Ne Var Ne Yok / Nisan 2021 | hiçbir şey ve diğer her şey

Başlığı taa kasım ayında atmışım, o zaman anlatmak istiyormuşum aslında ne var ne yok. Kısmet şimdiyeymiş. Çok uzak kaldım blogumdan, çok özledim yazmayı, takip ettiğim blogları okumayı. İlk defa bu kadar uzun süre blogumla ilgilenemedim. Arada yoğunluk yüzünden fırsat bulamadığım oluyordu yazmaya ama en azından aylık raporlarımı aksatmadan yazıyor, yayınlıyordum. Raporlarımın biriktiğini bile yeni yeni fark ediyorum. Son üç raporum şimdiye dek yazdığım, yayınladığım en mutsuz raporlar, belki fark ediliyorlardır.


Çünkü mutsuzdum. 2020'nin son ayı ve 2021'in ilk ayı benim için çok mutsuz geçti. Bu iki ayı manevi bir sıkıntıyla geçirdim ve hiç bitmeyecekmiş gibi gelen bir depresyonla boğuştum. Her şey bitiyor ama neyse ki. Bu da geçti ve sonunda kendimi daha iyi, daha mutlu hissettiğim günler geri döndü. Allaha bin şükür olsun.


Bu sırada, en azından instagramdan paylaşım yapmaya devam etmeye çalıştım. Hiç değilse sosyal medyanın kafa dağıtmak gibi olumlu bir yanı var. Okuduklarımı, izlediklerimi orada biriktirdim biraz, okuma meydan okumalarına katılmaya çalıştım. Çok tuhaf, çünkü bu bahsettiğim depresyon beni bir "reading slump"a sokmadı. Hala az okuduğum bir gerçek fakat hiç kitap okumadığım zamanlar yaşamadım, yaşamıyorum henüz. Bu iyi bir haber tabii.


Kötü geçen bu iki ayda hiçbir şey yapamadım. Gerçekten yataktan çıkamıyordum, uyanmak dahi istemediğim günler oluyordu (Allah kimsenin başına böyle bir depresyon hali vermesin, gerçekten çok ama çok yıpratıcı bir süreç bu). Bu dönemde yapmakta olduğum çeviriye ve tez çalışmama ara vermek zorunda kaldım. 


Şubat ayında her şey düzelmeye başladı, çevirime geri döndüm yavaştan, tez çalışmama da kaldığım yerden devam etmeye başladım. Bu sırada ikinci çevirim basıldı: Bir Kadının Yaşamından Yirmi Dört Saat / Stefan Zweig / Kızıl Panda Yayınları. Yine şubat başında kardeşimin ısrarlarına dayanamadım ve onunla ben de spora başladım, bir spor salonuna üye olduk. Bunun hayatımda bu kadar büyük bir değişikliğe sebep olacağını bilseydim spora çok önceden başlardım. 


Ne değişti hayatında yahu? diye soracak olursanız... İlk olarak o kasvet dolu iki aydan sonra bir amaç edinmiş oldum. Hayatım bir düzene girdi yeniden, günlerim boşa geçiyor gibi gelmemeye başladı. Ciddi bir kilo kaybı yaşamıyor olsam da hareketlerimin hafiflediğini hissediyorum, bu belki fiziksel değil ama psikolojik bir etkidir, bilmiyorum ama hissettiğim bu. Sporla birlikte çalışmalarımdan daha çok verim aldığımı fark ettim. Özellikle spordan sonra yaptığım çeviriden, tez çalışmasından daha çok keyif alıyorum, nedense. Kısacası yaşadığım depresyonu atlatmamda sporun çok büyük yardımı oldu bana. Hala devam ediyorum, kilo kaybı konusunda da küçük ama sevindirici sonuçlar almaya başladım. 


Yaptığım çeviri yine Nietzsche'den. Bu sefer onun "Jenseits von gut und böse" yani Türkçe adıyla "İyinin ve Kötünün Ötesinde" eserini çeviriyorum. Tez çalışmamda felsefe alanında çeviri yapan çevirmenler, onların çevirileri ile ilgili denebilir, bu yüzden bu sıralar felsefeyle epey içli-dışlı oldum. Şikayetçi değilim. 


Depresyondan kurtulup yeniden yaşamayı sever hale gelince Tolkien maratonuma devam ettim, şubatın sonuna doğru Yüzüklerin Efendisi'ne başladım. Şu an İki Kule'nin ikinci yarısındayım. Çok güzel gidiyor. Eminim bu son okuyuşum olmayacak, elbette ölmez de sağ kalırsam bir beş yıl sonra filan yeniden elime alırım ben bu eseri. İkinci okuyuşumda daha çok seveceğimi tahmin etmemiştim, ne yalan söyleyeyim. 


Son havadisimi de verip kaçıyorum. Mart sonunda arkadaşlarımla birlikte bir oluşum başlattık, henüz şirketleşmedik ama amacımız bu yönde. Akel Dil Hizmetleri adı altında dört arkadaş toplandık. Hizmetlerimiz çeviri, yerelleştirme, yabancılar için Türkçe dersleri, içerik üretme ve düzelti/yayına hazırlama gibi hizmetleri içeriyor. Hayallerimiz büyük, neden olmasın diyoruz. akellanguage hesabını takip edip bize destek olabilirsiniz.


Muggledan haberler şimdilik bu kadar. Birkaç yazıyla blogumla hasret gidermek istiyorum. En azından aylık raporlarımı eski neşe ve hevesle yazmak istiyorum. 


Bende ne var ne yok öğrenmek için buraya kadar okuyan her kimsen, sana bir sürü teşekkürler! Umarım hayatında her şey yolundadır ve yolunda olmaya devam eder. Sağlıcakla kal!

Yorum Gönder

3 Yorumlar

  1. Akel Dil Hizmetleri hayaliniz gerçekleşir inşallah. Açıkçası eğitim merkezinize gelip daha güzel Türkçe kullanmayı öğrenmek ve ufak çeviri dersleri almayı isterim :)

    Depresyona hiç yabancı değilim. Ben de ara ara mutsuzluğumla boğuşuyorum. Şimdilerde kendimi toplamaya çalışıyorum. İyi Hissetmek isimli bir kitap var, sana öneririm. Benim duygu durumumu iyiye çevirmeye başladı, daha da iyisini yapacağımı umuyorum. Ayrıca spor yaptığımızda hoplayıp zıplarken serotinin hormonu salgısı artıyormuş, yani kendini daha mutlu hissediyorsun. O yüzden sporun iyi gelmesine şaşırmadım :)

    YanıtlaSil
  2. Merhaba yazınız çok güzel olmuş. Blogunuzu yeni keşfettim. Bu arada benim blogumu da ziyaret ederseniz cok mutlu olurum.
    Duygublog16.blogspot.com

    YanıtlaSil
  3. Arkadaşlarınla kurduğun işin hayırlı olsun Gözde. Umarım emeklerinin karşılığını alırsın.

    Günler o kadar hızlı geçiyor ki bir süredir buralarda olmadığını fark etmemişim. Şimdi daha iyiymişsin, böyle devam edersin umarım. Bu aralar depresyona girmek o kadar kolay ki. Her şey bunu daha da kolaylaştırıyor sanki. Ben kendimi mutlu etmeye çalışıyorum, çoğunlukla başarıyorum ama çok bunaldığım anlar da olmuyor değil. Yazın geleceğini düşünmek beni ayakta tutuyor. Yaz tatiliyle ilgili güzel planlarım var, umarım suya düşmez :-)

    YanıtlaSil