FİLM ÖNERİSİ : Nackt Unter Wölfen ( Kurtlar Arasında )



"BAVULDAKİ ÇOCUK"

Herkese merhaba!

Geçenlerde yahudi soykırımıyla ilgili bir film daha izledim. Bu türdeki filmleri neredeyse bitirdim, bildiklerinizi yorum olarak bırakın - belki hala izlemediğim vardır, ve yeni çıkan filmleri de takip ediyordum.



Nackt Unter Wölfen, kitaptan uyarlanan bir film. İlk olarak 1963'de sinemaya uyarlanan bu film, 2015 yılında bir kez daha çekildi. 

Kitabı okumadım. Filmini izlediğim kitapları okumayı da sevmem ama Nackt Unter Wölfen'i okumayı çok istiyorum. 

Filmin konusunu kısaca anlatmam gerekirse;

"İkinci Dünya Savaşı'nın sonlarına doğru, Buchenwald Toplama Kampı'na getirilen esirlerden birinin bavulunda üç yaşında yahudi bir çocuk gizlidir. Onu bulan diğer mahkumlar bu yahudi çocuğu saklamaya karar verirler, aksi halde çocuk infaz edilecektir."





Filmin konusu ilgi çekiciydi, ki zaten bu türde çekilen filmlerin hepsinin gayet özgün bir konusu oluyor bana göre. 

Filmde, diğer izlediğim holokost filmlerine kıyasla, duygu yoğunluğu pek yoktu aslında. Tabii ki konunun hassasiyetinden kaynaklanan kötü bir his ve acıma duygusuyla izliyorsunuz filmi. Ama beni salya sümük ağlatan bir film olmadı açıkçası. 




Yüreğimi burktu mu?
Tabii ki evet.

Çocuk oyuncu rolünün hakkını çok iyi vermiş bence. O ürkeklik, o mahzun bakışlar...

'SS' lafını duyduğu anda, bavulun içine büzülen, üç yaşında masum bir çocuktan bahsediyorum. 

Üç yaşında!

Yahudinin, Nazi'nin, soykırımın ne demek olduğunu anlayacak yaşta bile değil. Ailesini başka bir kampta kaybetmiş. Öldürülmemek için havasız bir bavulun içinde saklanmak zorunda.



Çocukların ve yaşlıların, çalışamayacak durumda olan herkesin, çalışsa bile sebepsiz yere, sadece dini, siyasi görüşü yüzünden öldürülen insanların bulunduğu bu kamplar, keşke sadece kurgudan ibaret olsaydı. 

İzlerken insanın kanını donduran olay da bu; izlediklerin, okudukların gerçekten yaşanmış olabilir, belki daha kötüleri de yaşandı.



En etkileyici kısım ise, yazarın o yıllarda gerçekten de bir komünist olduğu için o kampta bulunmuş olması. Aslında tam da bu yüzden kitabı okumayı çok istiyorum. 

Dediğim gibi, konusu itibariyle beni etkiledi, ama daha iyi olmasını beklerdim. En azından birkaç yerde ağlatabilmeliydi bence. Tek eksi yönü buydu filmin, vurucu sahne bakımından biraz zayıftı.

Yine de bu türü seviyorsanız izlemenizi tavsiye ederim.

Fragmanı için tıklayın. :)

...

Nackt Unter Wölfen filmini zaten izlediniz mi?
Yorumlarınızı benimle paylaşın!


Yorum Gönder

8 Yorumlar

  1. Emegine saglik.bu tip filmleri izliyorum ama izlerken hep huzunlu ve mutsu gibi oluyorum. Uzuluyorum ya :( ama o donemi iyi anlatiyor.

    YanıtlaSil
  2. çok güzel bir filmdi , karanlıkta kalanlar beni daha çok etkilemişti . diğer bilinenlerin dışında tabi . teşekkürler bilgiler için ayrıca çok güzel bir site . sevdim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, katılıyorum.. Çok etkileyici bir filmdi o da.. Rica ederim ve teşekkürler :')

      Sil
  3. Bu yazıyı görmüş ama çoktan izlemişsindir diye düşünüp aklıma gelen öneriyi yazmaktan vazgeçmiştim. İzlemediysen Kitap Hırsızını öneririm :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap Hırsızı'nı izledim ^^ Ama izlediğime pişmanım açıkçası, filmi beğenmediğimden değil de kitabı okuma konusunda istediğim kalmadı pek, oysa ki çok istiyordum okumayı.. Yine de teşekkürler tavsiyen için, başka tavsiyelerin de olursa hiç tereddüt etme yaz sen :D ^^

      Sil
  4. Aynen, çok sevimliydi :D Umarım beğenirsin benim kadar, iyi seyirler :')

    YanıtlaSil
  5. Bende böyle filimleri beğenerek izliyorum.Izledigim en etkileyici film Hayat Güzeldir Piyanist ve Çizgili Pijamali Çocuk.

    YanıtlaSil