2022 Okuma Hedeflerim

 

Yeni yıl hedeflerimden bahsetmeden önce biraz bu yıldan söz edelim.


Bu yıl için kendime koyduğum okuma hedefi 77 kitaptı çünkü 2020 yılında o kadar kitap okumuştum. Her yıl bir önceki yıl ne kadar okuduysam o kadar hedef koyuyorum kendime. Bu hedefe ulaşamadım, hatta çok uzağında kaldım. Yıl içinde bazı iniş çıkışlar yaşadım, benim için güzel bir yıl değildi 2021. Kötü şeyler yaşadım, kötü kararlar verdim, bunların kötü sonuçları oldu. Yine de geriye baktığımda kötü şeyleri değil, iyi şeyleri görmek istiyorum. En azından kitaplar konusunda. 


O yüzden yılın okuma açısından artıları neler oldu benim için, onları paylaşmak istiyorum sizinle. 

İlk olarak, belki beni instagramdan takip edenler biliyordur, arkadaşımla oluşturduğumuz kitap kulübü hesabından bahsetmek istiyorum. "Buffy the Book Slayer" (Adı Buffy the Vampire Slayer'dan geliyor) adındaki bu oluşum aslında bizim birlikte okuduğumuz kitapların kaydını tuttuğumuz bir sayfa. Önceden belirlediğimiz kitapları her ay birlikte okuyup yorumlarımızı bu sayfada paylaşıyoruz. Bu sayfa sayesinde eskiden arada sırada konuştuğum ama hep en yakın dostlarımdan biri olmuş olan "buffy'mle" sürekli iletişim halinde olmaya başladık ve artık her gün konuşuyoruz/mesajlaşıyoruz. Bu kitaplar hakkında konuşmakla başladı aslında ama artık birbirimizin hayatına dahil olduk. Hayatlarımızın ayrıntılarını, mutluluklarımızı, üzüntülerimizi, kaygılarımızı paylaşıyor olmak beni çok mutlu ediyor. Kitaplar vesilesiyle bunu başlattığımıza gerçekten çok mutluyum.


Beğenmediğim kitaplar da okudum ama ben beğendiklerime ve "iyi ki okumuşum" dediklerime değinmek istiyorum. Bu yıl okumuş olduğum için çok mutlu ve minnattar olduğum kitaplar şunlar:


- Hobbit / Tolkien (re-read)

- Oblomov / Gonçarov

- Adolphe / Benjamin Constance

- Korku Ağı / Stephen King

- Amak-ı Hayal / Filibeli Ahmet Hilmi

- Yüzüklerin Efendisi Üçlemesi / Tolkien (re-read)

- Hadisler Kur'an'la Eşdeğer Midir? / İbrahim Sarmış

- İmamlar ve Sultanlar / Mustafa İslamoğlu

- Yaşlı Adamın Savaşı / John Scalzi

- Ütopya / Thomas More

- 22/11/63 / Stephen King 

- Rocannon'un Dünyası / Ursula K. Le Guin

- Sürgün Gezegeni / Ursula K. Le Guin

- Cehennem Evi / Richard Matheson

- Hay Bin Yakzan / Ibn Sina&Ibn Tufeyl 

- İslam Felsefesi Tarihi / Ömer Özden

- Kullervo'nun Hikayesi / Tolkien


Bunlar dışında kalan kitaplar arasında hiç sevmediklerim, yani Goodreads'te bir yıldız verdiklerim de var ama sayıları oldukça az. 5 kitaba tek bir yıldız vermişim ki bunların 3'ü beni fena hayal kırıklığına uğratan Narnia serisine ait kitaplar. 


52 kitap arasından hiç beğenilmeyen 5 kitap çok da değil bence. Nazar boncuğu olsun onlar da. 


Gelelim bu yıl için yaptığım okuma planıma. 

Aslında farklı bir şeyler planlamıyorum. Sadece klasik okumaya daha çok ağırlık verip bir de kitaplığımda zaten beklemekte olan kitaplardan daha çok okumak istiyorum ki bekleyenlerin çoğu da klasik zaten.


Bir de çok sevdiğim ama okumamın üstünden uzun zaman geçtiği için unutmaya yüz tuttuğum ya da özlediğim romanları yeniden okumak istiyorum bu yıl. Bunlar arasında Puslu Kıtalar Atlası, Golem ve Cin, Sofi'nin Dünyası, Jane Eyre gibi kitaplar var. 


Bu yıl 52 kitap okuduğum için 2022'deki hedefim de en az 52 kitap okumak olacak. Ama en büyük dileğim çok kitap okumak değil, hepimiz gibi ben de güzel kitaplarla karşılaşmak, keyif alacağım kitaplar okumak istiyorum. Herkes için de dileğim bu!


Yazımı bitirmeden önce başka bir sitede daha yazarlık/çevirmenlik yaptığımı haber vermek istiyorum. Bu yılın yeniliklerinden biri de bu oldu. Daha önce Okuyan Muggle dışında yazmadım hiç, o yüzden çok heyecanlı ve hevesliyim. Şimdilik burada birkaç çevirim yayınlandı, birkaç tanesi fotoğrafçılıkla ilgili, bir de şiir çevirim var. Sitede ayrıca farklı yazarlardan özgün içerikler, bilimsel yazılar da yer alıyor. İlgilileri oraya da beklerim 👉 entlovin.com 💓


Hepinize mutlu bir 2022 diliyorum. Umarım bu yıl tüm güzellikler bizimle olur! 💖


Siz bu yıl kaç kitap okudunuz?
Favorileriniz hangileri oldu?
2022 için bir okuma planınız var mı?
Mutlaka okuyacağım dediğiniz kitaplar?
Benimle paylaşın!


Yorum Gönder

11 Yorumlar

  1. Bu yılın yarısı çok zorlu, ama bir o kadar da eğlenceliydi benim için, pek bir şey okuyamadım desem yeridir, yine de açıkları kapatma çalışmalarındayım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim için iki yarısı da berbattı :D Ama olsun, geçip gitti, önümüze bakmak gerek artık. 2022, 2021 kadar kötü olmasın yeter benim için :D

      Sil
  2. Okuduğum kitapları hiç saymadım şu ana kadar, gerek de duymadım. İçimden geldiği an okurum. Belli sayı belirlemek bana göre değil. :)
    Bu yıl okuduklarımın çoğunu sevdim. Hedef Sensin ve 1984 ise hiç sevmediklerimdi.
    Narnia serisi dediğin Narnia Günlükleri sanırım. Filmleri güzeldi o yüzden şaşırdım, o kadar mı kötü kitapları?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel bir yaklaşım. Ben de kendimi motive etmek adına sayıyor ve hedefler koyuyorum. Yoksa hedefe ulaşmak adına ya da az okudum diye kendimi zorladığım olmuyor. 1984'ü sevmemenize şaşırdım, nedenini merak ettim doğrusu. Ben de uzun zaman önce okumuştum, çok hatırlamıyorum olayları, anlatımı vs ama beğenmiştim, o kadarı hatırımda. Narnia evet o filmleri olan Filmlerini de pek sevmem zaten ben, sadece havası hoşuma gider. Kitapları vasattı, boşluklarla dolu, ayakları yere basmayan bir kurgusu var her birinin. Düzenli kitap okurlarını tatmin edecek türden kitaplar değiller bence. Ortaokul döneminde filan okunsa anca keyif alınır ki bence Narnia severlerin çoğu o dönemlerde okuyup sevmişler seriyi. Kısacası ben tavsiye etmiyorum, benim için büyük hayal kırıklığı oldular :D

      Sil
  3. Yarım bıraktıklarımla birlikte 50 kitap okumuşum. Favorilerim neler diye oturup düşünmemiştim ama tekrar bir göz atacağım. :)
    2022 için senin gibi düşünüp önceki yıl okuduğum kadar hedef koydum, yani 50. :)
    Bol kitaplı, mutlu bir yıl olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel sayı, güzel hedef. Umarım bu kitaplar hep çok sevdiğimiz kitaplar olur, yıl sonunda okuduklarımızdan tatmin olmuş şekilde yeni hedefler koyarız. Teşekkür ediyorum, 2022 güzellikler getirsin :')

      Sil
  4. Teşekkür ederim :') Narnia serisinin en güzel kitabı ilk kitap bence. Keşke sadece onu yazıp bıraksaydı yazar. Tabii ilk kitap da kronolojik sıra ve olayların sıralamasına göre değişiyor, benim kastettiğim ilk kitap Büyücünün Yeğeni. Yoksa diğer sıraya göre ilk kitap Aslan, Cadı ve Dolap ve bence bu kitap serinin ne kadar kötü olduğunun ilk sinyallerini fazlasıyla verir nitelikte. Boşluklarla dolu, insan serinin devamını da bu boşluklar doldurulur, cevapsız kalan sorulara cevap verilir umuduyla okuyor ama nafile... En büyük hayal kırıklıklarımdan biri olarak kalacak Narnia.. :D Amin diyorum dileklerine, sana ve sevdiklerine de mutlu yıllar İlkaycım :')

    YanıtlaSil
  5. 5 tane begenmediginiz kitap olmasi hakikaten de secimlerinizde ne kadar isabetli oldugunuzu gosterir. Benim okudugum 50 kitabin yaklasik yarisi (benim için) zaman kaybıydı. Okuduklarım arasından bana yeni bir yol açan ramazan demirin sebt kitabı oldu. Aradigin yolu bulmak icin bazan yanlis yollari da yuruyup gormen gerekebiliyor. O nedenle bu sene ben ne aramadigimi anladım. Aradigim yere acilmayan yollardan dòne dòne illa ki bir yere varacağım 😊 size de iyi seneler ve iyi okumalar

    YanıtlaSil
  6. "Sadece klasik okumaya daha çok ağırlık verip bir de kitaplığımda zaten beklemekte olan kitaplardan daha çok okumak istiyorum ki bekleyenlerin çoğu da klasik zaten. Ama en büyük dileğim çok kitap okumak değil, hepimiz gibi ben de güzel kitaplarla karşılaşmak, keyif alacağım kitaplar okumak istiyorum." bu yazdıklarının altına imzamı atıyorum. Benim de hedefim bu. Umarım 2022 hedeflerimize ulaştığımız bir yıl olur. Mutlu seneler Gözde :-)

    YanıtlaSil
  7. Bende hedefler koyup gerçekleştiremeyen gruptanım. Normalde deli gibi kitap okuyan ben geçen yıl neredeyse 3kitap kapağı açmamışım. İnşallah nasipse bu sene diyelim ne yapalım. Çeviri yapman çok güzel. Bende çevirmen olmak çok isterdim. Şöyle bir kaç dil bilip. Ama oğlum hevesli bu konuda. Bakalım şimdiden Türkçe ile dört dil. Mutlu ve sağlıklı bir yıl olsun :)

    YanıtlaSil
  8. Bu arada mail abonelik butonu eklersen daha rahat takip edebiliriz :)

    YanıtlaSil