Mim: Kitaplar Kalbimden Vurur

Bloga kitap yorumu dışında bir yazı yazmak isterken bu mime iki davet aldım, çok mutluyum. Hemen beni mimleyen Eslem ve Şule ablama teşekkürlerimi göndereyim. Mim yazısı yazmayı da okumayı da çok seviyorum, bir de bu mimlerin konusu kitaplar olunca aldığım keyif ikiye, üçe katlanıyor. 
Eslem'in yazısını buradan, Şule ablanın yazısını ise şuradan okuyabilirsiniz!

1- Okumayı size sevdiren ne oldu?

Buna tam anlamıyla cevap vermem zor. Küçükken, daha okuma yazma bilmezken anne ve babamı okurken gördüğümde onları ne kadar kıskandığımı hatırlıyorum. Sanıyorum ki bana okumayı bu kadar sevdiren onları devamlı okurken görmemdi.

2- Hiç bir kitabı sayfalarını çevirerek okudunuz mu?

Hatırladığım kadarıyla hayır. Aynı kitabı aynı ortamda aynı anda biriyle okumayı çok seviyorum ama tek kitabı birlikte okumak bence çok rahatsız edici ve sıkıcı olabilir. 

3- Yolculuğa giderken yanınıza kaç kitap alırsınız?

Bir ve üç arasında değişir ama yanıma içinde bir sürü kitap olan Kindle'ımı almadan seyahate çıkmam. Uzun bir seyahat olacaksa basılı kitap almayıp ihtiyaç olduğunda kaldığım yerden almayı da tercih edebilirim. Kısacası bu gideceğim yere ve orada kalacağım süreye bağlı. Sadece yolculuk içinse prensip olarak bir ince bir kalın kitap alıyorum.

4- Asla okumam dediğiniz kategori nedir? 

Böyle bir kategori yok benim için. Romantiğinden politiğine her tür kitabı okuyabilirim. 

5- Kitapları renklerine göre mi alfabeye göre mi sıralarsınız?

Ben kitaplarımı boyutlarına ve yayınevine göre sıralıyorum. Renklerine göre sıralayınca görsel olarak harika bir görüntü elde edecek olsam da alakasız kitapların yan yana durması beni rahatsız ediyor :D

6- Okurken size eşlik edecek bir hayvan ister miydiniz?

Bilemiyorum, okurken dikkati çok çabuk dağılan insanlardan biriyim. Öyle ki bazen ışık bile odaklanmamı güçleştirebiliyor. Okurken yanımda bir evcil hayvan olsa sanırım okuma etkinliğim olumsuz etkilenirdi. Bu konudan bağımsız olarak; bir köpeğim olsun istiyorum.

7- Bookstagram olarak kendi stilinizi oluşturduğunuzu düşünüyor musunuz?

Hayır. Zaten aktif bir kullanıcı değilim. Hiç değilim. 


Yorum Gönder

5 Yorumlar

  1. Hiçbir kitaba uzak olmamalı, okuyabildiğin kafanın yattığı her kitabı okumalı insan.

    YanıtlaSil
  2. Benim de yerim kalmadı ama okumadıklarımı bitirene kadar yeni kitaplık yok, babam öyle diyor :D Kitapları havalandırmak için kaldırıp yeniden aynı yerlerine yerleştirirken bile çok eğleniyorum, farklı bir şey denesem havalara uçarım herhalde ama gözüm kesmiyor pek :D

    YanıtlaSil
  3. Anne ve babanın kitap okuması ne güzel. Benimkiler gençliklerinde okurmuş ama ben çocukken okuduklarını hiç hatırlamıyorum.

    Kitapları sıralama kriterimiz aynı. Renklerine göre çok güzel görünüyor ama o zaman aradığını bulmak çok zor olurdu diye düşünüyorum.

    Mime cevap verdiğin için teşekkürler Gözde. Keyifle okudum :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap okuma alışkanlığım anne-babamdan geliyor sanıyordum ama kardeşim bizim bu özelliğimizi hiç almadı :D Sanırım insanın içinden gelmesi gerekiyor :D Ben teşekkür ederim asıl :')

      Sil