Şubat 11 // Evren Avucumuzda | 28DayBlogChallenge


Merhabaa!

Meydan okumayı azıcık geriden takip ediyorum ama bırakmaya niyetim yok. Geride kalsam da günleri takip edip sonradan da olsa yazmaya devam edeceğim. 

İki gündür meydan okumayla ilgili yazı girmedim çünkü yazacak bir şey bulamadım. Dünden önceki günün konusu şuydu;

→ Şimdiki aklım olsa şu bölümde okurdum dediğin bir dal var mı? Anlat bakalım neymiş?

Şu anda mütercim-tercümanlık bölümünü okuyorum ve dördüncü sınıftayım, mezun olmak için bir dönemim kaldı yani. Lisede dil bölümünü seçtiğimden beri hayalimde bu bölümü okumak vardı ve tercih ettiğim ilk okula da yerleştim çok şükür. Yıllar geçtikçe tercihimin ne kadar doğru olduğunu ve ilerlediğim alanın tam da bana göre olduğunu daha iyi anladım. Çeviri işini severek, keyifle yapıyorum ve başka neyi bu kadar kendimi vererek yapardım bilemiyorum. 

O yüzden bunun hakkında bir yazı yazamadım :D

Dünün konusu ise şöyleydi;

→ Son zamanlarda okuyup bitirdiğin kitabın yorumunu yazabilir misin?

Şu an Monte Cristo Kontu'nun ikinci cildini okuyorum ve bitmesine iki yüz sayfa filan kaldı. Bu yazıda bahsedeceğim yazı daha önce, geçen ay okuduğum harika bir kitapla ilgili.

Kitabın adı Evren Avucunda. Kurgu dışı bir kitap ve adıyla da vadettiği gibi evreni avuçlarınıza bırakıyor; gözlerinizin önüne seriyor ve en uzak köşelerini, görülmeyen en küçük parçalarını keşfetmenize fırsat tanıyor. 

Kitabın yazarı Christophe Galfard Stephen Hawking'in öğrencisiymiş. Başlarken hiçbir okuyucuyu geri bırakmamayı hedeflediğini söyleyen yazar, belki de çoğumuz için kafa karıştırıcı olan fizikle ilgili pekçok bilgiyi okuyucusuna ilgi çekici bir şekilde aktarmayı ustalıkla başarmış. Evrenle ilgili şeylere büyük hayranlık duyan, buna rağmen uzay-zaman hakkındaki gerçekleri anlamakta çoğu zaman zorlanan ben bile geride kalmadım. Dikkatle okuyan hiçbir okur da geride kalmaz.

Kitabı okurken evrene olan hayranlığım kat kat arttı, bazı kısımlarda tüylerim diken diken oldu, kimi zaman okuduklarım hayallerimde büyüdü, rüyalarımı süsledi ve beni büyüledi. Kitabın verdiği bu duygusal etkinin yanında bana öğrettiği, anlamamı sağladığı şeyler de oldu tabii. Bunlardan en önemlisi yerçekimiyle ilgili bölümlerdi. Yerçekiminin yerçekimi olmadığını öğrendim yahu daha ne olsun!

Uzaya, zamana, paralel evrenlere ve karadeliklere ilgi duyuyorsanız mutlaka okumalısınız. Bu tür kitaplar okumuyorum pek ama bu kitapla birlikte romanların yanı sıra kurgu dışı kitaplar da okumak istiyorum artık. Önerileriniz varsa mutlaka yazan lütfen.

Sağlıcakla kalın :')

Yorum Gönder

3 Yorumlar

  1. Sevdiğiniz bölümde okmak büyük sans.
    Başarılar diliyorum.
    Evren avucumuzdaymış daha ne.
    Emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Simültane tercime de yapıyor musunuz acaba? Ben de dil mezunu biri olarak o kısım ilgimi çekti de...

    YanıtlaSil