4 Şubat 2019 Pazartesi

Mim: Hangisini tercih edersin?


Mim yazısı yazmayalı uzun zaman olmuş, özlemişim. Okurken çok eğlendiğim bu mime beni davet eden sevgili Eslem'e çok teşekkür ediyorum. Yazarken de aynı şekilde keyif alacağımdan eminim. Eslem'in tercihlerini öğrenmek için de şuraya tıklayabilirsiniz.

Mimdeki 10 soruyu yanıtlayıp neyi neden tercih ettiğimizi yazıyoruz. Sonrasında kendimizde birkaç soru ekliyoruz anladığım kadarıyla. Lafı uzatmadan sorulara geçiyorum o halde :')

1- Hangisini tercih edersin? Uçabilme yeteneğinin olmasını mı yoksa su altında da nefes alabilmeyi mi? Neden?

Tuhaf bir mantık yürüterek suyun altında nefes alabilmek derdim. Nedeni şu; uçabilseydim, hala yeryüzündeki insanları görebiliyor olurdum. Dolayısıyla insanların yaptığı fenalıklara tanıklık ederdim. Ben insanlardan, yaptıklarından uzaklaşmak isterdim. Suyun altında nefes alıp denizin derinliklerinde yaşayabilseydim, insanın dünyasına da o denli uzak olurdum. Rahat bir nefes alabilirdim belki. 

Ayrıca yüzmeyi ve denizi çok seviyorum. 

2- Hangisini tercih edersin? Sonsuza dek etrafının kitaplarla çevrili olmasını mı yoksa evcil hayvanlarla mı? Neden?

Hayvanları severim, bugüne kadar hiç evcil hayvanım olmasa da olmasını çok istiyorum. Bu soru aslında size şunu soruyor, kitapları mı daha çok seviyorsun yoksa hayvanları mı? Epey düşündüm aslında. Şu sonuca vardım: etrafım sonsuza dek evcil hayvanlarla çevrili olsa, o hayvanlar mutlaka bir gün ölecek, yerine yenileri gelecek büyük olasılıkla. Ben her seferinde ölen hayvanlarımın yasını tutup yenilerine alışmaya çalışacağım, onlar da ölecek ve bu böyle sürüp gidecek. Yasım hiç bitmeyecek. Diğer yandan etrafım kitaplarla çevrili olduğunda bu benim açımdan daha güzel bir sonsuzluk olurdu. Kitaplar ölmez, en kötü okumaktan yıpranırlar. Ben de kitap okuma konusunda titiz olduğum için asla okunmayacak hale gelmezler. Kitaplarım beni terk etmez, içindeki öyküler ben onları her okuduğumda yeniden canlanır. Ölümsüz kurgu karakterlerle mutlu mesut yaşardım.

3- Hangisini tercih edersin? Geriye kalan hayatının tamamında çay içmeyi mi yoksa kahve içmeyi mi? Neden?

Çay. Kahveyi de severim tabii ama ikisinden birini seçecek olsam çayı seçerdim. Onu daha çok seviyorum belli ki.

4- Hangisini tercih edersin? Saçsız, tüysüz (kaşlar ve kirpikler de dahil) olmayı mı yoksa çok kıllı olmayı mı? Neden?

Bu nasıl bir soru :D Ne diyeceğimi bilemedim, ikisi de birbirinden kötü bence. Tüysüz olsak tamamen üşürüz bence, çok kıllı olmak da hoş değil yani. Hangisini seçsem bilemedim ama bir cevap vermek adına, tüysüz diyeyim :D 

5- Hangisini tercih edersin? Sınırsız döner mi yoksa sınırsız kokoreç mi? Neden?

Sınırsız döner tabii ki. Kokoreçi hiç sevmem, ıy :D

6- Hangisini tercih edersin? Ölüm saatini bilmeyi mi yoksa nasıl öleceğini bilmeyi mi? (Ölüm tarihini ve ölüm şeklini değiştiremiyorsun.) Neden?

İç karartıcı bir soru. Şimdi bu gece bana uyku yok. Son zamanlarda zaten takıntılı bir şekilde her daim ölümü düşünür oldum. Yalnızca kendiminkini değil, etrafımdaki herkesinkini. Bu soruyla yine zihnim bir süre bununla meşgul olacak demek...

Neyse, soruya cevabım şu: Nasıl öleceğimi. Ne zaman öleceğimi bilsem sanırım kalan günlerim acı ve telaş içinde geçerdi. Her saniye ölümüme ne kadar kaldığını düşünerek korkar ve paranoyaklaşırdım. Nasıl öleceğimi bilsem de durum farklı olmazdı belki ama kendimi ölüm şeklime hazırlayabilirdim belki. Saçma evet ama bu kadar mantıklı olabildim. 

7- Hangisini tercih edersin? 500 yıl gelecekte yaşamayı mı yoksa 500 yıl geçmişte yaşamayı mı? Neden?

Şimdi şöyle, geleceğe gitmek istemezdim, hele 500 yıl geleceğe gitmeyi asla istemezdim. Gelecek bilinmeyen, gizem dolu bir şey ve benim en büyük korkum bilinmeze karşıdır. Bilmediğim bir şeyden korkar ve geleceğe gitmeyi tercih etmezdim. Başıma ne geleceği meçhul sonuçta. Belki de 500 yıl sonra dünya üzerinde hiçbir insan kalmamış olacak. Ne yaparım yalnız başıma bu muggle halimle. 

Geçmişe gitmeyi tercih ederdim. Hemen hesap ediyoruz, 500 yıl önce yıl kaçtı, hoooop gidiyoruz 1519 yılına. Aynı yerde kalacağımı varsayarsak 1519 yılında İzmir bir Osmanlı vilayeti. 1519 manidar bir yıl,  zira bir yıl sonra şehzade Süleyman babası Yavuz Sultan Selim'in vefatı üzerine tahta geçip cihan padişahı olacak. Osmanlı'nın en muhteşem yılları yani. Muhteşem Yüzyıl'a bu kadar kafayı taktığım bu sıralarda bu sorunun denk gelmesi cidden çok hoş. Ahahaha hayallere daldım gece gece :D

Geçmiş de pek güvenli sayılmazmış hani. Oturduğum yerde otursam daha iyi olur :D

8- Hangisini tercih edersin? Her yıl yenilenen tek seferlik uluslararası bir uçuş bileti mi yoksa yurt içinde geçerli sınırsız uçak bileti mi? Neden?

Yurt içinde sınırsız uçak biletim olsa bile en fazla ne kadar seyahat edebilirim ki? Ayrıca trenle yolculuk yapmayı daha çok seviyorum :D O yüzden ilk seçeneği tercih ederdim.

9- Hangisini tercih edersin? Dişsiz olmayı mı yoksa saçsız (kel) olmayı mı? Neden?

Son bir hafta on gündür diş ağrısı çektiğimi düşünerek dişsiz olmak diyorum :D Saçlar ağrı yapmıyor en azından :/

10- Hangisini tercih edersin, daha çok dinlemeyi mi, konuşmayı mı?

Sanırım dinlemeyi. Çok konuşunca istemediğim şeyler de söylüyorum çünkü. Dinlerim daha iyi :D

11- Sadece blog yazabilmek mi yoksa blog okuyabilmek mi?

Zor bir soru. Cidden karar vermesi zor ama sanırım blog okuyabilmek diyeceğim. Blog okuyarak kendime birçok şey kattığımı düşünüyorum. Vazgeçemem sanırım :D

12- Çok güzel yemek yapıp yemeklerin tadını alamamak mı yoksa yemek yapamayıp yemeklerden tat almak mı?

Yemek yapamayıp yemeklerden tat almak. Mütemadiyen yaptığım şey :D

13- Yazın sürekli terlemek mi yoksa kışın sürekli üşümek mi?

İzmir'in sıcakları mı, yağmurlu soğukları mı? Kesinlikle yağmurlu soğukları. En azından kat kat giyinebiliyoruz ama yazın ne kadar soyunabiliriz, bir sınırı var :D

14- Birden fazla dili başlangıç seviyesinde konuşmak mı yoksa sadece bir dili ileri seviyede konuşmak mı?

Benim gibi dil öğrenmek en büyük zevki olan insanlar için çok zor bir soru. Ama sanırım bir dili ileri seviyede konuşmak diyeceğim. Dil yaşayan bir şey olduğu için devamlı değişime, gelişime açıktır. İleri seviyede olsak da bir dil için her zaman öğrenecek yeni şeyler vardır. Gelişim daimidir yani. O yüzden ikinci seçenek.

Eslem'e bu güzel ve zor sorular için teşekkürler :D

Eveeet, gelelim benim sorularıma;

→ Geçmişte gerçekleşen bir olayı değiştirmek mi yoksa gelecekte yaşanacak bir olayı değiştirmek mi?
→ Hayatının geri kalanında hep kitap okumak mı yoksa hep müzik dinlemek mi? 
→ Aşık olmak mı yoksa zengin olmak mı?
→ Sevmek mi sevilmek mi? :D
→ İhanet etmek mi yoksa ihanete uğramak mı?

Mimlenenler de şöyle;





8 yorum:

  1. Sorular çok zor ve tercih etmek de o kadar zor. Mesela kitap ve evcil hayvan. ben ikisini de isterim. Bir de kesinlikle uçmayı seçerdim. çay mı kahve mi? İkisi de benim olmazsa olmazım. Sanırım türk kahvesi ağır basar:) Güzel mim. Güzel cevaplar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç türk kahvesi içmemeyi düşünmek bile hüzün veriyor aslında :D Sorular cidden zor, iyi ki gerçekten böyle seçimler yapmak zorunda kalmıyoruz :D

      Sil
  2. Bu mimi okuması ayrı bir keyifli :) İlk soru için uçabilmek demiştim ben ama şimdi senin cevabını okuyunca düşündüm de sualtı daha iyi sanki :) Ben de şu geçmiş gelecek konusunda tıpkı senin gibi düşünüyorum. Tamam geçmiş de pek iç açıcı değil ama geleceğin daha beter olmayacağı ne belli. O riski alamam hiç :D Bir de bazı soruları ben mi görmedim yoksa sorular eklene eklene gittiği için bana mı denk gelmedi bilemedim. (Eslem'in soruları dışında.)
    Senin soruların da yaratıcı. O yüzden cevaplamak istiyorum :))

    1. Çok çok riskli iki uç da. Geçmiş değişirse bugün değişir. Gelecek değişirse, geleceğin ötesindeki gelecek de değişir. Bilimkurgu filmlerinden öğrendiğim bir şey varsa o da geçmişi kurcalamamak gerektiğidir. Mazallah kendimi bile kaybedebilirim. O yüzden gelecek :D

    2. Bu ilk sorudan daha zor. Müzik desem? Kitap okumadan yaşamak istemiyorum ama müzik dinlemeden yaşamak hiç istemiyorum. Yani ikisini de istemiyorum ama bir cevap vereceksem müzik dinlemek derdim.

    3. Para da pul da pek gözüm yok benim :P İkisi de zor gerçekleşen şeyler gerçi.

    4. Sevilmek derdim önceden olsa ama bence sevmeyince de olmuyor. İkisinden de biraz biraz. Gerçi sevdiğimiz bir evcil hayvan da bizi sevecek diye bir kaide yok. Böyle de yönü değiştiririm yalnız :D

    5. İkisi de çok çok kötü. Ama ben kendimi bilirim. İhanet eden de ettiği gün bitmiştir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Soruları yanıtlaman beni çok mutlu etti İlkay, keyifle okudum cevaplarını :D İhanet konusunda haklısın, yapabileceğimi düşünmüyorum. Allah daha kötüsünü göstermesin tabii ama ihanete alışmış gibi hissediyorum :D Ve. soru için, HAYAT SEVİNCE GÜZEL :D

      Sil
  3. Aşırı korkuyorum! Hem Eslem,hem sen de mimledikten sonra artık yapmalıyım dedim gidip ışık hızıyla mimi cevaplıyıcam şimdi.Ama gerçekten sorular beni benden aldı o.o
    Ve ben de sanırım geçmişte yaşamayı tercih ederim :D

    YanıtlaSil
  4. Öncelikle ellerine sağlık Gözde, yaptığın için teşekkür ederim :)))

    Ben mimi cevaplarken ölüm şeklini bilmek isteyen niye olsun ki zaten değiştirilemeyecekse diye düşünmüştüm ama çoğu kişinin ölüm şeklini bilmeyi seçtiğini görüp şaşırdım :D Mesela trafik kazasında öleceksem bunu öğrenmek beni dışarı çıkmaya korkar hale getirirdi :D

    Bence de blog okumak. En azından yorum yazabilirim :D Blog okuyamadan blog yazmak sıkıcı olurdu sanırım.

    Çok keyifli olmuş Gözde3

    YanıtlaSil
  5. Mim için teşekkürler Gözde. Bugün yaptım :-)

    Bazı cevaplarımız aynı bazıları farklı ama farklı olanlara da öyle güzel mantık yürütmüşsün ki beni ikna ettin diyebilirim :-)

    YanıtlaSil
  6. Çok değişik mimmiş. Keyifle okudum :)

    YanıtlaSil