Film Meydan Okuması I. Kısım


Şule abla blogunda bu meydan okumayı haber verdiğinden beri aklımda soruları yanıtlamak var. Gönül isterdi meydan okumanın amacına uyarak her gün aktif bir şekilde yazayım ama olmadı. Ben de hiç yapmamaktansa iki yazıya toplayayım soruları dedim. Ayın on beşi geldiğine göre ilk yarıdaki soruları bu yazıda cevaplayacağım. Meydan okuma hakkında bilgi almak için Şule ablanın şu yazısına bakabilirsiniz. Hemen  sorulara geçiyorum.

1. En sevdiğiniz film hangisi?
"En" ifadesini içeren soruları cevaplaması hep zordur, bu da epey zor bir soru. Bir saniyeden fazla düşünürsem aklıma birçok film gelecek o yüzden gözlerimi kapatıp kendime en fazla üç saniye izin veriyorum ve zihnimden geçen ilk filmi söylüyorum: The Shining. Her izlediğimde tüylerimi diken diken etmeyi başarıyor. Çok seviyorum.

Güncelleme: Fark etmemişim, aslında en az sevdiğimiz film soruluyormuş. Buna cevap vermek için bir an bile düşünmedim: maruz kaldığım Recep İvedik filmleri - ilk ikisi filan galiba.

2. En son izlediğiniz film hangisi?
En son dün gece annemle sahuru beklerken, Sihirli Kedi isimli anime filmi izledik. Normal filmlere göre kısaydı ama bence çok sevimliydi, sıkılmadan keyifle izledik. Dediğim gibi zaten kısa, anime severler mutlaka izlesin, pişman olmayacaklar.

3. En sevdiğiniz aksiyon/macera filmi oyuncusu.
Çok klasik olacak sanırım ama Tom Crouise diyeceğim. Görevimiz Tehlike serisini seviyorum, özellikle tema müziği çok hoşuma gidiyor.

4. En sevdiğiniz korku filmi hangisi?
Sevdiğim diyemem, çünkü bir daha izle deseler izlemem. En korktuğum korku filmi, filmleri ise Paranormal Activity serisinin filmleri. Bir de ben bu fimleri üniversite sınavıma üç gün kala art arda izlemiştim kafa dağıtmak için. İşe yaradı mı yaramadı mı bilemiyorum hiç :D



5. En sevdiğiniz dram filmi hangisi?
Tabii ki Babam ve Oğlum. Müziklerini dinleyince bile sahneleri, replikleri hatırlayıp ağlıyorum. 

6. En sevdiğiniz komedi filmi hangisi?
Cem Yılmaz filmlerini izlerken çok gülüyorum. Tosun Paşa, Kibar Feyzo gibi Kemal Sunal filmlerini izlerken de çok gülüyorum. Şener Şen'in komedi oynadığı filmleri de çok komik buluyorum. Ama soruyu okuyunca aklıma ilk gelen nedense Dondurmam Gaymak oldu. Yüksel Aksu zaten sevdiğim bir yönetmen, daha fazla işini izlemek dileğimleee...

7. Sizi mutlu eden bir film seçin.
İzlerken mutlu hissettiğim filmlerden biri, aklıma ilk geleni: herhangi bir Toy Story filmi, şey belki sonuncusu hariç. Bu filmlerin yeri bende çok ayrı. Her birini, buna sonuncusu da dahil bu sefer, çok çok gülerek, severek ve derinden bağlanarak izlediğim filmler. 

8. Sizi mutsuz eden bir film seçin.
Aynı zamanda en çok sevdiğim filmler arasında olan, Çingeneler Zamanı. Üzücü bir hikayesi var, izlerken olaylar karşısında mutsuz olmamak elde değil.

9. Repliklerini ezberlediğiniz bir film seçin.
Titanik. Titanik'i ilk izlediğimde ilkokula gidiyordum ve filmle aramda psikopatça bir bağ vardı. Her gün, abartmıyorum, her gün biraz izlemezsem gece müziğini mırıldanarak ağlıyordum gizli gizli. Sanki ben izlemesem karakterler gerçekten ölecekmiş gibi hissediyordum. Ben her izlediğimde yeniden yaşıyorlardı sanki. Haliyle repliklerini de ezberledim, böylece ölmemeleri için izlememe gerek kalmadı. Film hala beynimde oynuyor ne zaman istersem :D

10. En sevdiğiniz yönetmen kim?
Aynı anda aklıma iki yönetmen geldiyse ikisini de söylemek hile yapmak olur mu? Bence olmaz: Stanley Kubrick ve Hayao Miyazaki diyorum. Bir saniye sonra aklıma biri daha geldi ama onu söylemeyeyim hadi. 



11. En sevdiğiniz sinema salonu hangisi?
Farklı sinema salonlarına gitmek, yeni salonlar denemek beni gerdiği için tek bir yere gidiyorum hep. Orası da bir alışveriş merkezinin içinde zaten. Benim için hiçbir özel yanı da yok. Cesaret edip alışveriş merkezinde olmayan bir sinema keşfedersem çok mutlu olacağım aslında. Kısacası en sevdiğim sinema salonu yok benim için.

12. En sevdiğiniz animasyon hangisi?
Coco. Hem eğlenceli hem de çok ama çok anlamlı bir film. En en en bi' sevdiğim, izlemeye doyamadığım! 

13. En iyi kitap uyarlaması sizce hangisi?
Kitabını okumadım ama bence 2001: A Space Odyssey. İki seçenek var: ya kitap da film kadar güzel ya da kitap film kadar güzel değil. Yani film bu derece harikaysa başka bir olasılık düşünemiyorum ben. 

14. En sevdiğiniz film repliği sizce hangisi?
"Our bodies are prisons for our souls. Our skin and blood, the iron bars of confinement. But, fear not. All flesh decays. Death turns all to ash. And thus, death frees every soul." Yani diyor ki "Bedenlerimiz, ruhlarımızın hapsolduğu birer hapishanedir. Derimiz, kanımız bizi hapseden demir parmaklıklardır. Fakat korkmayın sakın. Her et çürür. Ölüm her şeyi kül eder. Ve böylece ölüm, her ruhu özgürlüğüne kavuşturur."

15. En sevdiğiniz bilim kurgu filmi hangisi?
Aslında 2001: A Space Odyssey ama ondan başka bir soruda bahsettiğim için bence bir film daha söyleme hakkım var. O da elbette Matrix.



Meydan okumaya katıldıysanız link bırakın lütfen, cevaplarınızı okumak isterim :')

Yorum Gönder

15 Yorumlar

  1. 9.soruya verdiğimiz cevap aynı :) ben de her izlediğimde sonunda ağlamasam kötü hissederdim :D 14.sorudaki replik de çok güzel, hangi filmden acaba :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Replik The Fountain isimli filmden. En sevdiğin yönetmen sorusunda aklıma gelen üçüncü yönetmen Darren Aronofsky'e ait bir film. Kurgusu da müzikleri de muhteşem bir filmdir. İzlemeni öneririm. Hakkında bir yorum yazısı da yazmıştım, okumak istersen linkini şöyle bırakayım: http://okuyanmuggle.blogspot.com/2017/12/the-fountain-kaynak-2006-film-yorumu.html ^.^

      Sil
    2. Ayy şimdiden çok merak ettim, hemen bakıyorum :))

      Sil
  2. Hayao Miyazaki nasıl bir yönetmen öyle. Adamın zekasına hayranım. Ruhların Kaçışı filmini izledikten sonra 2 gün kendime gelememiştim ve hep filmde olan şeyler gözümün önüne geldi. Çok güzel bir yazıydı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok severim, eserleri ölümsüz. Senin de beğeniyor olman ne güzel! Teşekkür ediyorumm ^.^

      Sil
  3. hayao miyazaki <3 The Kingdom of Dreams and Madness diye bir belgesel var studio ghibli'yi anlatıyro mutlaka izlemeni öneririm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belgeseli biliyorumm! Birkaç haftadır izleme listemde fakat hem izlemeye kıyamıyorum hem de şöööyle rahat, kafamın hafif olduğu bir günü bekliyorum. Hatırlattığın için teşekkür ediyorum ^.^

      Sil
  4. Öyleymiş, ben heyecandan yanlış okumuşum :D O sorunun cevabını da ekledim yazıya. Mutsuz etmesinden kastım zaten üzmesiydi, yoksa Çingeneler Zamanı tüm zamanların gelmiş geçmiş en iyi filmlerinden biridir bana göre. Mutsuz etse de bu yüzden çocukluğumdan beri her yıl en az bir kez izlerim. Mutsuzluğu hissetmeyi, dünyada mutsuz olan insanlarla empati kurmayı hatırlamak adına etkili oluyor :')

    YanıtlaSil
  5. Hemen hemen her soruya cevap aynı sanırım ahahahah kalemine sağlık

    YanıtlaSil
  6. Bu meydan okuma sayesinde yeni filmler keşfettim. Listelerde ortak filmler görünce de mutlu oluyorum :))

    YanıtlaSil
  7. Görevimiz Tehlike'nin müziğini ben de çok seviyorum. Tom Cruise aksiyon işini iyi kıvırıyor.

    Aklına gelen üçüncü yönetmeni merak ettim.

    Çingeneler Zamanı'nı çok merak ediyorum. Onun müziği de çok güzel. Hatta Elveda Rumeli'nin malum sahnesinde Ederlezi çalınca günlerce dinlemiştim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üçüncü yönetmen Darren Aronofky :') Çingeneler Zamanı'nın müzikleri gerçekten müthiştir, Goran Bregoviç harika bir iş çıkarmıştı ^.^ Ederlezi zaten anlatmak için kelimelerin kifayetsiz kaldığı bir parça. Dediğin gibi Elveda Rumeli'de öyle bir yerde kullanmışlardı ki ben de etkisinden kurtulamamıştım, kurtulamadım :D

      Sil
  8. sihirli kedii çokzeel, coco biriciklerden, anime ne bulursam izliyoom :) toy story tabisideee :) çingeneler zamanı süfer tabisidee, şey var, çingene filmi, yönetmen de çingene, gadjo dilo, aklında olsuun :) kubrick in iki filmini çok seviyorum, 2001 ve full metal jacket. bütün filmlerini izledim. 2001 yüzünden laptopumun adı Hal hihihi :) 2001 müthiş yaa, sadece politik yönden eleştiri alıyor, yani politik olarak çok sağ görüşte diye. miyazaki e tabii, ghibli hihi. miyazaki belgeseli vaar, filmlerini anlatıyoo :) matrix hoş film ama çok yakın bulmuyom kendisime, yakınlarda özel kanallar için çevirisini yaptıydıım. görevimiz ve tom cruise, onun da özel kanallar için yine yakınlarda çevirisini yaptıydımdı :) tom cruise çook seviyoree :)

    YanıtlaSil