2020 Klasik Kitap Okuma Maratonu | Liste


Herkese merhaba!

Bloga bir dönem çok ara verdim, hiçbir şey yazamadım, kimseyi okuyamadım. Şu sıralar yavaş yavaş yeniden yazmaya, okumaya çalışıyorum. 


Bu dönemde takip ettiğim pek çok kişinin yazılarını kaçırdım. Okuduğum blogları yeniden ziyaret edeceğim elbette ama özellikle bir konu için sizden bana yardım etmenizi rica edeceğim.


Klasik kitap okuma maratonunu okuma açısından değil ama buradaki etkileşim açısından çok boşladım. Bir liste yapıp bu maraton dahilinde okunup yorumlanmış kitapları derlemek istiyorum. Sizden ricam maraton dahilinde yazdığınız yorum yazıları varsa bunu bana bildirmeniz. Tek tek link atmanızı istemiyorum, bana yalnızca yazdığınızı söyleyin, ben blogunuzu gezip hem o yazıları okuyacağım hem de linklerini buradan paylaşacağım ki daha çok kişiye ulaşsın, hem de elimizde güzel bir liste olsun. 


Aşağıya yorum olarak belirtirseniz çok mutlu olurum. Yeni maraton yazısını da yıl bitmeden yazıp bu yılın raporunu orada vereceğim. 

Sağlıcakla kalın!


2020 Listesi

*Notre Dame'ın Kamburu / Victor Hugo | Gizli Pencere

*Oblomov / Ivan Gonçarov | Gizli Pencere

*Aspidistra / George Orwell | Gizli Pencere

*Germinal / Emile Zola | Gizli Pencere

*Suç ve Ceza / Dostoyevski | Gizli Pencere

*Kızıl / Stefan Zweig | Gizli Pencere

*Martin Eden / Jack London | Gizli Pencere

*Otuz Beş Yaş / Cahit Sıtkı Tarancı | Şule Uzundere Blog

*Yalnızlık Paylaşılmaz / Özdemir Asaf | Şule Uzundere Blog

*Ruh Adam / Hüseyin Nihal Atsız | Şule Uzundere Blog

*Markopaşa Yazıları ve Ötekiler / Sabahattin Ali | Şule Uzundere Blog

*Tanrı Misafiri / Reşat Nuri Güntekin | Şule Uzundere Blog

*Üstü Kalsın / Cemal Süreya | Şule Uzundere Blog

*Henüz Vakit Varken Gülüm / Nazım Hikmet | Şule Uzundere Blog

*Gelmiş Bulundum / Edip Cansever | Şule Uzundere Blog

*Kral Lear / William Shakespeare | Şule Uzundere Blog

*Bir Yaz Gecesi Rüyası / Shakespeare | Kağıttan Dünyam

*Otomatik Portakal / Anthony Burgess | Kağıttan Dünyam

*Ateşten Gömlek / Halide Edip Adıvar | Kağıttan Dünyam

*Cimri / Moliere | Kağıttan Dünyam

*Efsuncu Baba / Hüseyin Rahmi Gürpınar | Kitap Galaksisi Rehberi

*Nana / Emile Zola | Kitap Galaksisi Rehberi

*Küçük Kadınlar / Louisa May Alcott | Acelya'nın Kitapları

*Akıl ve Tutku / Jane Austen | Acelya'nın Kitapları

*Martin Eden / Jack London | Acelya'nın Kitapları

Yorum Gönder

11 Yorumlar

  1. Ben bu maratona katılmadım. Muhtemel kaçırdım. :) Ama blog sayfamda ara ara klasik incelemeleri yapıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blog arşivinizden yazmış olduğunuz klasik kitap yorumlarına ulaştım. Maratona katılmamış olsanız da klasik kitap yorumlarını daha çok kişiye ulaştırmak adına yazılarınızı listeye ekleyeceğim. Ben de vakit buldukça hepsini okuyacağım. :')

      Sil
  2. Ben de okudum ama coğunun yorumlarını bloğa henüz yazmadım. Çocuklar etrafımdan dağılsın bir liste hazirlayayim

    YanıtlaSil
  3. Ben de okudum ama coğunun yorumlarını bloğa henüz yazmadım. Çocuklar etrafımdan dağılsın bir liste hazirlayayim

    YanıtlaSil
  4. Toplam 18 klasik okumuşum bu yıl:
    Monte Cristo Kontu - Alexandre Dumas
    Kolera Günlerinde Aşk - Gabriel Garcia Marquez
    Duvar - Marlen Haushofer
    Sokratesin Savunması - Platon
    Beyaz gemi - Cengiz Aytmatov
    Yeni Atlantis - Francis Bacon
    Aldanan Kadın - Thomas Mann
    Venedikte Ölüm - Thomas Mann
    Duruşma (Dava-Kafka) - Andre Gide
    Saatleri Ayarlama Enstitüsü - Ahmet Hamdi Tanpınar
    Göğü Delen Adam - Erich Scheurmann
    Ruhun Dirilişi - Sezai Karakoç
    Var Olmak - Nurettin Topçu
    Yerdeniz (6 kitap tek cilt) - Ursula K. Le Guin
    Fareler ve Insanlar - John Steinbeck
    Gazap Üzümleri - John Steinbeck
    Dünyalar Savaşı - H.G.Wells
    Zaman Makinesi - H.G.Wells

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tebrik ederim, güzel kitaplar okumuşsunuz. Yorumu olanlara mutlaka bakacağım ilk fırsatta :') 2021'de de güzel kitaplar okumamız dileğimlee :')

      Sil
  5. Çok büyük heveslerle katılmıştım bu maratona ama gerek pandemi gerek uzaktan eğitimin yoğunluğu sebebiyle istediğim kadar klasik kitap okuyamadım :( Yazdıklarımı da eklemişsin, çok teşekkür ederim. Umarım bir sonraki yıl hepimiz için daha da güzel geçer :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim. Pandemi hepimizi bir şekilde etkiledi maalesef... 2021 daha güzel olur inşallah :')

      Sil
  6. https://suleuzundere.blogspot.com/2020/12/yaz-aynda-okuduklarm-2020.html

    https://suleuzundere.blogspot.com/2020/11/mart-aynda-okuduklarm-2020.html

    https://suleuzundere.blogspot.com/2020/10/subat-aynda-okuduklarm-2020.html

    https://suleuzundere.blogspot.com/2020/09/3-sairden-3-siir-kitab-okudum.html

    Bunlar da benden Gözde. Okuduklarımın çoğunun yorumunu yazamadım ama yazdıkça buraya eklerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Şule ablacım, ilk fırsatta listeye ekleyeceğim bunları da :')

      Sil