2 Haziran 2018 Cumartesi

Aylık Rapor | Mayıs 2018



Herkese merhaba!

Sınavları bugün itibariyle bitmiş, yaz tatili resmi olarak başlamış bir muggle olarak çok mutluyum. Son zamanlarda okul yoğunluğundan dolayı blogumdan çok uzak kaldım, hakkında bir şeyler yazmak istediğim kitapların yorumlarını daha yazamadım ama olsun. Artık burayla gönlümce ilgilenebilirim.

Geçtiğimiz mayıs ayı okuma ve izleme açısından benim için şaşırtıcı derecede verimli oldu. Hep söylediğim gibi, final haftaları bana yarıyor. Her sene bu dönemlerde çok okuyup çok izliyorum. Sanırım stres atmanın en iyi yolu oluyor benim için. Yine de aynı şey neden vize dönemlerinde olamıyor merak ediyorum.

Neyse, bu ay verilecek sınavların, teslim edilecek ödevlerin stresi dışında güzeldi. 



Okunanlar

Bu ay toplam 7,5 kitap okudum. Çoğu ince kitaplar olsa da geçen ay kendime koyduğum aylık 1000 sayfa sınırını geçerek 1147 sayfaya ulaştım. O yüzden mutluyum. 

*Günlerin Sonu / Susan Eee (388 Sayfa)

Puanım: 3

Bir seriyi daha böylece bitirmiş oldum. Kafa dağıtmak açısından iyi bir okumaydı ama yine de memnun kalmadım serinin son kitabından. Seri hakkındaki genel yorumum için tıklayın.


*Mürebbiye / Stefan Zweig (83 Sayfa)

Puanım: 4

*Yakıcı Sır /Stefan Zweig (88 Sayfa)

Puanım: 5

En sevdiğim Zweig kitapları arasında yerini aldı. 

*Acımak / Reşat Nuri Güntekin (150 Sayfa)

Puanım: 5

Ani bir kararla okumaya karar verdiğim Acımak, favori yerli klasiklerimden biri oldu. Yorumu gelecek.

*Oscar Wilde / Mürver Ağacı - Toplu Öyküler (153 Sayfa)

Puanım: 3

Bu kitap normalde 350 küsür sayfa fakat ben yarısını okuyabildim. İkinci yarısında çok sıkılınca bıraktım. Zaten birbirinden bağımsız hikayelerden oluşuyordu, başka zaman gerisini okurum diye düşündüm. En sevdiğim hikaye 'Sadık Dost' hikayesiydi ve bu hikaye, gariptir, bana Tolstoy'un öykülerini anımsattı. Keza diğer hikayeleri okurken de Oscar Wilde'ın öykücülüğünün beklediğimden daha farklı olduğunu fark ettim. Dorian Gray'den edindiğim izlenim bende farklı beklentiler oluşturmuştu ama yanılmışım.

*Hayalet Süvari / Theodor W. Storm (168 Sayfa)

Puanım: 2

Benim için en büyük hayal kırıklığıydı bu ay. Gotik edebiyat ürünü olması dolayısıyla çok merak ettiğim bir kitaptı ama umduğumu bulamadım, çoğu yerde sıkıldığımı hissettim.

*Şair Evlenmesi / İbrahim Şinasi (17 Sayfa)

Puanım: 5

Kardeşim edebiyat sınavına hazırlanırken eserin adı kulağıma ilişti. Ben de lise döneminden biliyorum tabii eseri ve yazarını ama okumamıştım. Edebiyatımızdaki ilklerden biri olan bu eseri okumamış olmak canımı sıktı, ben de hemen okudum. Çok da sevdim. O kısacık 17 sayfada hem güldürmüş hem de düşündürmüş büyük usta İbrahim Şinasi. 

*Ferhat ile Şirin / Nazım Hikmet (100 Sayfa) 

Puanım: 5

Ferhat ile Şirin'in hikayesini hemen hemen hepimiz biliyoruz. Aynı öyküyü Nazım Hikmet, hem de dramatik olarak nasıl anlatmış çok merak ettim. İyi ki de okumuşum, çok sevdim. Ayrıca bu Nazım Hikmet'ten, şiirleri haricinde okuduğum ilk eser, fakat asla son olmayacak.



İzlenenler

Filmler

*Yol Ayrımı (2017) 4/5

*Coco (2017) 5/5

*Cargo (2017) 4/5

*The Skin I Live In (2011) 1/5

*Back to the Future (1985) 4/5

*Donnie Darko (2001) 5/5

*Fahrenheit 451 (2018) 2/5


Diziler

*The Good Place | 1. Sezon 4/5

*The Good Place | 2. Sezon 3/5

Dizinin konusu, havası, oyunculukları çok hoşuma gitti. Yine de ilk sezonun daha güzel olduğunu düşünüyorum. Bir sonraki sezonu merakla bekliyorum ve bir önceki sezondan daha iyi bir iş çıkaracaklarını umuyorum.

*Skam | 1. Sezon 3/5

*Skam | 2. Sezon 4/5

*Skam | 3. Sezon 2/5

*Skam | 4. Sezon 4/5

Birden fazla kişinin tavsiyesiyle başladığım Skam'ı bir hafta içinde bitirdim. Bölümlerin kısa olması, olayların akıcılığı filan hemen bitiverecek bir dizi zaten bence. Kafa yormuyor, iyi vakit geçirtiyor işte. Skins'e benzettim biraz, ama çok değil. Sezonlara verdiğim puanlardan da anlaşılacağı üzere favori karekterlerin Noora ve Sana oldu. 

İyidi güzeldi ama dizi, gerçek Norveç yaşantısını yansıtıyor mu çok merak ettim. Norveç hakkında çok bilgim yok ama oradaki gençlerin bu kadar partici olması şaşırttı :D


Siz bu ay neler yaptınız? 
Benimle paylaşın!

6 yorum:

  1. Nedense yazını okurken şunu düşündüm: Bu stresi ben de seneye yaşamak istiyorum :) Bu aralar yoğunum ben de. Senin yazın da benim kafamı dağıttı mesela şu an. Teşekkür ederim, bol okumalı günler :)

    YanıtlaSil
  2. Günlerin sonu için çoğu kişi tatmin etmediğini söylüyor. Biraz uzak duracağım sanırım son kitaptan.

    Filmlerden sadece Back to the future'u izledim güzel filmdi. İkincisi biraz kaset sarmış gibiydi ama eğlenceliydi yine.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beklentilerini düşük tutmanda fayda var :D Back to the Future'ın ikincisini izlemek konusunda tereddütlüyüm ama izlerim belki de kafa dağıtmak için :D

      Sil
  3. Sınavlarım benim de sonunda bitti, pek kitap okuyamadım, sadece dizi izledim. :D Skam'i izlemiş olmana sevindim Gözde, benim çok sevdiğim dizilerden biri. Noora'yı sevmeme rağmen, favori sezonum 3'tü. Dizinin tamamını 2 kere, 3. sezonu daha fazla kez izledim :D

    YanıtlaSil
  4. Acımak benim en sevdiğim Reşat Nuri kitaplarındandır. Oscar Wilde'ın Mutlu Prens'ini okuyacağım bu ay. Dorian Gray'den dolayı karanlık, ürkütücü öyküler yazmıştır diye düşünüyoruz ama sanırım Mutlu Prens de beklediğim gibi değil. Çocuk kitabı olarak geçtiğine göre daha naif öyküler bekliyorum.

    YanıtlaSil