Beş Yabancı Dizi ve Anime Mimi


Herkes yaptı bir ben kaldım, ama geriden de olsa gündemi takip etmeye çalışıyorum. Dizi mimi Kafadergi blogundan sevgili Mert tarafından başlatılmıştı. Onun blogunu ziyaret edip mim yazısını okumak için şuraya tıklayın! Anime mimini de, bu mim sayesinde keşfettiğim Manxcat blogu oluşturmuş. Onun yazısı için de buraya alalım sizi.

Yabancı filmleri sıralamadan önce belirtmek istediğim bir şey var..Anime mimini görmeden önce beş dizimi sıralarken araya birkaç tane anime de girmişti ama şimdi animeleri ayrı bir mim için zaten sırayalacağım için beş dizi listemde anime yok. Mimlerin sorusu şöyle: Eğer tüm hayatınız boyunca sadece beş yabancı dizi/anime izleyecek olsanız, bunlar hangileri olurdu?

Yabancı Diziler

1- Lost
2- Full House
3- South Park
4- Once Upon a Time
5- Master's Sun


Lost benim her türlü "en"imdir. Soruyu tek diziyle sınırlandırsak bile cevabım Lost olurdu. Full House'u geçen yıl izledim ama bitirdiğimden beri rastgele bölümlerini açıp izliyorum hep. Asla eskimeyen dizilerden biri, ayrıca verdiği mesajlar, öğrettiği şeyler de çok güzel bence. South Park'ın her bölümü beni gülmekten öldürüyor, bu listeden asla çıkarmayacağım bir dizi olurdu. Once Upon A Time yapımcı ekibinde Lost'un yapımcılarından biri bulunuyor ve zaten dizide Lost göndermeleri de mevcut. Öncelikle bu yüzden, daha sonra da dizinin havası, hikayesi çok hoşuma gittiği için listeme ekledim Once Upon a Time'ı. Emma karakterini aşırı seviyorum. Son olarak, listemde çok sevdiğim Kore dizilerinden bir tanesine yer vermek istedim. Master's Sun tüm bölümleri bilgisayarımda kayıtlı olan tek Kore dizisi. Özgün konusu ve ilginç karakterleriyle gönlümü kazanan bir dizi. Ayrıca ilk izlediğimde azıcık korkutmayı da başarmıştı beni. Master's Sun olmasa, yine de So Ji-Sub'ın oynadığı bir dizi olurdu listede çünkü çok seviyorum <3


Animeler

1.Sailor Moon
2.Helsing
3.Death Note
4.Attack on Titan
5.Mirai Nikki


Sailor Moon, daha çocukken, anime nedir bilmezden TRT'de yayınlanırken izlediğim bir diziydi. Bizim nesilden çoğu kişinin izlediği ilk animedir bence Sailor Moon, bir de Pokemon tabii. Bu yüzden bende de yeri ayrıdır Ay Savaşçısı'nın. Az hayal kurmadım, hayal kırıklığına uğramadım bu dizi sayesinde/yüzünden. Hellsing karanlık atmosferiyle fazla cezbedici, Alucard karakteri ise son derece karizmatik ve çekici. İki kez izledim şimdiye dek ama sonsuza dek döndüre döndüre izleyebileceğim bir anime. Death Note, izlediğim ilk animeydi. Soluksuz izlemiştim ve bitince etkisinden çıkamamıştım (hala da çıkabilmiş değilim). Dizi önemli şeyler düşündürüp sorgulatıyor. Bence müthiş. Attack on Titan hala devam eden bir dizi, çoğu sır da ortaya çıkmadı ama bence şimdiden inanılmaz güzel. Hep ters köşeleriyle hem de hala saklamayı başardığı gizemleriyle müthiş sürükleyici. Son olarak, Mirai Nikki izlerken beynimi epey zorladığım bir dizi olmuştu. Hatta kendim için bir zaman çizelgesi hazırlamıştım olayları daha kolay anlamak için. Bu dizinin ters köşeleri de fena. İki kere izledim ama hep izlemeye de hayır demem.


Yorum Gönder

12 Yorumlar

  1. lost u ben de çok seviyorum. diğerlerini de izlemek isterim. önerilerin için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lost sevilmeyecek gibi mi zaten, değil mi :D Rica ederimm :')

      Sil
  2. Birkaç bölüm lost izlemişliğim var ve aslında sevmiştim ama dizinin sonunu her yerde duyunca artık baştan izlememin bir anlamı yok diye düşündüm :D Full House ve Once upon a time’ı hiç duymamıştım. Bir bakayım onlara :) Ay savaşçısını bir tek ben kaçırmışım herhalde :/ Death Note’u ilk bölümü izleyip bırakmıştım :/ devam etmeliyim o zaman ya da baştan başlayayım en iyisi, herkes çok sevmiş zaten senin de zevkine güveniyorum :) diğer animeleri de not aldım. :) Bu iki mim bir arada güzel olmuş, sevgiler :) <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç öyle düşünme Ebrar, bak ben sonunu, her şeyini, repliklerini ezbere bildiğim halde dördüncü kez izliyorum. Her izleyişimde de unuttuğum ayrıntıları yeniden yakalamak inanılmaz keyif veriyor :D Bence bir şans daha ver. Death Note için de aynısı, birkaç bölüm izle kararını sonra ver. Teşekkür ediyorum ^.^

      Sil
    2. Aaa tamam o zaman, zaten bu ara Kore dışında bir ülkenin dizisini izlemek istiyordum :) death note evet değil mi çok erken vazgeçmişim :D Ne demek canım, bu arada seni mimledim. Cevaplarını görmek isterim <3 ama sen yazmak istersen tabii ^^

      Sil
  3. lost tabii bir efsane yaaa, bu türün halen en iyisi, bunun benzeri de fringe var. full house not aldım, bi bakıyım bilmiyom, south park tabiiiii :) once upon a time listemde var izlicem işallah, masters sun biliyom da izlemedim ama izlemem lazım :) sailor moon şu anda bi daha izliyom, death note un kitaplarını da okudum :) filmi de var onu da izledim. helsing ve titan ı duydum da izlemedim onlar da listeme girsin. mirai nikki bilmiyom onu izlerim şimdiden ilgimi çekti :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fringe de aynı yönetmenin ya da yapımcının sanırım. Onun da birkaç bölümünü izlemiştim ama kafamı veremediğim için bırakmıştım. O daha en baştan beyin yakıyordu :D Once Upon a Time çok şirin bir dizi, eminim keyifle izlersin sen Deep. Sailor Moon'u ben de izliyorum sürekli, havası çok güzel, bağımlılık yapıyor ^.^

      Sil
  4. Master s funi deneyecegim tesekkurler onrrin icin

    YanıtlaSil
  5. dizi listendekilerin hepsi çok iyii ben de severim onları once upon bitirmemiştim baştan izlemek istiyorum :) anime listende çok iyii mirai nikki izlemedim merak ettim ona da bakayım :) titan mangasını okudum animesini izlemek istiyorum :) ay savaşçısını da baştan izliyorum bu günlerde :) ben de yaptım bu mimi ama yazarken baya abarttım kuralları aştım birazcıık :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Once Upon a Time'ı ben de bir yerden sonra izleyemedim, sanırım son iki sezonum hala izlenmeyi bekliyor. Ama araya zaman girdiği için ben de baştan izlemek istiyorum :D Baştan izleyecek kadar da güzel bir dizi amaa! Mim yazına gideceğim :')

      Sil
  6. Senin izlediklerinin yanında... :') Lost'un seveni de çok sevmeyeni de. Çoğu kişi de finalinden memnun kalmadı aslında, hayal kırıklığına uğradı. Diziyi çok sevip de finalden sonra diziye demediğini bırakan koca bir kitle var :D Ama sen onlara bakma, müthiş bir hikayeye, müthiş bir sona sahip bir dizi Lost. Bence sen de keyifle izleyip benim kadar beğenirsin :')

    YanıtlaSil