Vahşi Kızlar / Ursula K. Le Guin | Kitap Yorumu


Vahşi Kızlar
Özgün Adı: The Wild Girls
Yazarı: Ursula K. Le Guin
Çevirmeni: Seda Taş
Yazıldığı Tarih: 2011

Hiç aklımda yokken okuduğum bir kitap oldu Vahşi Kızlar. Varlığından haberdardım ve amazonda gördüğümde filan merak ediyordum ama yakın zamanda okumak gibi ciddi bir planım yoktu. En çok da bu plansız okumalar tat vermiyor mu, bayılıyorum bu duruma ♥️

Vahşi Kızlar kısacık ama buna ters orantılı şekilde son derece etkileyici bir öykü. Ursula okuyanlar bunun onun tarzı olduğunu bilirler, kısa yazar, öykünün tadını damağınızda bırakır ve sizi hiç beklemediğiniz şekilde sarsar, etkiler. Vahşi Kızlar da bir oturuşta okunabilen ama etkisini uzun süre hissettiren bir öykü.

Iki "toprak çocuğu", iki kız kardeş olan Modh ve Mal, toplumda daha üst statüye sahip olan Taç halkının erkekleri tarafından kaçırılır. Taç erkeklerinin Toprak kadınlarıyla evlenmesi, soylarını onlarla devam ettirmesi gerekmektedir çünkü. Bu erkeklerin karısı olmak için Taç toplumunda eğitilmeye başlar kızlar. Geçmişlerini, ailelerini, kültürlerini, geleneklerini unutmaya zorlanırlar. Bu zorbalık altında Modh küçük kardeşi Mal'ı korumak için elinden gelen her şeyi yapacaktır.

Böyle hüzünlü bir hikaye anlatıyor kitap. Modh ve Mal'ın başına gelenler bana Osmanlı tarafından "devşirilen" çocukları hatırlattı. Aynı zamanda harem için satın alınan, hareme hediye gönderilen cariyeleri de... Bu yalnız Osmanlı'da görülen bir şey değildir elbette fakat en aşina olduğum tarih kendi tarihimiz olduğu için hikâyenin bende uyandırdığı çağrışımlar bunlar oldu. Hikâyede anlatılanların salt kurgu olmadığı, tarihte bunların aynısının yaşandığı bilinci insanın tüylerini diken diken ediyor gerçekten. Ursula bu yaşanmışlıkları öylesine sade ama öylesine vurucu bir şekilde anlatmış ki duygulanmamak, sonra da olanlara öfkelenmemek elde değil.

Kısa bir öykü ama başından sonuna kadar büyülü gerçekçi bir unsura da yer verilmiş ki bu da beni fazlasıyla etkiledi.

Bu arada kitapta Ursula'nın birkaç makalesine, şiirlerine ve birkaç söyleşiye de yer verilmiş. Bu yazıları da keyifle okudum. Hatta "Okurken Uyanık Kalmak" yazısını çok beğendim.

Özetle çok etkilendiğim ve çok sevdiğim bir kitap oldu Vahşi Kızlar. Yazarı hiç okumamış olanlar için de uygun bence. Iyi ki okumuşum.

Muggle herkese öneriyor 💖


Siz Vahşi Kızlar'ı okudunuz mu?
Hakkında neler düşünüyorsunuz?
Benimle paylaşın!

Yorum Gönder

2 Yorumlar

  1. Yarım saattir kitabı arıyorum, geçen kitaplığımı düzenlerken gördüğümü hatırlıyorum yazını görünce bakayım dedim bulamadım bir saattir :) ahahah, neyse buldum getirmişim yanımda çünkü yazını okuduktan sonra yakın zaman okuyasım geldi, daha çok merak ettim.

    YanıtlaSil
  2. Bu kitabı önerdiğin aklımda. Yazardan okuyacağım ilk kitap olacak büyük ihtimalle.

    YanıtlaSil