Ne Var Ne Yok | Haziran 2018 // Ramazan Ayı Raporu


Herkese, dahası gelecekteki bana selamlar!

Bu yazı dizisine 2018 yılında hiçbir güncelleme girmemişim, çok şaşırdım ve bu durum beni biraz üzdü. Çünkü bu 'Ne Var Ne Yok' yazılarını daha çok kendim için, yaşadıklarımı yazıya dökeyim, unutmayayım, okudukça hatırlayayım ve eskileri yad edeyim diye yazıyorum aslında. Bir nevi günlük niyetine yani. 

Bu yazının konusu başlıktan da anlaşılacağı üzere Ramazan ayı dökümü ve bayram gezintilerim. 

Akademik yıl benim için iki hafta önce sonlanmış olsa da ramazan ayı çıkmadan tatile girmiş gibi hissedemedim ben. Çünkü ortada biten dönemlerin yanında devam eden süreçler de varsa ben kendimi rahat hissedemiyor, yeni bir sayfa açmış gibi hissetmiyorum. Bayramın da sonlanmasıyla sanki yaz tatili yeni başlamış gibi bir ruh hali içine girdim. 

Ramazan ayının değerlendirmesiyle başlayayım.

Öncelikle bu dönemde istediğim kadar çok kitap okuyamadım. Ramazan ayı başladığında derslerim henüz bitmemişti. Finallere de çok kısa bir süre kalmıştı. Dolayısıyla bu ayın yarısı okul ve sınavlarla geçti. Yine de elimden geldiği kadar kafa dağıtıcı kitaplar okumaya çalıştım. Mesela Şair Evlenmesi ve Ferhat ile Şirin onlardandı. Arada Oscar Wilde'ın hikaye derlemesi olan Mürver Ağacı'nı okudum. Onu bitiremedim, yarısında bıraktım. Zaten kısa hikayelerden oluşan kitapları sıkılmadan ancak bu kadar okuyabiliyorum. Sınavlarım bitmeden bir de akıcı ve ilginç olduğunu düşündüğüm Hayalet Süvari'yi okudum ama beklediğimi bulamadım. Kitap beklediğimin aksine içimi sıktı, hiç hoşuma gitmedi.

Sınavlarım bittikten sonra çok merak ettiğim ve hevesle satın aldığım Merlin serisinin ilk kitabını, Kayıp Yıllar'ı okudum. Yine beklentilerimi karşılamayan bir kitaptı ama gün içinde güzel vakit geçirtti. Çok akıcı olduğundan zamanın nasıl geçtiğini anlamadım okurken. Bu açıdan iyiydi. Sonra, ramazanın bitmesine bir hafta varken Göçebe'ye başladım. Hala bitmedi. Hala 200 sayfa var bitmesine. 

Bu kitapla ilgili ayrı bir yorum yazısı yazacağım, çok doluyum.

Kısacası ramazan ayı boyunca sadece beş kitap okudum ama Göçebe'nin 600 sayfasını da hesaba katarsak o kadar da kötü bir sonuç değil bence. Sayfa bazında ise 1435 sayfa okumuşum. Bence güzel, umduğumdan çok daha iyi.

İzlediklerimin listesi oldukça kısa. Ramazanın ilk zamanlarında çabucak bitiyor diye 20 dakikalık dizilere saldırıp sadece The Good Place, The Big Bang Theory ve SKAM izledim. Bu tür dizileri izlerken cidden zamanın nasıl geçtiğini, bölümlerin art arda nasıl su gibi akıp gittiğini anlamıyorum, hoşuma gidiyor. 

Pek film izleyemedim çünkü akşamları annemlerle Yabancı Damat izledik, hala da izliyoruz gerçi. Özlemişiz, her şeye rağmen oyunculuklarıyla harika bir dizi bence. 

Ramazan benim açımdan bu sene de çabuk geçti. Bir yarısında okul ve sınavlarla uğraştım, diğer yarısında dizi izleyip kitap okudum. Seçim mitinglerini izleyip vaatleri dinledim, bu konuyla ilgili programları takip ettim. 

Ayrıca stajımla ilgili işleri de halletmeye çalıştım. Stajım temmuzun ortasında başlayacak, havaalanında yapacağım. Çok heyecanlıyım. 

Ayrıca yapacağım stajla güzel tecrübeler edineceğimi umuyor, diliyorum. 

Önümüzdeki seçimin ülkemize ve milletimize hayırlı olmasını diliyorum bu arada.

Bayram gezintilerimi bir başka yazıda anlatacağım, bu yazının çok uzamasını istemiyorum.

O yazıda görüşmek üzere!



Yorum Gönder

8 Yorumlar

  1. The Good Place ben de izlemiştim aslında ilk sezonu çok komikti ama ikinci sezon o kadar da güldürmemişti. Yine de diziyi beğendim. Skam ise merak ettiğim bir dizi ama norveççeydi sanırım çok yadırgamıştım D:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. The Good Place 3. sezonda toparlayacak gibi geliyor bana ama bakalım.. Ben de aynı sebepten Skam'a karşı tereddütlüydüm ama izledikçe alıştım hatta Norveççe çok hoşuma da gitti. :')

      Sil
  2. Güzel kitaplar okumuşsun. Ben de mayıs ayının yazısını yazmadım. Üşengeçlikten sanırım. Haziran bitti bile. Sanırım iki ayı bir yayınlayacağım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazın bana da blog konusunda bir üşengeçlik geliyor ama atlatmaya çalışıyorum :D

      Sil
  3. Ramazan boyunca beş kitap okumak ve toplam 1435 sayfa. Buna da sadece demek. Bence fazlasıyla iyi... Stajında başarılar dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazıya başlarken umutlu değildim çıkacak sonuçtan ama ben de şaşırdım, gayet iyi bir performans sergilemişim okuma konusunda :D Çok teşekkür ederim :')

      Sil
  4. Baya baya verimli geçmiş bence. Kendine haksızlık etme

    YanıtlaSil