Mim: 2018 Dünya Kupası


Eslem bu harika mimi yarattığında ben staj yapıyordum ve bloga yazı yazacak vaktim hiç yoktu. Staj biteli de çok oldu ama mimi yazmak için doğru anı bekledim. Bugün pazar, dahası bayram, içim kıpır kıpır. Sonbahar da geldi, keyfime diyecek yok.

Mime daveti için Eslem'e bolca teşekkürler. Onun muhteşem görsellerle süslenmiş mim yazısını okumak için mutlaka tıklayın.

Bu arada, 9 Eylül İzmir'in ve Türk Milleti'nin düşman işgalinden kurtuluşu hepimize kutlu olsun! Başta ulu önderimiz Gazi Mustafa Kemal Atatürk üzere, düşmana ilk kurşunu sıkan Hasan Tahsin ve Kurtuluş Savaşı'mızda canını vermiş tüm şehitlerimizi saygı ve minnetle anıyoruz. İyi ki vardınız, olmasaydınız olmazdık.



Kitapları gruplamak benim için çok zordu, o yüzden sırasına göre dörde ayırdım. 

A Grubu

*Semerkant / Amin Maalouf
*On Küçük Zenci / Agatha Christie
*Kürk Mantolu Madonna / Sabahattin Ali

[ On Küçük Zenci zaten beklentilerimin altında kalan bir kitap olmuştu. O doğrudan elendi benim gözümde. Semerkant ve Kürk Mantolu Madonna arasında seçim yapmak oldukça zor; ikisi de harika kitaplar. Biraz düşündükten sonra içim acıyarak Kürk Mantolu Madonna diyorum. Raif benim ruh eşimdiü, onu seçmesem olmaz. ]


B Grubu

*Acımak / Reşat Nuri Güntekin
*Oyun / Ted Dekker
*Otomatik Portakal / Anthony Burgess

[ Oyun güzel bir gerilim/gizem kitabıydı ama diğerlerinin yanında sönük kalıyor. Acımak da Otomatik Portakal da kendi türlerinde harika kitaplar. Etkileyicilik konusunda ise Otomatik Portakal daha ağır basıyor. Kitapta daha önce okumadığınız bir konu işleniyor ve sizi çok farklı şeyler düşünmeye itiyor. O yüzden seçimim, Otomatik Portakal'dan yana. ]


C Grubu

*Vurun Kahpeye / Halide Edip Adıvar
*Silmarillion / J.R.R Tolkien
*Dorian Gray'in Portresi / Oscar Wilde

[ Yine birbirinden harika üç kitap aynı yerde. Sanırım kendime boş yere işkence çektiriyorum. Gözüm kapalı bir kura çekiyorum ve kazanan: Silmarillion. ]


D Grubu

*Kitap Hırsızı / Markus Zusak
*Damızlık Kızın Öyküsü / Margaret Atwood
*Başlat / Ernest Cline

[ Fazla düşünmeme gerek yok aslında: Damızlık Kızın Öyküsü. O kadar çarpıcı bir hikaye ki etkisinden uzun süre çıkamamıştım, hala düşününce tüylerim diken diken olur. ]


YARI FİNAL

Kürk Mantolu Madonna & Otomatik Portakal

*İlk sebep burada da geçerli; Raif benim ruh eşim. Kürk Mantolu Madonna.


Silmarillion & Damızlık Kızın Öyküsü

*Damızlık Kızın Öyküsü ne kadar etkileyici olsa da Silmarillion bendeki yeri çok başka. O yüzden Silmarillion diyorum.


FİNAL

Ben de Eslem'in yolundan gidip kriterlere göre değerlendireceğim kitapları.

*Kürk Mantolu Madonna
Konu: 3
Dil: 5
Karakterler: 4
Akıcılık: 5
Final: 3
20

*Silmarillion
Konu: 5
Dil: 5
Karakterler: 5
Akıcılık: 5
Final: 5
25

[ Kitaplardan biri realist, diğeri fantastik. İkisini aynı kategoride yarıştırmak belki de adil olmadı. Normalde ikisi de benim favorim. Gözlerim yaşlı. ]

Ve kazanan Silmarillon. 

Birinci olan bu harika kitap hakkında düşüncelerimi okumak istiyorsanız, buraya buyurun. 

Sağlıcakla kalın!






Yorum Gönder

10 Yorumlar

  1. Öncelikle zaman ayırıp da yaptığın için ellerine sağlık Gözde :))

    Yalnız çok büyük eserler hep, seçim yapmanın ne kadar zor olduğunu ancak tahmin edebiliyorum :D
    Kürk Mantolu Madonna'nın aşırı popülerliği beni kitaptan uzaklaştırıyor ama bir yandan da bir şaheseri kaçırdığıma çok üzülüyorum:( Bu yargımı kırabilirim umarım bir gün çünkü bu yazdıklarından sonra Raif'i çok ama çok merak ettim.
    Buradan Silmarillion'un yazısına ışınlanacağım ama ışınlanmadan önce, LOTR okumadan da Silmarillion okunabilir mi? :D
    Ellerine sağlık Gözde :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kürk Mantolu Madonna'yı eline al, tüm düşünceleri kafandan uzaklaştır ve okumaya başladı. Zaten birkaç sayfadan sonra ön yargılarının hepsini geride bırakmış olacaksın. :')

      Sil
  2. Güzel seçimler olmuş, bazen türler farklı da olsa birbirinden ayırmak zor oluyor. Farklı türler farklı lezzetler bırakıyor.

    YanıtlaSil
  3. Blogunuz harika! Yazılarınızı takip edeceğim. Sevgilerimle, B.
    https://benirva.blogspot.com/2018/09/unutuyoruz-kendinizi-motive-ediyor.html

    YanıtlaSil
  4. Silmarillon'u hiç duymamıştım. Sayende güzel bir kitap daha keşfetmiş oldum.

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Silmarillon çok güçlü rakiplere rağmen kazanabildiğine göre çok güzel olmalı. Okunacaklar listeme alıyorum hemen :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yüzüklerin Efendisi'nden sonra mutlaka okunmalı, senin de seveceğinden eminim ablacım :')

      Sil