2016 Klasik Kitap Okuma Maratonu



Herkese merhaba!

2016 dileklerimden biri de bu sene elimden geldiğince, kendimi fazla da sıkmadan, okuyabildiğim kadar klasik kitap okumaktı. 

Ocak ayından itibaren kendime bu maratonla ilgili bir plan program yaptım ve ilk ay buna uyabildim. 

Aslında tam olarak bir liste hazırlamamıştım, kafamda birkaç ay için okumayı planladığım kitaplar vardı ama birkaç yorumda listemi görmek isteyenler oldu. 

Okuma programımı şu şekilde ayarladım; her ay en az birer tane yabancı ve yerli klasik okumam gerekiyor. Böylece bir yılda en kötü ihtimalle 12 tane yabancı, 12 tane yerli kitap okumuş olacağım. 

12 yeterli bir sayı değil tabii ki ama önceden ne kadar az klasik olduğumu göz önüne alırsak bana göre şimdilik idare eder bir rakam. 

Gelelim aklımdaki kitaplara..

(Yorumu için üstü çizili kitaplara tıklamanız yeterli)



YERLİ KLASİKLER



3- Ankara / Yakup Kadri Karaosmanoğlu


5- Ateşten Gömlek / Halide Edip Adıvar

6- Vurun Kahpeye / Halide Edip Adıvar



9- Bir Tereddüdün Romanı / Peyami Safa

10- Selma ve Gölgesi / Peyami Safa

11- Mahşer / Peyami Safa

12- Sözde Kızlar / Peyami Safa






YABANCI KLASİKLER


2- Beyaz Diş / Jack London

3- Bilinmeyen Bir Kadının Mektubu / Stefan Zweig

4- Venedik Taciri / Shakespeare 





9- Bir Yaz Gecesi Rüyası / Shakespeare


11- İnci / John Steinback

12- Dr. Jekyll ve Mr. Hyde / Rober Louis Stevenson







Okuduğum her klasik hakkında bloguma bir şeyler yazmayı istiyorum. Her iki kategoriye de +3 kitap ekledim çünkü yaz aylarını da göz önüne aldım. 

Böyle bir liste hazırlamak benim gibi kararsız bir insan için çok ama çok zor. Hazırlamakta değil aslında sorun, o listeye göre hareket edebilmekte. Her an değişen fikirlerime göre listeyi güncellerim artık, napayım :D

Bu sene hedefime ulaşabilmeyi çok istiyorum. Önümüzdeki senelerde de rakamları artırıp ömrüm yettiğince klasik kitap okumayı hedefliyorum. 

Eğer siz de bu maratonu beğendiyseniz, siz de bir liste hazırlayabilirsiniz. 

Eğer liste yaparsanız linki hemen aşağıya gönderin, zevkle okurum.



Yorum Gönder

27 Yorumlar

  1. Ben de seneye böyle bir liste yapsam mı diye düşündürdün :D Listendekilerin bir kısmını okumuşum ki okuduklarımın hepsini beğenmiştim, bir kısmı da okumak istediklerim. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle bir fikre sebep olmak beni mutlu etti gerçekten. ^^ Gerçi hala geç değil bence hala yapabilirsin :') Listedeki kitaplar hakkında olumlu şeyler duymak beni motive ediyor :D

      Sil
  2. Ben bu maratona bayıldımm harika bi fikir! Ama ben de senim gibi liste yapınca ona göre hareket edemiyorum yüz kez evrim geçiriyor liste :) gerçi okuyalım da liste önemli değil. Heppsinin yorumunu sabırsızlıkla bekliyceeem :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa aynen, kim bilir kaç kez değişecek bu liste :D Ama azmedicem bu sefer bağlı kalmak için elimden geleni yapıcam :D Aynen liste filan işin eğlence kısmı önemli olan okumak tabii ki ^,^

      Sil
  3. Çok teşekkür ederim Mugglecim yorumumu dikkate alıp liste yapmana inan çok mutlu oldum :)
    Koku kütüphanende varsa onu listende üst sıralara alabilir misin merak ediyorumda. Ama yoksa beklerim :)
    Keyifli okumalar canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demek canımcım, afiyet olsun :D Koku var elimde, zaten çokça merak ettiğim bir kitap, seve eve öne alırım :') Çok teşekkürler ^^

      Sil
  4. Aklimdaki yeni donem kitaplari bittiginde ben de boyle bir liste yapmayi dusunuyorum. Cok iyi bir fikir olmus. Eger ben de hazirlarsam blogume ekleyecegim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım hazırlarsın, merakla bekliyor olacağım.. Teşekkürler ^^

      Sil
  5. Çok güzel bir liste olmuş sana şimdiden keyifli okumalar :)

    YanıtlaSil
  6. Çok mantıklı bir liste herkesİn yapması gerek:)
    Takipteyim sizi bloğuma beklerim sevgiler :)

    YanıtlaSil
  7. Harika bir liste olmuş, okuduklarımın yanı sıra benim de okumayı istediğim kitaplar var aralarında.
    Şimdiden keyifli okumalarr :)

    YanıtlaSil
  8. Yaa çok güzel olmuş bende böyle bir liste yapmalıyım aslında. Sonra unutuyorum ve az okuyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yap, yap :D Hem birbirimizin listelerini kontrol ederiz, güzel olur :D

      Sil
  9. Listen harika! İçinde okuduklarım var, okumadıklarım var. Bazılarını not alacağım okumak için. Yazını okurken bende liste yapmak istedim. Yaparsam eklerim :) En azından programlı bir şekilde kitap okumuş oluyorsun çok iyi. Yorumlarını bekliyor olacağım. İyi okumalar. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen, böyle listeler itici güç oluyor bir nevi :D Teşekkürler bu arada :')

      Sil
  10. Ne güzel bir liste olmuş ama klasık kitaplar beni hep sıkıyor nedense nadiran sıkmayan oluyor ama onu bile hemen bitiremiyorum :) klasik kitap okuyabilen insan artık bu işi biliordur ya :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zevk meselesi ya sevmiyorsan yapıcak bir şey yok :D Sevdiklerini okusan yeter :D

      Sil
  11. Sürekli klasik kitap okunmuyor ama arada okumak lazım. Onların tadı bir başka. Benim de henüz okumadığım Türk ve yabancı birçok klasik kitap var. Elimdeki kitapları bitirdikten sonra daha planlı kitap alışverişi yaparak okumadığım klasikleri tamamlamak istiyorum.

    listenden Sinekli Bakkal, Gurur ve Önyargı, Emma kitaplarına öncelik verebilirsin. Özellikle Dorian Gray'in Portresi en sevdiğim kitaplardan biridir. Onunla ilgili fikrini çok merak ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, bence de. O yüzden ayda birer klasik okumak uyuyor bünyeme :D Tavsiyeler için ayrıca teşekkürler, dikkate alacağım mutlaka :')

      Sil
  12. Klasik okumanız çok güzel :)

    YanıtlaSil
  13. Saatleri ayarlama enstitüsü, Sinekli Bakkal ve Koku şiddetle tavsiyemdir, hepsi çok güzel kitaplar. İyi okumalar :)

    YanıtlaSil
  14. Bence de, kesinlikle haklısın. Neyse ki ben o konuda çok zorlanmamıştım, ne öğretmenlerim ne de ailem tarafından. Yine de şimdiye göre az okuyordum. İçimde hep klasikleri okuma isteği var ama her zaman üst üste okunmuyor. Bu yüzden yılda 12-15 tane yeter diye düşünmüştüm :D

    YanıtlaSil