Aylık Rapor | Mart 2016


Aslında bu ay hiç kötü bir şey yaşamadım. Yani en azından farkında olarak. Fakat bu ayın bitmesini öylesine çok istiyordum ki... Hele son günleri tıpkı bitmek bilmeyen bir kitabı okumak gibiydi benim için. Kısacası Mart'ın bitmesinden, Nisan'ın gelmesinden çok memnunum. Nisan en sevdiğim aydır zaten benim. Bu ay evden çıkmak istemediğim, hep yalnız kalmak istediğim, bir acayip ruh hallerinde olduğum bir aydı. Umarım Nisan beni kendime getirir. 



Sheeran'ın albümünü hala dinlemediniz mi? Çok güzel kii..

"A life with love is a life that's been lived."


Okunanlar

Bu ay sadece dört tane kitap okuyabildim fakat listeye baktığımda her birine beş üzerinden beş verdiğimi görünce çok sevindim. Bence oldukça güzel geçmiş ayım okuma konusunda. Özellikle bu ay Yüzyıllık Yalnızlık'ı okumuş olduğum için bile çok sevinçliyim. O yüzden kendimi hiç üzmüyorum. İşte okuduğum güzellikler;

- Devlet / Platon 5/5

Eğer siyasi toplum, siyasal sistemler, yönetimler ilgi alanınıza giriyorsa bence keyifle okur, kitaptan bir şeyler de alırsınız. Belki farklı bakış açıları edinmenize de vesile olur. Fakat Devlet, sabır ve özen isteyen bir kitap. Ders kitabı gibi her cümlesini anlayarak, sindirerek okumak gerekiyor. Hatta ben okurken notlar da aldım. Uzun zamandır, liseden beri, okumak istediğim bir kitaptı; sonunda okumuş olmak beni memnun ediyor. Yorumun tamamı için tıklayın..

- Başka Bir Defter - Los Angeles BB Cinayetleri / Tsugumi Ooba & Takeşi Obata 5/5

Death Note'un bir yan kitabı diyebiliriz sanırım. Mangayı okuyanlar ya da animeyi izleyenler, beğenenler, aşık olanlar için okunması gereken bir kitap bence. L'in çözdüğü bir seri cinayeti konu alıyor. Okuduğum süre içinde bana Death Note'un hissettirdiklerini hissettirdi. Müthişti. Özellikle sonu..

- Yüzyıllık Yalnızlık / Gabriel Garcia Marquez 5/5

 Enfesti. Eşsizdi. Okuduğum süre içinde bana öylesine bağlandı ki - evet, ben kitaba değil, daha çok kitap bana bağlandı - peşimi bırakmadı. Karakterleri devamlı arsız hayaletler gibi etrafımda dolandı durdu. Rüyalarımda dahi beni yalnız bırakmadılar. Gözlerim her daldığında oradaydılar. Şimdi, kitabı bitirdiğimdeyse, hayatımdan bir şeyler eksilmiş gibi hissediyorum. Buna rağmen hala orada olduklarından da eminim; kitabın kapağını her araladığımda yeniden bana musallat olacaklarını biliyorum. Karakterlerin, kelimelerin, satırlar arasındaki Marquez sihrinin... Yorumun tamamı için tıklayın..

- Ağrıdağı Efsanesi / Yaşar Kemal 5/5

İlk Yaşar Kemal okuyuşumdu ve çok beğendim yazarın anlatımını. Hikaye zaten çok güzeldi fakat bence anlatıcının üslubuyla daha keyifli oldu okuması. Kitabın sonlarına doğru verilen "birlik, beraberlik" mesajı çok hoşuma gitti. Yazarın kitaplarını okumaya devam edeceğim kesinlikle. 

İzlenenler

Yine bir şeyler izlemek konusunda coşmuşum. :/

Filmler

- Allied (2016) 3/5

Zaten ilk bir saati oldukça durgun geçen, esas karakterlerin aşklarının nasıl geliştiğini izlediğimiz bir kısımdı. Gerisi de öyle çok aksiyonlu geçmedi. Beklentim bu yönde olduğu için hayal kırıklığına uğradım. 

- Fantastik Canavarlar (2016) 5/5

Bir daha izledim, bir daha bayıldım. 

- The Boy (2016) 2/5

Başrol hatırına izlediğim bir film oldu fakat başrol hatırına bile izlenmezmiş bu film. Türü de korku ama korkutmadı. Zaten kaliteli korku filmi bulmak çok zor bu devirde :D


- The Visit (2015) 5/5

Alın size korkutan korku filmi! İlk yarım saat filan çok sıkıldık, kapatacaktık hatta ama tam o sırada bir sahne bizi filmi izlemeye teşvik etti. Diyeceğim o ki sıkıcı diye kapatmayın bence. Gidin izleyin, korku gibi korku. :D

- Beauty and the Beast (2017) 3/5

Emma hatırına heyecanılmış, beklentiler yükseltilmiş ve gidip hevesle izlenmiş bir film. Fakat yine beklediğimi bulamadım bu kadar heves etmeme rağmen. Müzikalden hoşlanmam zaten ama nedense bu filmde çok battı bana. Daha güzel olabilirdi...

- Assassin's Creed (2016) 4/5

Aslında daha farklı bir şeyler bekliyormuşum gibi hissediyorum ama genel olarak beklentimi de karşıladı. Ben sadece filmin ayrıntı vermek konusunda yetersiz kaldığını düşünüyorum. Eksik kalan birçok nokta varmış gibiydi, tam olarak, %100 anladığımı, kendimi kurguya verebildiğimi söyleyemem ama keyifli vakit geçirtti.

- Hababam Sınıfı (1975) 5/5

Yabancı yapımlarda aradığını bulamayan muggle, özüne döner :D Ya cidden, ben hiç bu yeşilcam filmlerini böyle baştan sona, doğru dürüst izlemedim. Hep bölük pörçük hatırlarım, hep birbirine karıştırırım. Karar verdim, hatta maraton gibi bir şey düşünüyorum, yeşilçamları izleyeceğim :D

- Hababam Sınıfı Sınıfta Kaldı (1975) 5/5

Eskiden ne güzel filmlerimiz varmış. Küfretmeden de, cıvıtmadan da insanları güldürebiliyor, yeri gelince birden gözlerinizi doldurabiliyormuş. Hey gidi..

- Hababam Sınıfı Uyanıyor (1976) 4/5

Tarık Akan'ın olmayışı çok büyük bir eksikti. Yokluğunu her karede hissettim. Üzüldüm.. Yine çok güzel bir mesaj veriyordu, orası ayrı.

- Hababam Sınıfı Tatilde (1976) 4/5

Kızlar meselesini biraz zorlama bulduğum bir gerçek ama güldürüyorsa sorun yok :D Fakat en en en büyük hoşnutsuzluğumun kaynağı, Halit Akçatepe'nin de filmde olmayışıydı. Filmi resmen Kemal Sunal sırtlanmıştı. Güldüm, ama bu sefer hep buruktu. 

Diziler

- Kurtuluş (1994) 5/5

- Cumhuriyet (1998) 5/5

Bu iki diziyle ilgili öneri yazısı gelecek.

- Goblin (2016)| 4 Bölüm 3/5

Yine bir heves, bir heyecan... Sonra fıss.. Niye böyle oluyor bilmiyorum yahu. Uncontrollably Fond'dan sonra hangi kore dizisine elimi atsam olmuyor, olamıyor. Goblin arka planı, hikayesi sağlam bir yapım ama işleyişi beğenmedim. Büyük olasılıkla devam etmeyeceğim.

- Mirai Nikki (2011) 5/5

Anneme izletmek vesilesiyle bir kez daha, hiç sıkılmadan, hatta daha bir keyif alarak izledim. 

- Hellsing (2001) 4/5

Çok aralıklı izlediğimden midir nedir, kendimi hep kurgunun dışında hissettim. Yine de güzeldi. Ama ben Ultimate için daha çok heyecanlıyım.


- The Walking Dead | 7. Sezon 

Henüz sezon finalini izleyemedik fakat ne olacak, nasıl sonlanacak bu sezon çok merak ediyorum. Görece durgun bir sezondu bence diziye göre. Eski temposunu yakalamasını çok istiyorum. Yine de merak içinde izletiyor kendini. Şeytan tüyü var bu dizide bence :D

- Remember (2015) | 9 Bölüm 5/5

Allahım lütfen lütfen nazar değmesin. Lütfen bitirdiğimde yorumunu, önerisini yazacak kadar beğeneceğim bir dizi olsun. En sonra bu dilekleri, W için dilemiştim ve her şey mahvolmuştu :D Remember'ı çok beğendim, umarım böyle devam eder. // Bitirdim, müthişti. Öneri yazısını okumak için tıklayın.



Dün Türk sinemasındaki en değerli oyunculardan biri olan Halit Akçatepe hayatını kaybetti. Mekanı cennet olsun, huzur içinde yatsın..




Siz bu ay neler yaptınız?

Benimle paylaşın!

Yorum Gönder

11 Yorumlar

  1. Yaşar Kemal'in tarzını sevmen beni mutlu etti :-) Az ama çok güzel kitaplar okumuşsun. Ben bu aralar çok ama kötü kitaplar okuyorum. Neyse ki daha senenin çeyreğindeyiz. Güzel kitaplar okumak için daha vakit çok.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen 2017'ye güzel kitaplar sığdırmak için çoook zamanımız var daha :D Yaşar Kemal kitaplarını okumaya devam edeceğim inşallah :')

      Sil
  2. Aha benim animeyi gördüm 😍😍😍 Beğenmene sevindim. Ama hangi dilde izlediğini merak ettim, dublajlı versiyona bakmış mıydın? Ben ikisine de hastayım 😀

    Bence sen de OVA'yı daha çok sevenlerden olacaksın. OVA 8. bölümde Alucard'a baya içim gitmişti 😍😍😍

    Ed albümde coşmuş. Maşallah Spotify'de 51 milyon kişi dinliyormuş kendisini.

    Kitap konusunda ikimiz de çok şansısız. Benimki derslerden ötürü ve pazartesi vizeler başlıyor 😓

    Sanırım havalardan ötürü sıkıcı bir ay geçti senin için, maalesef oluyor böyle şeyler :/ Umarım bu ay her şey gönlünce olur. Sevgiler 😘

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de bu iki hafta vize haftam, sağ salim atlatırız inşallah ikimizde canısı :') Altyazılı izledim, dublajının kötü olduğunu söylemişti biri. Sen şimdi böyle söyleyince bakmak istedim ama :D Nisan için umutluyum bakalım ^.^

      Sil
  3. Demek sorun bizde değil martta :D Nisan umarım bol okumalı, bol izlemeli, boz gezmeli, bol eğlenceli bir ay olur. Lütfen olsun :D

    YanıtlaSil
  4. Halit abi de gitti...

    Kim kaldı artık saymak bile istemiyorum. İyilerin hepsi gitti.

    Gördüğüm kadarıyla senin adına güzel bir ay olmuş. Nisan daha da güzel geçer umarım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arkalarında daha uzun yıllarca izlenecek, ders alınacak yapıtlar bıraktılar.. Allah mekanlarını cennet eylesin inşallah.. Nisan için umutluyum bakalım, teşekkürler :')

      Sil
  5. Walking Dead yine durgun başladı hatta sezon finali böyle mi olucak diyordum sonlarına doğru bir şeyler oldu ama asıl kıyamet 8.sezonda gibi bana öyle geliyor durgun geçse de yine az geldi tadı damağımda kaldı benim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben beklediğim aksiyonu bulamadım açıkçası, son bölüme biraz sıkıştırmışlar ama beni tatmin etmedi ne bileyim. Dediğin gibi 8. sezon bomba olacak bence de. Öyle olmak zorunda zaten :D

      Sil
  6. Yaa gözde diziler kısmına geldim ve goblin 3 puan mı? Ben şok! Oyuncular çok iyi, kurgu desen öyle bir iki bölüm daha devam et bence, tam açılıyorken bırakmışsın =)) İlk defa olumsuz yorum gördüm ki ostları bile muazzamdı aslında ;)
    Remember, merak ettim ama =)
    Ve Yaşar Kemal ile bi tanışamadım, sürekli öteliyorum, İnce Mehmed serisindeydi gözüm, kararsızım ama =))
    Mekanı cennet olsun, Allah rahmet eylesin =((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım 4 ya da 5 bölüm izledim Goblin'i ama bana çok öylesine geldi ne bileyim. Harika başladığını itiraf etmeliyim, sonradan işi iyice şakaya mizaha vurunca hevesim söndü sanırım. Ama sen bu kadar iyi diyorsan devam edeyim bari, belki severim ilerledikçe :D Remember harika, öneri yazımı okuyup kararını verebilirsin izlemek için :') İnce Memed benim de okumak istediklerim arasında, lakin ne zaman sıra gelir bilemiyorum :D

      Sil