merakla takip ediyorum.

    YanıtlaSil