Temmuz 2019 | Aylık Rapor



Temmuz çabuk geçti ama dolu dolu geçti. Gerçekten nasıl geçti anlamadım ama bunun sebebi hayatımda devamlı bir şeyler olmasıydı. Şöyle ki;

*Yeni eve yerleşmeye, sonra alışmaya çalıştım. Odamı bir türlü istediğim gibi düzenleyemedim. Ruhum sıkıldı.

*Mezun oldum, kep attım, sevindim, üzüldüm, heyecanlandım.

*Yüksek lisans bilim sınavına girdim. Gerildim, sonra rahatladım.

*Beni çoktandır sıkan, bunaltan bir olaya son verdim. Oh be dedim.

*Yüksek lisans sınavını kazandığımı öğrendim. Şaşırdım, mutlu oldum.

Uzuun bir aydı aslında. Sadece hep bir şeylere hazırlandığım, bir şeyleri kendime dert ettiğim için, gereksiz yere stres yaptığımdan nasıl geçti bilemedim. Geçtiğine memnunum ama. Ağustos ayında biraz stres atmak, rahatlamak, kendi halimde tatil yapmak istiyorum. 



Ne Okudum?

Bu ay okuma açısından biraz tuhaftı. Hiçbir şey okuyamadım gibi geldi ama sayıp dökünce yeterince okumuşum da aslında. Yani geçen aya bakarsak okuma konusunda kendime gelmişim :D Sanırım doyamadım. İşte okuduklarım;

*Gulyabani / Hüseyin Rahmi Gürpınar

Ne yalan söyleyeyim korkmayı bekliyordum. Ama korkmamış olmam da sorun değil. Gürpınar sevdiğim yazarlar arasına girdi. Bununla ilgili ayrı bir yazı hazırlayacağım.

*Translation Studies / Susan Bassnet

*The Translator's Invisibility / Lawrence Venuti

Bu ikisi çeviribilimle ilgili kitaplar, bilim sınavı için okumuştum. Translator's Invisibility'nin ilk bölümünde çevirmenin piyasadaki görünmezliğinden bahsediliyor. Ben de bu konuya biraz daha manevi açıdan yaklaşarak bir yazı yazmıştım.  Bu kitapla birlikte yurtdışında da çeviri ve çevirmenle ilgili görüşlerin buradakinden pek bir farkı olmadığını görüp hayal kırıklığına uğradım. 

*Wuthering Heights / Emily Brontë

Gotik Edebiyat Kulübü'nün bu ayki kitabıydı. Ben dört yıl önce Türkçe çevirisinden zaten okumuştum, o yüzden ikinciye İngilizce okuyayım dedim. İyi ki okumuşum. Çok memnun kaldım, yorumumu şuradan okuyabilirsiniz.

*Kuyrukluyıldız Altında Bir İzdivaç / Hüseyin Rahmi Gürpınar

Her kitabıyla yazara karşı olan hayranlığım ve saygım artıyor. Cadı'dan sonra en sevdiğim bu kitabı oldu. Ayrı bir yazı gelecek.

*Kırmızı Pazartesi / Gabriel Garcia Marquez

İkinciye okuduğum ikinci kitap oldu bu ay. İkinci okumalara karşı önyargım kırıldı kırılacak. Yine çok güzeldi ve bu sefer daha çok etkiledi beni. Hakkında bir kez daha bir şeyler yazdım, buradan okuyabilirsiniz.

Dediğim gibi şu sıralar sevdiğim kitapları yeniden okuma isteği var içimde. Harry Potter ve Çatı serisini, İhsan Oktay Anar'ın kitaplarını tekrar okuyacağım sanırım. Gözümü kararttım :D




Ne İzledim?

*Sevimli Canavarlar (2001)

Bu kadar geç izlediğime inanamıyorum. Posterleri filan hiç ilgimi çekmiyordu o yüzden konusunu da merak etmemiştim bugüne kadar. İyi ki çok geç olmadan izlemişim, çok güzeldi.

*Coco (2017)

Bu kaçıncı izleyişim gerçekten bilmiyorum, saymayı bıraktım artık. Sanırım en sevdiğim animasyon film Coco diyebilirim artık. 

*Golem (2018)

Büyük bir heyecan ve beklentiyle başladım izlemeye ama sonuna kadar bile dayanamamışım, sıkıntıdan uyumuşum. Düşünün yani...

*Murder Mystery (2019)

Jennifer hatrına izledim, çok da bir esprisi yoktu bence. 

*Twilight (2008)

Bir daha izledim, kaçıncı bilmiyorum. Havasını çok sevdiğim filmlerden biridir Alacakaranlık...

*Secret Obsession (2019)

Üf, cidden üf.

*The Great Hack (2019)

Konuyla ilgili birazcık bilgim vardı ama ciddiyetini ancak bu belgeselle anlayabildim sanırım. Böyle belgeseller yüzünden herkese, her şeye şüpheyle bakar oldum, ama haklıyım bence...

*Black Mirror | Rachel, Jack and Ashley Too


Sezonun diğer iki bölümünü izlemedim henüz. Önce bu bölümü izlememin nedeni de bölümde Miley Cyrus'ın oynuyor olması. Hannah Montanayken filan çok seviyordum onu, merak ettim Black Mirror'a yakışmış mı diye. Bence genel olarak bölüm dizi standardının çok çok altında kalmıştı. İzlerken bir Black Mirror bölümü izliyor gibi hissetmedim kendimi. Umarım diğer iki bölüm de böyle değildir, bozmasını istemediğim dizilerin başında Black Mirror geliyor çünkü. Game of Thrones'tan yeterince ağır bir darbe yedim, malum...

*Love+Death and Robots 

Bu ay izlediğim bölümler en iyileriydi. Diziyi büyük keyifle izledim. Hakkında ayrı bir yazı gelecek.

*Aşkı Memnu | 10 Bölüm

Önce kitabı okumak istiyordum, ama Youtube o kadar çok önerdi ki artık dayanamadım. 


*Dark | 1. Sezon + 2. Sezon

İkinci sezonu izlemeden birinciyi yeniden izledim. İkinci sezon ilkinden daha yoğun ve yorucuydu aslında. Yine de şu sıralar üstüne dizi tanımıyorum. Son zamanlarda izlediğim en kaliteli yapımlardan biri. 



Ne Yazdım?

*Ölmeden Önce Okumak İstediğim 100 Kitap #1

*Uğultulu Tepeler / Emily Bronte | Kitap Yorumu (Yeniden)

*Ne Var Ne Yok? | Temmuz 2019 // Yelken Açtığım Yeni Ufuklar

*Kırmızı Pazartesi / Gabriel Garcia Marquez | Kitap Yorumu (Yeniden)



Ne Dinledim?

Muggle Top5 Temmuz

*Kate Rusby | I Am Streched On Your Grave

Uğultulu Tepeler'i okurken dinledim çoğunlukla. Bu şarkı zaten bana hep Heathcliff'i hatırlatıyor.  


*Enya | Amarantine

Ruhumu dinlendirmek istediğimde en çok dinlediğim isimlerden biri Enya, diğeri Loreena McKennitt oluyor. 


*Bonaparte | Melody X

Bu ikisi de Dark'dan. Darkla ilgili sevdiğim tonla şeye müzik seçimleri de dahil. Bölümleri izlerken elimde telefon, Deezer Songcatcher'le tetikte bekliyorum resmen :D 


SIRADA NE VAR?

Bugün Ağustos'un biri. Kendime verdiğim iki günlük tatilin son demlerini yaşıyorum. Dün gece Reign adlı diziye başladım. Uzun süredir tarihi bir yapım izlemek istiyordum ama bu dizi hakkında pek iyi yorumlar görmemiştim. Sonra kafa dağıtmak için birebir, çerezlik bir dizi dediğini gördüm birinin ekşide. Ben de başladım, amacım kafamı dağıtmak zaten. 

Ağustos ayında okuyacaklarımı kabataslak belirledim. Gotik Edebiyat Kulübü'nün bu ayki kitabı Notre Dame'ın Kamburu. Şu an elimde sevgili Ecrin'in önerisiyle başladığım The Very Large Expanse of the Sea var, onu bitirince kulüp kitabına uçmayı planlıyorum. Klasik olduğu için, ve Fransız edebiyatına ait bir klasik olduğu için, kolay bir okuma olmaz belki diye temkinli davranıp ayın ikinci yarısını beklemeyeceğim okumak için...

Bunlar dışında, ya bir Marquez tekrar-okuması yapacağım ya da korkumu yenip Kolera Günlerinde Aşk'a başlayacağım. Korkum şu; çok beğeneceğimden emin olduğum bir kitabı tüketmiş olmak...

Okumak için aklımda olan bir başka kitapsa, Temmuz ayında D&R Can Yayınları kampayasından aldığım kitaplardan biri olan Bağdat'ı Düşlemek kitabı. Bu kurgu dışı bir kitap ve türü anı diye geçiyor. Her ay böyle kurgu dışı bir kitap okumak istiyorum aslında, Bağdat'ı Düşlemek de konusuyla çok ilgimi çekti. 

Bir de şu sıralar ortaya çıkan tekrar okuma sevdam bana Harry Potter'ı tekrar okumamı fısıldıyor. Belki bu ay, vaktim kalırsa ve bu dürtüye karşı koyamazsam Felfese Taşı'nı elime almak istiyorum. Ya da şöyle bir şey de yapabilirim: Birkaç sene evvel seriyi İngilizce okumaya başlamıştım, Ateş Kadehi'nde kalmıştım. Oradan devam da edebilirim, belli olmaz, ruh halime göre :D Düşününce bile heyecan basıyor :D

Bu arada, son zamanlarda kitap okuma mativasyonumu artıracak uygulama arayışı içindeydim. Böyle bana kitap okumayı hatırlatacak, unuttuğum değil tabii, okuduğum süreyi takip edebileceğim, aylık, yıllık istatistiklerime bakabileceğim bir uygulama istiyordum. Geçen gün bir tane buldum, adı Bookly. Şimdiye dek motive konusunda iyi iş çıkarıyor, fakat premium satın almadığım için her özelliğini kullanamıyorum, bu can sıkıcı. Bu konuda başka bir uygulama biliyorsanız, lütfen benimle paylaşın!


Siz bu ay neler yaptınız?

Neler okudunuz, neler izlediniz?

Benimle paylaşın!


Yorum Gönder

15 Yorumlar

  1. Harika :)
    Ben de What/If diye bi dizi izledim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gözüme çarpıp duran bir dizi. Nasıldı? Beğendiniz mi? :')

      Sil
  2. Dolu dolu bir ay geçirmişsin. Umarım her şey istediğin gibi olur.
    Dizi olarak "Dark"a başladım. Üçüncü bölümde falanım ama sevdim, kaliteli bir dizi.
    Film olarak Ejderhanı Nasıl Eğitirsin serisini izledim.
    Kitap olarakta Sofi'nin Dünyası'nı okumaktayım :) Ayrıca Harry Potter'ın Jim Kay tarafından resimlendirilmiş özel baskısı vardı. Serinin ilk üç kitabı yayımlanmış, dördüncüsü de sanırım bu yılın sonuna doğru çıkacaktı... Onları alıp okudum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sofi'nin Dünyası da tekrar okumak istediğim kitaplardan, gerçekten çok güzel bir kitap ^.^ Dark'ı ben de çok beğeniyorum, son zamanlarda izlediğim en kalitesi dizi aslında :') Ve iyi dileklerin için çok teşekkür ederim ^^

      Sil
  3. Benim de aklımda okuma maratonu yapmak var ama, bakalım belki sonbahara :D Yıllık hedefimi tamamlamak için kendimi azıcık dürtüklemem gerekiyor :D Çok teşekkür ederim canım benim ^.^

    YanıtlaSil
  4. eğitim hayatınızda her şey yolunda görünüyor başarılar
    sizi izlemeye aldım

    YanıtlaSil
  5. Yüksek lisansın hayırlı olsun, tebrik ederim :) ne kadar çok şey yapmışsın böyle, bu arada müzik zevkimiz çok benziyor; ı am stretched on your grave'i çok beğenmiştim blogumda da paylaştım temmuz yazısında ;) enya'nın amarantine şarkısını da sevdim :) Dark en kısa sürede izleyeceğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Müzik zevkimizin benzemesine çok sevindim, arada tavsiye alışverişi yaparız :') Dark'ı şiddetle tavsiye ediyorum, ben keyifle izliyorum. Blogunu ziyaret edeceğim mutlaka :')

      Sil
  6. Ay ne güzel bir yazı olmuş, dolu dolu :)
    Hayatında ki tüm güzel gelişmeler için tebrik ederim öncelikle. Animasyonlara bayılırım, biliyorsun gerçi. Coco'yu görmüştüm ama izleyememiştim. Bir göz atayım. Twilight ise candır. Yıllar geçse de verdiği his değişmiyor :D Ay ben Dark'a başlayamadım hala.. Ama inşallah en kısa zamanda bir gün :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Coco'yu beğeneceğinden eminim, aynı şey Dark için de geçerli :D Çok çok teşekkür ederim ^.^

      Sil
  7. Blogunuz çok hoşuma gitti bu da benim blogum bilgininpenceresi.blogspot.com

    YanıtlaSil
  8. Teşekkürler, blogunuzu ziyaret edeceğim :')

    YanıtlaSil
  9. Temmuz değerlendirmeni yeni okuyabiliyorum :-)

    Dark son zamanlarda çok popüler. İnstagram'dan takip ettiğime göre herkes izliyor. Ben ne zaman izleyebilirim bilmiyorum.

    Harry Potter'ı benim de tekrar okuma planım var ama 40 yaşında yapacağım bunu. HGer 5-10 yılda tekrar okuyabilirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dark'ı henüz izlemediysen bence üçüncü sezonun çıkmasını bekle abla, beklemeden hepsini izlemiş olursun daha iyi olur. Üçüncü sezon final sezonu olacak zaten :')

      Sil