2022 Klasik Kitap Okuma Maratonu | Bu yılın raporu + 2022 okuma planı


 

Herkese merhaba!


Uzun zamandır bloga eskisi kadar ilgi gösteremiyorum, yazmaya pek vakit bulamıyorum. Instagramda daha aktifim gerçi, oraya yazması daha pratik geliyor artık ama elbette burada yazmanın tadını vermiyor. 


Neyse, efendim. Güzel bir vesileyle geldim. #kom etiketli yazılar görünce çok mutlu oluyorum ve ben burada olmasam da blog arkadaşlarımın bu etiketi, bu etkinliği unutmamış olmaları beni çok sevindiriyor. Yıl sonu yaklaşırken bu yazıları toplamanın vakti geldi diye düşündüm. Öncelikle yapacağım duyuru şu olacak:

BU ETKİNLİK ÇERÇEVESİNDE YAZDIĞINIZ YORUM YAZILARI VARSA BLOGUNUZUN LİNKİNİ BU YAZININ ALTINA YORUM OLARAK BIRAKIN. BEN YAZILARI BULUP BİR ARAYA GETİRECEĞİM, BÖYLECE OKUNAN KLASİKLER DAHA FAZLA KİŞİYE ULAŞABİLİR. 


Yorumlarınızı bekliyor olacağım. Gelelim ikinci konuya, yani bu yıl bu etkinlik kapsamında benim neler okuduğuma. Bu yıl, çok azının yorumunu bloga yazmakla birlikte toplam on dokuz tane klasik kitap okumuşum. Okuduğum toplam kitap sayısı ise, yıl sonuna kadar okumayı planladıklarımla birlikte, 50 kitap. Yıla başlarken hedeflediğim rakam en az 75 kitap okumak, bunun üçte birinin de klasik kitap olması yönündeydi. 50 kitaplık toplam rakamının içinde 19 klasik kitap fena sayılmaz.  Yine de keşke 24 klasik okuyabilseydim diyorum, 12 yerli 12 de yabancı olmak üzere. Bu yıl genel anlamda zor zamanlar geçirdiğim oldu, bu yüzden pek takılmıyorum ve okuduğum her kitap için mutlu olduğumu söylemek istiyorum.


Okuduğum kitaplar ve onlara verdiğim puanlar şu şekilde:

1- Kış Masalı / Shakespeare 3/5

2- Ömer'in Çocukluğu / Muallim Naci 3/5

3- Buzullar Arasında Bir Kış / Jules Verne 4/5

4- Dönüşüm / Franz Kafka 5/5

5- Oblomov / Ivan Gonçarov 4/5

6- Siyah Gözler / Cemil Süleyman 3/5

7- Adolphe / Benjamin Constant 4/5

8- Amak-ı Hayal / Filibeli Ahmet Hilmi 5/5

9- Ruth / Lou Andreas Salome 1/5

10- Felatun Bey ile Rakım Efendi / Ahmet Mithat Efendi 3/5

11- Ses ve Öfke / William Faulkner 4/5

12- Ebedi Barış Üzerine Felsefi Bir Tasarı / Immanuel Kant 5/5

13- Ütopya / Thomas More 5/5

14- Kırmızı Zambak / Anatole France 3/5

15- Seçme Masallar / Hans Christian Andersen 4/5

16- Maggie: The Girl of the Streets / Stephen Crane 4/5

17- Three Impostors / Arthur Machen 4/5

18- A Christmas Carol / Charles Dickens 5/5

19- Hay Bin Yakzan / Ibn Sina&Ibn Tufeyl * (Henüz bitirmedim)


Gelelim bu yılki klasik kitap okuma planıma. Elbette bu yıl da kendime bazı hedefler koydum, bazı okuma planları yaptım. Planımı esnek tuttum, hem klasikler hem de diğer kitaplar için benim bu yılki mottom: Kitaplığında okunmamış kitap kalmasın! 

Birkaç yıldır bundan çok yakınıyorum. Kitaplığımda okunmamış bir sürü kitap varken yeni kitap almak beni çok üzüyor. Kitap alışverişi yapmak ruhuma iyi geliyor yalan yok, ama sonrasında, okunmamış kitaplarımı gördükçe vicdan azabı çekiyorum. Bu duruma yavaş yavaş son vermek istiyorum. İnstagramda da kitaplığımdaki okunmamış kitapları azaltmak adına #2022de22kitap etkinliğine katıldım. Kitaplığımda okunmayı bekleyen 22 kitabı seçtim ve paylaştım. Bunların arasına okunmamış bütün klasik kitaplarımı dahil ettim. Listedeki diğer kitaplar bu yazının kapsamı dışında, o yüzden bu yıl mutlaka okumak istediğim 15 klasik şu şekilde:

1- Öteki / Dostoyevski

2- Savaş ve Barış / Tolstoy

3- Bir Alkoliğin Anıları / Jack London

4- Macera / Jack London

5- Büyük Serüven / Jack London

6- Güneş Çocuğu / Jack London

7- Çocukluğum / Gorki

8- Robinson Crusoe

9- Karamazov Kardeşler / Dostoyevski

10- Suç ve Ceza / Dostoyevski

11- Bulantı / Jean Paul Sartre

12- Siddharta / Hermann Hesse

13- Hyperion / Hölderlin

14- Dava / Franz Kafka

15- Savaş Sanatı / Sun Tzu


Bunların dışında elbette klasik okuyacağım, aklımda birçok klasik kitap var. Fakat bu yıl maratona bir de bizi zorlayacak bir görev koydum.  Kitaplığımızda bulunan 3 klasik kitabı okumadan yeni bir klasik kitap satın almayacağız. Başta kolay gibi görünse de bunun çok zor olduğunu yaşarken öğreneceğiz. Bu benim kendime koyduğum sınır elbette, sizler kitaplığınızda okunmayı bekleyen klasik kitap sayısına göre ya da okuma hızınıza göre bu sayıyı kendiniz belirleyebilirsiniz. Bu 3 kitaplık sınırı artırabilir ya da azaltabilirsiniz elbette. Benim en makul bulduğum sayı 3.


Okuduklarımızı yorumlarken yine #kom2022 etiketini kullanabiliriz. Bu yıl yazıları daha sık takip etmeye çalışacağım. Yine aylık yazılar yazmayı planlıyorum. 2021'de maratonla pek ilgilenemedim biliyorum ama etiketi kullananıp yorum yazanları gördükçe çok mutlu oldum. 


2022 maratonunun kendimizi ödüllendirdiğimiz bir maraton olmasını istedim. Okudukça yeni kitaplar alırsak hem okunmayı bekleyenleri gücendirmemiş hem de kendimizi ödüllendirmiş, daha çok klasik okumak için motive etmiş oluruz.


Bu yıl maratonun yedinci yılı olacak. Yedi benim için özel bir sayı. Bu yüzden yıl sonunda, maraton bitiminde, #kom22 etiketini kullanarak en az 7 yazı yazan arkadaşlar arasında bir çekiliş düzenlemek istiyorum. Ayrıntılar o zaman şekillenir ama ama bunu şimdiden söylüyorum ki bir motive kaynağı olsun aramızda!


Bir kez daha hatırlatmış olayım; eğer bu yıl #kom2021 etiketini kullandığınız yorum yazıları olduysa bana blogunuzun linkini yorum olarak bırakmanız yeterli. Yazıları yıl sonuna doğru bir yazıda birleştireceğim ki hepimiz için ulaşması daha kolay olsun, hepimiz farklı klasiklerin farklı yorumlarına ulaşabilelim.


Umarım bu yıl da beni yalnız bırakmazsınız. Katılacak olanlardan da yorum bekliyorum. Birbirimizi motive etmeye, heveslendirmeye devam edelim ve bu yıl da müthiş klasikler okuyalım!


Şule ablanın #kom2021 raporunu okumak için aşağıdaki linki ziyaret edin!

2021 Klasik Kitap Okuma Maratonu” Sonucum


Yorum Gönder

12 Yorumlar

  1. Yaa blog yazısı okumayı çok özlemişim, bu yazı da çok iyi geldi gerçekten. <3 Etkinliğe mutlaka katılacağım Gözde hatta dediğin gibi 2022'de 22 kitabı da klasiklerden seçeceğim. Bloga bayadır yazmak istiyordum, umarım bu etkinliklerin yazılarını girerim en kısa zamanda.
    Bu arada Oblomov'la Ses ve Öfke'yi okumuş olmana imrendim, belki bu sene Ses ve Öfke'yi tekrar denerim. :d

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de hem yazmayı hem de okumayı çok özledim Berfin, instagrama daldık gittik :D İkisi de çok güzel eserlerdi, Ses ve Öfke'yi birkaç yıl sonra bir daha okumak istiyorum, belki o zamanki bilgi birikimimle, değişen bakış açımla kitabı daha farklı anlamlandırabilir, daha başka hislerle yaklaşabilirim kitaba. Yazılarını merakla bekliyorum o halde, yorumun için çok teşekkür ederim ^.^

      Sil
  2. Uzun süredir çok kitap okumadığım için saymıyorum bile kaç kitap okuduğumu. Ama kitap okuma etkinliklerini ilgiyle takip ediyorum. Bence oldukça iyisiniz. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nicelikten ziyade nitelik önemli bence kitap okuma konusunda, bir tane bile size keyif veren, sizi bilgilendiren, aydınlatan, düşünmeye ya da hayal etmeye sevk eden bir kitap okuduysanız ne mutlu. 2022'de de hepimiz böyle kitaplarla tanışırız umuyorum. Çok teşekkür ederim güzel yorumunuz için :')

      Sil
  3. birden fazla kitap okunabiliyormuş gün içinde, bunu yeni fark etmem çok garip,,, ben kazancam bu yarışmayı :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çapraz okuma işi hem çok keyifli hem de bazen yorucu olabiliyor. İyi olan kazansın :P :D

      Sil
  4. Başlarda etiket ile katılmışım lakin sonrası unuttum sanrım 🙈
    Bide ben de İg'de daha çok paylaşıyorum. Olmadı oradan da paylaşalım. :)
    Bu yıl ki planda çok güzel.
    Selamlar sevgiler 🌸

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben blogunuzu ziyaret edip alacağım o yazıları, etiketi unutulanları da eklerim :) Çok teşekkür ederim, umarım katılırsınız bu yıl da. Benden de sevgileer :')

      Sil
  5. Periyodik işleyecek, yani üç klasik okuyoruz kitaplığımızdan hooop bir klasik satın almaya hak kazanıyoruz. Bir kitap aldık mı, sonra bir tane daha almak için kitaplıktan üç kitap daha okumamız gerekiyor. Dediğim gibi herkesin bekleyen kitap sayısı benimkiyle aynı olmayabilir, bu yüzden okunması gereken kitap sayısını kendimize göre ayarlayabiliriz. Bence de birlikte okumak en güzeli, ne kadar okuduğumuzdan ziyade. Ve elbette okuduklarımızın her biri çok kıymetli. Çok teşekkür ediyorum İlkaycım, hem bu güzel yorumun hem de etkinliğe katıldığın için. Senin yazılarınla zengin bir liste olacak. Yazını merakla bekliyorum, umarım bu yılki etkinliğe de katılır, şenlendirirsin bizi ^.^

    YanıtlaSil
  6. Merhaba daha önce bir kaç defa katılmıştım ama bu sene kom etiketi koymadim. Yarin bilgisayar basina gecince ekleyeyim. Bu sene 50 kitap okumusum ama bunlardan sadece 8 tanesi klasikmiş;

    Zaman makinesi H.G.Wells
    "Es sire" ibadi klasiği Salim B. ZEKVAN
    Bilim Tarihi Colin Ronan
    El medunetül fazila Farabi
    Düşünme, konuşma ve Söz Gazali
    Ethik'in kısa tarihi Alasdair Maclntyre
    Siyasal Kavrami Carl Schmitt
    Theaitetos Platon

    YanıtlaSil
  7. Çok güzel bir etkinlik :) Ben her aya girerken ve yıllık okuma sayımı takip ederim en az 5 kitap aylık okumak için çabalıyorum. Hedefim aylık geçen sene 10'du :D Bu sene bunu arttırayım. Bence çok başarılı bir okuma sayısı tebrikler :)

    YanıtlaSil
  8. 12+12 toplam 24 klasik okumak bu sene benim de hedefim olacak. Umarım okuyabilirim. Klasik kitapların tadı bir başka oluyor. Bazen elime alıp okumak zor geliyor ama okuyunca pişman olmuyorum. Bu sene de güzel kitaplar okuyabilmek umuduyla, herkese keyifli okumalar :-)

    YanıtlaSil