2019 Ganimetleri & 2020 Dilekleri



Merhaba gelecekteki ben!

Yılın bu zamanı ne kadar çabuk geldi, geliyor değil mi? Yoğunken, zor dönemlerden geçerken zaman hiç geçmeyecek gibi geliyor insana. Oysa ne kadar çabuk geçiyor, kimseye, hiçbir şeye acımıyor. 

Yeni yıla girmeden bu yazıyı hazırlamak istedim çünkü yine çok yoğun ve yorucu bir sınav dönemi bekliyor beni. Ya şimdi ya hiç. Hem blogdan da çok uzak kaldım, içimden geldiği gibi/kadar yazamıyorum artık. Ama bu rapor yazıları için her zaman vakit ayırabilirim, çünkü bunlar hayatımın seyir defteri haline geldi. 

Geriye baktığımda çok dolu bir yıl görüyorum, o yüzden kaseti geri sarıp bakalım, neler olmuş.

Önce kitaplardan, filmlerden dizilerden filan bahsedelim. Ama önce kitaplar...

Goodreads'in bu yıl bana sunduğu tablo şu, ne eksik ne fazla. E nihayet!



Bilen bilir, birkaç yıldır usandırıcı biçimde okuma hedeflerime ulaşamıyorum. Kim nazar değdirdiyse artık en son 2016'da 75 kitap okudum, ondan sonra bu sayı giderek düştü. Geçen sene 50 kitap okumamla birlikte bu senenin hedefini de 50 yaptım (böyle bir alışkanlığım var, her yıl bir yıl önce ne kadar kitap okuduysam o kadar kitap yapıyorum hedefimi). Bu sene de hedefime de ulaşamasaydım gerçekten bardağı taşıran damla olurdu bu durum. Son zamanların yoğunluğundan okuduğum kitap sayısını filan takip edecek halim de kalmamıştı, iyi ki Goodreads var.

Okuduğum en kısa kitap Cthulhu'nun Çağrısı, en uzunu ise iki ciltten oluşan Monte Cristo Kontu. Vay be, Monte Cristo Kontu'nu okuyalı daha bir yıl olmuş, oysa bana üzerinden çok uzun zaman geçmiş gibi geliyor..

Okuduğum toplam kitap sayfasının ortalaması ise 228, bence az. En az 300 olmalıydı gibi hissediyorum. 

Okuduğum en popüler kitap Ateş Kadehi (şaşırmadım), en bilinmediği ise çeviribilimle ilgili bir kitap olan Çeviri Kuramlarını Düşünürken kitabı. Normal, çünkü bu sadece alandaki kişileri ilgilendiren bir kitap bence.



Okuduğum kitaplara ortalama olarak 5 üzerinden 3.8 yıldız vermişim. Yine bol keseden yıldız verdiğim bir yıldı bence, çünkü geriye baktığımda aklımda kalan kitap sayısı iki elin parmaklarını geçmiyor. Birazdan sıralayacağım...

Okuduğum kitaplar arasında en çok yıldız alan kitap yine bir alan kitabı olan Kapılar. Bu saçma, çünkü yıldız verenlerin sayısı az, hepsi de beş yıldız verince durum böyle olmuş. Kapılar harika bir çalışma evet ama, Goodreads'te aslında popüler olmadığı da bir gerçek. 

Son olarak bu yıl okuduğum ilk kitap, kurgu dışı bir çalışma olan Evren Avucunda. Yıla harika bir kitapla başlamışım, ne güzel. 2019'u yine güzel bir kitapla, kulüp kitabımız olan Operadaki Hayalet ile bitiriyorum. Okuduğum tüm kitapları görmek için tık tıkk!

2019'un En Güzel Kitapları

✫Monte Cristo Kontu / Alexandre Dumas
✫Kolera Günlerinde Aşk / Gabriel Garcia Marquez
✫Notre Dame'ın Kamburu / Victor Hugo
✫Yeraltından Notlar / Dostoyevski
✫Evren Avucunda / Christophe Galfard
✫Yüzbaşının Kızı / Puşkin
✫Palto / Gogol
✫Cadı / Hüseyin Rahmi Gürpınar

Çoğu klasik, hepsi yeniden, tekrar tekrar okunmaya değecek kitaplar. 

Bu yıl Hüseyin Rahmi Gürpınar gibi harika bir yazarın kalemiyle tanıştım, yeteri kadar olmasa da Rus edebiyatından önemli klasikler okudum. Bir kitap kulübüne dahil olmak çoktandır istediğim bir şeydi, bu yıl gerçekleşti bu dileğim. Gotik Edebiyat Kulübü'ne girdim ve kulüp sayesinde harika kitaplar okudum. Kulüple birlikte okuduğum en güzel kitap ise Notre Dame'ın Kamburu'ydu. Kelimenin tam manasıyla enfes bir eserdi. 

Bir önceki sene hiç Marquez okuyamamış ve yazarın kalemini çok özlemiştim. Bu yıl iki yeni Marquez kitabı okudum: Benim Hüzünlü Orospularım ve Kolera Günlerinde Aşk. Biri en iyiler listesinde, elbette. Favorim olan Kırmızı Pazartesi'yi bir daha okudum, yine harikaydı ama bir yeniden-okuma olduğu için listeye dahil etmedim onu. Bu kitabın benim için önemi zaten belli.

Yeniden-okuyamama durumumu aştım ve bu yıl üç tane çok güzel kitabı tekrar okudum, üç okumadan da inanılmaz keyif aldım. Tekrar okuduğum kitaplar: Ateş Kadehi, Kırmızı Pazartesi ve Uğultulu Tepeler. Laf aramızda Kırmızı Pazartesi'yi bir de İngilizce ve Almanca'dan okumayı düşünüyorum. Bu sefer sırf meraktan ama. Ben İnci Kut'un çevirisini beğeniyorum. Başka dillere nasıl aktarılmış bu muazzam eser merak ediyorum. Bakalım, fırsatım olursa okuyup öğreneceğim. 

Kitaplar açısından durum böyle, bence fena değil. En azından hedefime ulaştım, içim o yüzden rahat. Ayrıca baksana, çok güzel kitaplar okumuşum!

Bu yıl içinde toplam 51 tane de film izlemişim. Bunların içinde beni en çok etkileyen iki film oldu, hatırladığım kadarıyla tabii... Ahlat Ağacı ve Extremely Wicked, Shockingly Evil and Vile. Aslında son dönemlerde izlediğim animasyon Klaus da listeye girebilir, o da çok güzeldi. Ama Coco kadar değil mesela. Bandersnatch'i de sevmiştim aslında, keyifle izlemiştim ama sonra düşününce çok da şey gelmedi yani, ne bileyim.

Kaç dizi izledim bilmiyorum, saymaya da üşendim açıkçası ama çok güzel diziler izledim bu yıl onu biliyorum. When They See Us, Full House, Chernobyl ve Dark bunların başında. Çok çok güzel belgesel diziler izledim ama hatta onları bir yazıda toplamıştım: Kaçırmamanız Gereken Netflix Belgeselleri. Gerçekten, kaçırmamanız gerekiyor. Bunların içinde bu yıla damgasını vuran, benim için, iki belgesel var: Gezegenimiz ve Making a Murderer. İkisinin de etkisini üzerimden atamadım uzun süre. 

Blogda geçen yıla oranla daha aktifmişim ama yine de 50  yazı az geldi bana. Bunların 12si zaten aylık rapor. Bir de geçen kış her gün yazı yazdığım bir etkinlik vardı. Bunlar olmasa otuz yazı ancak yazmışım. Bence oldukça az. 

Neyse, sağlık olsun. Bu yıl başıma neler geldi onlara bakalım...

✦Ales ve Yökdil sınavlarına girdim. Bunlara hazırlık sürecim çok sancılı geçti ama ikisinden de iyi sonuçlar almayı başardım. Matematik beni yenemedi, ha haaa.
✦Harika bir etkinlik yaptık, Rus Kültür Günü adında. Bu etkinlikte aktif rol aldım, konuşma yaptım, şarkılar söyledim. Harika bir anı benim için. 
✦Mezun oldum, kep attım. Artık diplomalı bir çevirmen-muggleım.
✦İlk çeviri işimi aldım, bir yayıneviyle ilk sözleşmemi yaptım. İlerleyen aylarda ilk çevirim raflarda olacak (inşallah). 
✦Yılda iki kez ev değiştirdik. Zorunlu bir durumdu. Son taşındığımız yerden ise çok memnunum, Allah bozmasın.
✦Yüksek lisans sınavını atlattım, bölüme girmeyi başardım. 
✦Gotik Edebiyat Kulübü'ne girdim (iyi ki!).
✦Rusçamı ilerletme konusunda ufak bir adım atabildim, Rusça kursuna başladım (harika gidiyor, nazar değmesin). 

Böyle listelemek kolay tabii ama çok sıkıntılı, yoğun ve yorucu zamanlar yaşadım bu yıl. Hepsini geride bırakmış olmak güzel ama üzerimde etkileri büyük olan olaylar da yaşadım. Geride kaldı diyip geçilemeyen şeyler de var ne yazık ki. Ama iyi, güzel düşüncelere odaklanmak lazım. Buradayım, sağlıklıyım, mutluyum. Bunun için şükrediyorum. Şimdi yeni yıl dileklerime geçmeden geçen yıl bu yıl için ne dilemişim onu hatırlamak istiyorum. 

50 kitap okumayı hedeflemişim, 50 kitap okuyarak hedefime ulaştım.

✥En az 15 tane tane klasik kitap okumayı hedeflemişim, 17 tane klasik okuyarak hedefimi aşmışım.

✥Çeviribilim alanında kitaplar okumayı hedeflemişim, 7 tane okumuşum. Bence iyi bir sayı. 

2018 hedeflerim, dileklerim hep okumak üzerineymiş. Hepsini de yerine getirmişim, maşallah diyelim. 2020'de şunları yapmayı diliyor, hedefliyorum:

50 tane kitap okumayı ve bunlardan en az 15 tanesinin klasik olmasını,
✨Güzel bir tez konusu bulup tez yazma sürecimin sorunsuz bir şekilde başlamasını,
✨Çevirimin bir an önce basılmasını,
✨Beklediğim kadroların açılmasını ve o kadrolara yerleşmeyi,
✨Kendi yazdığım kitapları bastırmak için bir adım atmayı..

Aslında her şeyden önce, ailemle mutlu, huzurlu ve sağlıklı bir yıl geçirmeyi diliyorum. Bunlar olduktan sonra gerisi zaten geliyor.

Herkese mutlu, huzurlu ve sağlıklı bir yıl diliyorum!



Siz bu yıl neler yaptınız? 
Neler okuyup neler izlediniz?
Okuduğunuz en güzel kitap, izlediğiniz en güzel film neydi?
Yeni yıldan beklentileriniz neler?

Benimle paylaşın!

Yorum Gönder

1 Yorumlar

  1. Güzel dileklerin için çok teşekkür ederim İlkaycım, sana da mutlu, başarılı ve huzur dolu bir yık diliyorum ^.^

    YanıtlaSil