Klasik Kitap Okuma Maratonuna Ne Oldu? #KOM2019


Bu güncellemelerin ardından umuyorum ki kendimi yeniden bloguma adapte edebileceğim ve düzenli bir şekilde yazmaya geri döneceğim. 

İlk olarak her sene yaptığımız maratona ne oldu, bu maraton çerçevesinde neler okuyorum, okuyamıyorum ve okumayı planlıyorum onlardan bahsedeceğim. Öncelikle korkmayın, maratonla benimle beraber ölmüş filan değil. Yoğunluklarımdan dolayı güncelleme yapamasam da maraton hala aklımda, unutmuş değilim. Eminim katılan başka arkadaşlar da benim burada olamadığım süre zarfında klasik kitap okumaya devam etmiştir. Bir ara hepinizin blogunu tek tek ziyaret edip neler okudunuz bir bakmak, listeleyip güncel bir rapor hazırlamak istiyorum.

Ben bu beş ay içinde yalnızca 9 kitap okuyabildim, biliyorum çok az, biliyorum utanç  verici. Kendime göre haklı nedenlerim olduğu ve başımı kaşıyacak zamanım olmadığı için bu duruma üzülecek vakit bile bulamıyorum. 

Bu 9 kitaptan 5  tanesi klasik kitap, bu oldukça sevindirici. 20 kitaplık hedefimin  dörtte birini tamamlamışım demek  oluyor bu. Önümüzde yılın bitmesine daha 7 ay olduğuna göre ve bir ay sonra okul telaşından kurtulacağıma göre bence hedefime ulaşacak gibi görünüyorum.

Şimdiye dek okuduğum klasikler şunlar;

>> Monte Cristo Kontu / Aleksandre Dumas (2 Cilt)

>> Denemeler / Montaigne

>> Kendine Ait Bir Oda / Virginia Woolf

>> Yüzbaşının Kızı / Puşkin

>> Bir Noel Şarkısı / Charles Dickens

Hepsi güzel kitaplardı, hepsini keyifle okudum fakat en en en çok beğendiğim klasik Monte Cristo Kontu oldu, hatta bu yıl okuduğum en güzel kitaplar listesinde başı çekebilir. Tabii yılın sonuna kadar bir Gabo kitabı okumazsam nihahahahah :D

Yeni keşfettiğim bu yazarlardan en az birer kitap daha okumak istiyorum, özellikle Charles Dickens ve Puşkin'i daha çok keşfetmek istiyorum.

Üzücü olan şeyse içlerinden hiçbirinin yerli klasik olmaması. Bundan sonraki okumalarım için planımı buna göre yapacağım çünkü yerli klasik okumayı da çok özledim. Okumayı planladığım yerli klasikler arasında ise, Sözde Kızlar, Sodom ve Gomore, Nur Baba gibi kitaplar var.

Siz bu iki üç ay içinde hangi klasikleri okudunuz?

Aralarında en çok hangisini beğendiniz?

Bana hangilerini önerebilirsiniz?

Yorum Gönder

6 Yorumlar

  1. Bir Noel Şarkısı'nı ben de yılın başında okumuştum. 😊 Şuana kadar 15 kitap okumuşum ve 8'i klasik. Geçen sene boyunca sadece 6 klasik okumuştum ki bu benim için sevindirici bir artış. Yılın geri kalanında daha fazla okuyabiliriz umarım. 😘💙

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir Noel Şarkısı'nı en son sende görüp heveslenmiştim zaten :D Okuduğun klasik sayısı harika, çok mutlu oldum ^.^ Umarım, sevgiler :')

      Sil
  2. Ocak ayından beri okuduğum klasikler:

    Kafkanin Şato, Dava ve Dönüşüm'ü,
    Mark Twain'in seçme öyküler, adem ile havanın güncesi, tom sawyer ve Huck Finn'in maceraları,
    cervantesden Yuce Sultan, Don quijote 1 ve Don Quijote 2,
    Rudyard Kiplingden Orman Kitabı,
    ve türk klasiklerden de Ali Fuat Basgil'in gençlerle başbaşa kitabi.

    Toplam 12 klasik okumuşum. Hepsinin yorumları blogunda mevcut. Bence herkes kendi yönelimleri ile okuyacaklsrini secmeli ki bu bağlamda hepsini öneririm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Harika bir sayı ve harika kitaplar! Don Quijote'nin iki cildini de okumuş olmanız ayrıca muhteşem, tebrikler! Darısı başıma diyorum artık :D Yorumlarınızı okumak için de sabırsızlanıyorum, vakit bulduğum ilk fırsatta blogunuzu ziyaret edeceğim. :')

      Sil
  3. Çok güzel bir düşünce benim bloguma da beklerim Çok teşekkürler

    YanıtlaSil
  4. Çok okuduğum dönemlerde de ödev, okul yoğunluğu vardı ama yoğunluklarında kendilerine göre türleri var sanırım :D Herkesi, farklı durum ve zamanlarda farklı etkiliyorlar galiba. Aman nazar değmesin, hem çok güzel yazılar da yazıyorsun, başlıklarını görüyorum içim gidiyor. Rahata kavuşup rahat bir nefes alınca hepsini okumak için can atıyorum :')

    YanıtlaSil