Tehlikeli ve Tuhaf Bir Macera / Chris Mould | Seri Yorumu


Tehlikeli ve Tuhaf Bir Macera
Ahşap Köprü -  Soğuk Pençe - Gümüş Kutu

Yazar: Chris Mould
Çevirmen: Belgin Selen Haktanır
Yayım Yılı: 2007


Kapakları ve içindeki çizimler itibariyle gözüme pek bir hoş görünen bir seriydi bu seri. Karanlık Şato'nun bu ayki teması vesilesiyle elimi sonunda seriye attım. İlk üç kitabını  Şato'nun nisan teması (çocuk/genç yetişkin korku/gotik kitapları) kapsamında okuyuverdim. 

On bir yaşındaki Stanley'e daha önce hiç görmediği, tanımadığı bir akrabasından bir malikane miras kalır. Malikane şehirden uzakta, Crampton Kayası isminde bir kasabadadır. Stanley kendine bırakılan evi tanımak ve orada yazını geçirmek üzere yola çıkar ve Mum Geçidi Malikanesine gelir. Burası göründüğü gibi sevimli, sessiz ve huzurlu bir kasaba değildir ve Stanley bunun hiç vakit kaybetmeden keşfedecektir. 

İlk üç kitabın isimleri, Ahşap Köprü, Soğuk Pençe ve Gümüş Kutu. Serinin yazarı bu hikayeyi aslında çocukları için kaleme almış. Sanıyorum içindeki çizimler de kendisine ait. İllüstrasyonlar inanılmaz başarılı, çok etkileyiciler. Amaçlanan etkiyi yaratmak konusunda büyük rolleri var bence, öylesine, görsellik için eklenmiş çizimler değiller. 

Hem tek tek kitaplar da hem seri olarak olayların gelişme hızı da hoşuma gitti. Her bir kitap sonrakini merak ettirerek bitiyordu zaten, birini okuduktan sonra diğerini okumak istememek elinizde olmuyordu. Olay örgüsü zaten kendiliğinden çok akıcı ve heyecanlıydı. Yine kitaplardaki gizemin dozu da yeterliydi, erek kitlesi 8+ yaşındaki çocuklar olan kitaplar için çok çok iyiydi. Benim de şaşırdığım olaylar oldu hatta kitaplarda. 

Çocuklar için yazılmış olması, kitapların basit ve yetişkinlerin okumasına değmeyeceği kitaplar olduğu anlamına gelmiyor. Bence bu seride anlatılan hikaye derinliği olan, neden-sonuç ilişkileri içeren ve okuyan kişiyi düşünmeye, fikir üretmeye iten bir kurguya sahip. Öylesine yazılmadığı serideki mekanların isimlerinden bile belli. Çoğu kitapta olmayan önseme (foreshadowing) örneği bile var seride. 

Okuyucusu çocuklar olduğu için dehşet verici unsurlar yumuşatılmış elbette, yine de çocuk okuyucuları korkutacak gerilim dolu sahneler mevcut. Ben bile  yer yer korkup gerildim, yalan değil. Bu sahneler yumuşatılmadan, ciddi ve gerçekçi bir anlatımla, yetişkinler için yeniden yazılsa okumaya doyamayan yetişkin okuyucular olurdu. 

Serinin tamamını okuyamadım, ilk üç kitabı elimdeydi sadece. Gerisini temin eder etmez okuyacağım. Hikayenin geri kalanını çok merak ediyorum. Çocuklar için yazılmış kitapları okumayı sevenlere, tabii fantastik, gizem ve korku türlerini de seviyorlarsa, seriyi mutlaka öneririm. 



Siz bu seriyi okudunuz mu?
Hakkında neler düşünüyorsunuz?
Benimle paylaşın!

Yorum Gönder

7 Yorumlar

  1. Hayatımda hiç seri halinde bulunan bir hikaye okumadım. Evde de canım çok sıkılıyor ve kitaplığım bu aralar çok cansız. Bu seriyi almak güzel fikir bence.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir çırpıda bitecek ve sana keyifli birkaç saat geçirtecek kitaplar hepsi. Umarım memnun kalırsın Samet :')

      Sil
  2. Seriyi ilk defa duyuyorum desem... :) Ama merak uyandırıcı. Listeme ekleyeceğim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okurken de devamlı merak ettiriyor, umarım sen de okur ve beğenirsin :')

      Sil
  3. Çocuk kitaplarını işim gereği okumaya başladım ve çok sevdim. Hatta çocukluğuma göre daha fazla keyif alıyor olabilirim :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben deee! Ben büyüdükçe içimdeki çocuk küçülüyor sanki :D

      Sil
  4. Ben de okurken aynı şeyi düşündüm, en azından Netflix el atsa keşke :D

    YanıtlaSil