EUROVISION 2016 | STOCKHOLM



Herkese merhabaa!

Eurovision ayına girdiğimizden beri aslında içimde böyle gittikçe büyüyen bir heyecan olduğunu hissediyorum. Ama bugüne kadar belli etmemeye çalışıyordum. Çünkü Eurovision yüzünden heyecanlı olduğumu söylediğimde insanlar bana salakmışım gibi bakıp "Niye takıyorsun ki? Biz katılmıyoruz." filan diyorlar. Ben de modum düşmesin diye Eurovision'ın hala beni heyecanlandırdığı pek belli etmiyorum artık. 

Ama çok heyecanlı değil mi?






Sanırım içimin bu kadar içime sığmamasının nedeni küçüklüğümden beri bu etkinliği kaçırmadan izliyor olmam. Eurovision akşamı diye bir geleneğimiz vardı bizim ya :D

Yılbaşı akşamı olduğu gibi bir hazırlık yapılır sonra tüm akşam hatta gece yarışma izlenirdi. Bizim ailede öyleydi yani :D

Ama ülkemiz yarışmaya katılmayı bıraktığından beri ailede artık sadece ben izliyorum ve bu gerçekten üzüyor beni. 

Neyse ne! Ben hala yarışmayı beklemeyi, heyecanla izlemeyi, hangi şarkının, ülkenin kazanacağını tahmin etmeyi seviyorum. 

Biliyorsunuz artık yarışacak şarkılar çok önceden internet üzerinden dinlenebiliyor, Youtube Eurovision resmi hesabı şarkıları paylaşıyor filan. 

Biraz eski kafalı olan ben şarkıları önceden dinlemeyi sevmiyorum. Yarışma sırasında ilk kez dinleyip ona göre görüş edinmek istiyorum. Daha heyecanlı olmuyor mu sanki öyle? Bana öyle geliyor vallahi..



Geçen sene - yine tek başıma izliyorum yarışmayı - favori şarkım birinci oldu ve bu üçüncü kez başıma geliyor :D

İlki 2009 yılında Alexander Rybak birinci olduğundaydı ve bu ilk kez tahmin ettiğim bir şarkının birinci olduğu zamandı. 

Diğeri 2013 yılında Only Teardrops şarkısıyla Emmelie De Forest kazandığındaydı. Ama bu şarkıyı ben dayanamayıp önceden dinlemiştim ve dinlediğim ilk anda "Birinci olur bu." diyerek herkese tahminimi söylemiştim. 

Geçen yıl kazanan şarkıyı da çok beğenmiştim ve birinci olacağını hissetmiştim hemen. Şarkı şöyle, ayrıca sahnelenişi de çok güzeldi.



Gelelim bu yıla. Yarışma bu sene Stockholm'de olacak. Takvimi ise şöyle:

1. Yarı Final : 10 Mayıs 2016

2. Yarı Final : 12 Mayıs 2016

FİNAL : 14 Mayıs 2016





Ayrıca, Justin Timberlake finalde Can't Stop Feeling şarkısıyla sahne alacak. Aaaaa! :D 

Şarkıları önceden dinlemiyorum dedim ama dayanamayıp birkaç ülkenin şarkısına göz atmıştım -_- ( Yalancı Muggle )

Yani sonuçta 42 ülke var ama ben sadece üç-beş ülkenin şarkısını dinledim onları da öven birkaç arkadaşım oldu o yüzden dinledim ^.^ 

Avusturya'nın, Yunanistan'ın bir de Almanya'nın şarkısını dinledim sanırım. Evet, üç ülkecik dinlemişim zaten. Bunların arasından Avusturya'nın şarkısını öyle sevdim ki... 



Kısacası, daha yarışmayı izlemeden bu seneki favorim Avusturya olmuştu. 

Ama dün gece olan yarı finalde ne yazık ki Avusturya elendi. -_-

Yarışmayı ödevlerim yüzünden yarım yamalak izledim ve sadece sonuçlara düzgünce bakabildim. Şarkıların hepsini henüz dinlemiş değilim. 

Avusturya elendiği için üzgünüm ama finali izleyince mutlaka yeni bir favorim olur :D Almanya'nın şarkısı güzel mesela.. Almanya kazansın ya, hatta seneye Münih'te olsun yarışma ^.^ 

GÜNCELLEME : Avusturya elenmemiş kiii!! 




Diliyorum ki bir gün Eurovision'ı canlı olarak seyretmek nasip olur. Televizyonda izlerken bile o sahne ışıkları filan kalbimi gümbürdetiyor :D Çok istiyorum, umarım gerçekleşir bu dileğim ^.^



Son olarak eleştirimi de yapıp öyle bitireyim yazımı. Çok övdüm yarışmayı ama sevmediğim bir yönü var.

Bence bu ülkelerin kendi kültürlerini, dillerini, ezgilerini temsil ettikleri bir yarışma olmalı. Hatta bu amaçla ortaya çıkmış bir yarışma Eurovision. Ama artık neredeyse her ülke İngilizce şarkılarla katılmaya başladı. Bunu biz de yaptık. Sanki şarkısını İngilizce söylemeyen kazanamıyor gibi bir görüş var. Belki de doğrudur ama bence eğer çoğunluğun düşüncesi doğruysa, yani kazanacak önceden belliyse ve oylama kısmı bir formaliteyse o halde şarkıları kendi dillerinde söylemenin ne zararı olabilir ki?

Bence yarışmanın böyle bir koşulu olmalı ve her ülke kendi dillerinde bir şarkıyla katılmalılar yarışmaya. 

Siz ne düşünüyorsunuz bu konuda?

...

Siz Eurovision hakkında ne düşünüyorsunuz?
Favori şarkınız hangisi?
Benimle paylaşın!







Yorum Gönder

18 Yorumlar

  1. siz de bendensiniz.! :) ben de bayılırım Eurovision'a, hatta bir hafta önce blogumda bu seneden favori şarkılarımı paylaştım. Ahh Ahh o Alexander yok mu.. :) Tanışmamıza az kaldı, iki imzam var kendisinden, deli gibi fanıyım. :)

    bu sene de iyi olan kazansın. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alexander gerçekten çok tatlı yahu ^.^ Müziği de çok hoşuma gidiyor Allah var. :') Yazınızı merak ettim, bakayım hemen.. Aynen, hak eden kazanır umarımm :)

      Sil
    2. Tatlının da tatlısı, paşam o benim. :)

      Sil
  2. Ben de hala izlerim *-* *-* Hatta çok severim izlemeyi hiçte kaçırmam :D Puanlamasının hastasıyımdır "twelve point goes to..." :D :D Tek üzüntüm 2003te Sertab'ı izlememiş olmam daha sonra izledim tabi ama canlı canlı izlemesi gibisi yok.Geçen yılda türkiye katılacak tekrrdan denmişti ne sevinmiştim sonra tekrar vazgeçtiler şerefsizler -_- Oturup baştan aşağı dinlemem şarkıları ben etrafımdakiler bu güzel der dinlerim yoksa final gecesine kadar bihaberim şarkılardan.Geçen yılın birincisi bana göre hiç hak etmedi bu arada.Estonya'yı çok beğenmiştim 7. oldu galiba bide almanyanın şarkısını çok beğendim 0 puan aldı. :D görüldüğü gibi tahminlerimde bir harika :D :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Türkiye katılmayınca izlerken kendimi yetim gibi hissediyorum ben ya, bir burukluk oluyor -_- Aynen ya finalde dinlemesi daha bir heyecanlı oluyor.. Ben çok sevmiştim Heroes'u ya :/ Renkler&zevkler :D Bakalım bu sene kim kazanacakk :D

      Sil
  3. Türkiye yarışmaya katılırken yakın akrabalarımızla bir evde buluşup finalini izlerdik yahu. Bizde de gelenekti. Özlüyorum bazen, artık ailede ben de dahil kimsenin umrunda değil yarışma :( Senin hala izlemen ne kadar güzel.

    Hak edenin kazanması dileğimle:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz katılmayınca öyle oluyor ya eski tadı yok :/ Aynen, iyi olan kazansın.. :')

      Sil
  4. Gözde! bu olay benim hiç dikkatimi çekmiyor, ülkemiz katılırken izliyordum ama ön yargının tavan olduğu yer bana uzak açıkcası :))) Katılmama konusunda da hak veriyorum yani zaten çok da önemli değil ;)

    Heyecanın belli ama hissediliyor :) Tahminlerin tutacak mı bakalım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın aslında önyargı çok fazla bu yarışmada. Yine de seviyorum izlemeyi napiiymm :D En favorim daha yarı finalde elendi, bu sene tahminim tutmadı ya, hem de hiç :D

      Sil
    2. hadi yaa Gözde! tüh bak üzüldüm, senin de hevesini kaçıracaklar :))

      Sil
  5. Çat pat izlerim ben ama öyle heyecanlı anlatmışsın ki o heyecan bana bulaştı sanki gidip izleyesim var şu an :D
    Umarım Almanya kazanır da orada canlı canlı izlersin ^____^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de öyle bir umudum var ama korktum söylemeye açık açık :D

      Sil
  6. Eskiden ben de yarışmayı takip ederdim ama artık katılmadığımız için takip etmiyorum. Yarışmanın bazı şarkıları o kadar iyi ki hâlâ dinliyorum. Sana bu yorumu yazarken fonda Loreeen - Euphoria çaldı mesela :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet gerçekten bazıları hala dinlenesi :D Euphoria'yı da çook severim ^.^

      Sil
  7. Eurovision'u bu yıla kadar ilgi ile takip ederdim ben de. Katılmasak da gerçekten bir yılbaşı heyecanı gibiydi. Hem de kaliteli bir organizasyon. Bu yıl ise ülkenin içinde bulunduğu karanlıklardan mıdır bilmiyorum heves edemedim. Bu sabah dinledim birinci olan şarkıyı, pek beğenmedim. Ama yine de güzel ve heyecanlı bir organizasyon. Sevgiler canım, ben de bloguma beklerim ❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, cidden yılbaşı heyecanı gibi ya :D Teşekkürler :')

      Sil
  8. ay bu erövizyon evet yaaa bizim milli meselelerimizdenmiş de mi amaa :) bize oy vermezlermiş filan. ya yazsana noluuur erovivasyon anılarını bi ara zaman olunca yani tatildeeee denizin içindeeee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya öyle çok anlatacak bir anım yok aslında, hep aynı heyecan, aynı hazırlıklar :D Ama bu sene oylama değişti, hak eden bir şarkı kazandı filan.. Gelecek için umutluyumm :D

      Sil