Muggle Kumbarası #3 | evrim ve yaratılış, son hediye, yıldız güncesi



Şubat ayı ve martın ilk haftasında okumakla meşgul olduğum kitaplar. Üçünden de biraz biraz bahsedeyim istedim.


*Yaratılış ve Evrim'i diğerlerinin yanında, uzun bir süreye yayarak okudum. Mustafa İslamoğlu'nun anlatım tarzını sevdiğimden bahsetmiştim; kitabın konuya ilgi duyan herkesin rahatlıkla okuyabileceği bir üslupla yazılmış olduğunu söyleyebilirim. Kitabın ilk kısımları evrenin ve dünyanın yaratılışı konusunu bilimsel veriler ışığında aktarıyor. Sonraki bölümlerde de yaratılış mitlerinden ve dinin içine iyice yerleşmiş hurafelerden, yanlış inanışlardan bahsediyor ve bunların neden yanlış olduğunu da Kur'an'a dayalı bir şekilde gerekçelendiriyor.  Sonunda Darwin'in Evrim Teorisi'ne ana hatlarıyla değiniyor ve bu teoriye getirilen bilimsel eleştirilerden ve teorinin bilimsel olarak eksiklerinden bahsediyor. Ayrıca bu bölüm bildiğimi sandığım evrim teorisi ile inancıma paralel olduğuna inandığım evrim teorisi arasındaki farklara da değinmiş. Bu açıdan özellikle bu bölümde kendimi aydınlanmış hissettim. Merak edenler için kitap kısaca süreçli yaratılış üzerinde duruyor ve materyaslist evrim teorisinden farklı olarak sünnetullah olan evrimi anlatıyor. Çok beğendiğim bir çalışma oldu Yaratılış ve Evrim. İyi ki böyle eserler de yazılıyor diyorum, o kadar.


"Bazılarının savunduğu gibi "maymunumsu ata" teorisine itirazın insan onurunu korumakla da bir ilgisi olamazdı. Zira maymun bir hayvandı ve insanın maymundan daha da alçalabileceği tespitini yapan bizzat Kur'an'dı (7:19). Kaldı ki insan soyu içinden Nemrutların, Firavunların, Ebu Leheblerin çıkmış olmasını onur meselesi yapmayanlar, insanın maymunumsu ortak bir atadan gelmiş olmasını neden sorun yaparlar ki?"


Son Hediye, Abdulrazak Gurnah'tan okuduğum ilk kitap oldu. Kitap Zanzibar'dan İngiltere'ye gelip orada bir yaşam kuran Abbas ve ailesinin hikayesini anlatıyor. Abbas kendisi gibi başka bir ülkeden getirilmiş, fakat nereden geldiğini, anne-babasının kim olduğunu bilmeyen Meryem ile evlenir ve onunla bir aile kurar. Ailesine geçmişiyle ilgili hiçbir şey anlatmaz, bu nedenle de ailede Abbas'ın geçmişi herkesin hep merak ettiği bir sır, bir gizemdir. Bu sırrın açığa çıkıp çıkmaması bir yana kitabı okurken de zaten bunu pek merak etmiyorsunuz. En azından ben bu sırrı öğrenme motivasyonuyla okumadım kitabı. Benim okumak istediğim bir yere ait olmadığını hisseden insanların içlerinde yaşadıkları duygulardı. Bu duygulara hiç değinilmemiş değildi elbette ama ben o duygu yoğunluğunu alamadım kitaptan. Dolayısıyla karakterleri anlamak ve onlarla bağ kurmak, empati kurmak da zor oldu benim için. Yazara başlamak için doğru kitap mıydı bilmem ama soranlara da önermem sanırım. Yine de ben yazarın Kumdan Yürek ya da Sessizliğe Hayranlık kitaplarının daha iyi olduğunu hissediyorum, ikisinden birini okumak istiyorum.


"Dünyamız bunca söze dökülmemiş acıyla doluyken benim aklım kendi önemsiz düşüncelerimle dolu. Bu tür şeyleri bilmek bazen iyi durumda olduğum için utanç duymama yol açıyor."


Son olarak Yıldız Güncesi, benim yazardan okuduğum ikinci kitaptı. İlk olarak Yenilmez'i okumuş ve çok sevmiştim. O bilim kurgu olmasının yanında gerilim unsurları da içeren bir kitaptı. Yıldız Güncesi'nde çok farklı bir Lem ile tanıştım sanki. Esprili bir anlatımı vardı kitabın ve her hikayenin sonunda okur anlatılanlardan şüphe etsin diye bazı imalarda bulunmuştu yazar. Bu da işi daha komik hale getiriyor tabii. Genel olarak hikayelerden keyif aldım ama bazıları gerçekten yorucuydu, okurken sürekli kaç sayfa kaldı diye baktım. Bazıları ise o kadar güzeldi ki Love+Death and Robots tarzı bir dizi olarak uyarlansa ne güzel olur diye düşündüm. Yenilmez'i daha çok sevmiştim ama, her ne kadar Yıldız Güncesi okurken güldürse de ve içinde politik ve dini taşlamalar barındırsa da... Ben bilim kurguyu gerilimle birlikte daha çok seviyorum sanırım.


"Sadece iyi olanı yapmaya zorlanan bir dünya, sadece kötü olanı yapmaya zorlanan bir dünya kadar zorbalık içerir".




Siz bu kitapları okudunuz mu?
Bu kitaplar hakkında ne düşünüyorsunuz?
Benzer kitap önerileriniz var mı?
Benimle paylaşın!

Yorum Gönder

5 Yorumlar

  1. Güzel kitaplar :) yaratılış ve evrim'den alıntı düşündürdü beni ve sanırım çok haklı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten çok haklı. Onur meselesi yapılacak daha tonla şey varken...

      Sil
  2. Üçünü de okumadım ama Yaratılış ve Evrim gerçekten dikkatimi çekti. Alıntı ise muazzam. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İçlerinden özellikle Yaratılış ve Evrim'i öneririm gerçekten, ilginizi çeken bir konuysa bence doyurucu bir okuma olacaktır sizin için de :')

      Sil
  3. 3'ünü de okumadım ne yazık ki:) Bakacağım, teşekkür ederim paylaşım için.

    YanıtlaSil