Ne Var Ne Yok? | Mayıs 2016




Herkese merhaba!

Bu festival tanıtım yazısını hemen yazmak istedim çünkü hala vakit varken haberi olmayanlar da haberdar olabilirler belki bu etkinlikten. 

Ben henüz iki yıldır İzmir'de yaşıyorum. Balkanlılar festivalini de ilk kez geçen yıl Konak Meydanı'nda tesadüfen izledim. Oradan geçiyorduk ve bir baktık sahne kurulmuş, aşığı olduğum Balkan müzikleri çalıyor, halk oyunları grupları performans sergiliyorlar. Bunun o zaman özel bir şey olduğunu sanıp ortasından yakaladım diye üzülmüştüm bayağı. Fakat daha sonra öğrendim ki bu İzmir'de 10 yıldır yapılan geleneksel bir festivalmiş. O günden sonra da bu festivali dört gözle beklemeye başlamıştım. 




Hatta ilk ikisini Atatürk'ün 1935-36 yıllarında düzenlediğini de öğrendiğimde etkinliği daha da bir sevdim. 
Kişisel bir mim yazısında da bahsetmiştim; ben Balkanlara, kültürüne, müziğine, insanına ayrı bir sevgi besliyorum. Hayır, ailem göçmen filan da değil. Son zamanlarda farkında değiliz de biz de mi göçmeniz diye düşünmüyorum değil çünkü Balkanlar söz konusu olunca içime bir sıcaklık yayılıyor, çok seviyorum çok!
Hatta oralarda yaşamayı dahi istiyorum ileride. (Amin)

Neyse, konumuza dönecek olursak, geçen sene performans sergileyen ülkeleri büyük bir heyecan ve şaşkınlıkla izlemiştim. Ayrıca geçen sene polis çemberi filan da yoktu meydan da; festival herkese açık gibiydi. Yine öyleydi tabii ama polis çemberi hoşuma gitmedi bu yıl benim mesela. Bu arada bu sene de performansları Konak Meydanı'nda izledim. 



Bir de sahnenin tam karşısına protokol oluşturmuşlar, yani halkın sahneyi doğrudan görebilmesi çok zordu, kenarlardan izlemek zorunda kaldık. Bir de protokoldeki çoğu kişi son ülke sahneye çıkarken kalkıp gidince daha da dellendim. Ne büyük saygısızlık!

Karşılaştıracak olursak, ben geçen yılın performanslarını daha çok beğenmiştim, ağzım açık izlediğimi hatırlıyorum. Ama bu yıl, belki de yine çok güzel şeyler beklediğim için, hayal kırıklığına uğradım. Müzikler yine çok güzeldi ama bazı ülkelerin dansçıları sanki biraz isteksiz gibi geldi bana.



Karadağ'ın dansını çok beğendim ben, çok uyumlu dans etti eşler, çok sevimlilerdi. 

Yunanistan'ın kır saçlı amcaları da çok tatlıydı bence. Bir de beklediğimin aksine Bosna yoktu bu sene, ona da üzüldüm, geçen sene favorilerimdendi. 

Ama en en en güzeli Türkiye'nin zeybeğiydi bence, hiç bitmesin istedim izlerken. Çok hoşuma gidiyor zeybek oyunu benim, oynayanlara da çok imreniyorum doğrusu. 

Şikayetim, izleyen insanların çoğunun gösterilere ilgisiz davranması. Hayır, oraya gelmişsin, bariz izliyorsun, bari emeğe saygı gösterip iki alkışla yani. Ne bileyim, ben böyle olunca çok sinirleniyorum, izlediğine göre hoşuna gidiyor, ilgini çekiyor, o zaman hakkını da ver değil mi? Ben mi çok abartıyorum yoksa :D

İzmir'de yaşayanlarınız varsa ya da bu hafta İzmir'deyseniz festivali bir görün derim. Şuradan etkinlik programını inceleyebilirsiniz.    >>  tıktıkk








Yorum Gönder

6 Yorumlar

  1. ayyy izmir yaaa ne güzeel ben de istanbulda yaşayan izmirliyim yaaa. nerde okuyon sen. bornova buca balçova. okul için mi geldin izmireee ailenle mi oturuyon yaa. biz göztepeliyiiz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aa sen izmirli miydinn? :D Eveet, okul için geldim..Dokuz Eylül'de okuyorum, Buca'dayım. Ailemleyim, temelli taşındık buraya yanii :D

      Sil
  2. Gözde bence çok güzel bir etkinlikmiş, sağına soluna alkış deseydin, bazen donup kalıyorlar :))
    Haklısın emeğe saygı tabi! Enteresan bir halkımız var, çözemedim ben de :))
    Zeybek sevilmez mi, Atatürk'ün oynadığı hali gözümde canlanır hemen ;)
    Bilmiyordum bu tarz etkinlik olduğunu ama tesadüfen de olsa haberdar olup heyecanla beklemişsin yaa helal sana... Gönlüne göre olur inş, yaşarsın ki (amin(= ) ;)
    Ben de gezip görmek çok istiyorum, dün tesadüftür ki Karadağ'ı incelerken buldum kendimi, nasıl bir yer, ne var ne yok, çekiyor herhalde =) Ama tarih var, geçmiş var normal sanki ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen ya, ne tesadüf :D Bence de normal ya, ondan çok seviyorum zatenn ^.^

      Sil
  3. Göçmenleri sevmeni üzerime alınıyorum :D Çok güzel bir programmış ama tabii ki değerini bilene... Biz biraz değer bilmeyen bir halkız sanırım. Benim için de git :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa evet baak demek ondan seviyorum bu kadarr ^,^

      Sil