Okuma Maratonu : 1. Gün | En Kötü Sonlu Beş Kitap

Ağustos Ortası Okuma Maratonu / 1. Gün

>> Bir Klasik : Bir Yaz Gecesi Rüyası / William Shakespeare



Maratona başlamadan her gün paylaşım yapacağımı söylemiştim ama birinci gün, yani dün biraz meşguldüm bu yüzden ilk günün yazısını şimdi yazabiliyorum ancak. 

İlk gün bir klasik olarak Shakespeare'den Bir Yaz Gecesi Rüyası'nı okudum. Kitabı okumaya karar vermeden önce bir komedya olduğunu bilmiyordum. Biraz garipsesem de sonradan okuduğum süre içinde büyük keyif aldım. Yanlış anlaşılmalar gerçekten komikti ve birçok yerde güldüm. Kısacası Shakespeare'den komedi okumak garip gelse de yazarın bu konuda da büyük bir yetenek olduğunu görmüş oldum. 

Okuyanlarınız varsa dikkatimi çeken bir şeye değinmek istiyorum;

Pyramus ve Thisbe olayında yazar sanki Romeo ve Juliet'in sonuyla dalga mı geçmiş yoksa sadece bana mı öyle geldi? :D Çok fazla tanıdık geldi bana ve yazar böyle bir şey yaptıysa onu daha çooook seviyorum :D



Bugünün teması : En Kötü Sonlu Beş Kitap


1- Keşke Senden Nefret Edebilseydim / Lucy Christopher


Ben bu kitabı okurken pek duygulanmadım açıkçası ama sonunu okuduğumda da ağlamaktan gözlerim şişmişti. Karakterin verdiği karar beni çok şaşırtmış ve kızdırmıştı. Bu kitabın sonundan cidden nefret ediyorum.



2- Kubbenin Altında / Stephen King


Bu kitabın sonuyla ilgili hiç olumsuz bir eleştiri görmedim ama benim hiç sevmediğim sonlardan birine sahip. Benim yazardan okuduğum ilk kitaptı ve olayları bağlayış şekli beni hayal kırıklığına uğratmıştı. 



3- Sevdalinka / Ayşe Kulin

Açık uçlu sonlardan nefret ediyorum. Sanki şak diye, canı istemiş de bitirmiş gibi bir havası vardı sonunun. Resmen birkaç sayfa eksik filan sanmıştım ben. Özellikle kitapta anlatılan gibi bir dönemde geçiyorsa olaylar, bir savaştan bahsediyorum, sonuca bağlamadan hikayeyi noktalamak ne kadar mantıklı?


4- Sirk Müdürünün Kızı / Jostein Gaarder

Aslında çok nefret ettiğim bir sonu yok kitabın ama benim açımdan rahatsız edici birkaç gelişme oluyordu. Oldukça şaşırtıcı, aynı zamanda tahmin edilebilir bir olay olmuştu ve ben okurken devamlı "Hayır, lütfen tahmin ettiğim şey olmuş olmasın." diyordum. Şey, oldu. -_-


5- Ay'da 172 Saat / Johan Harstad

Blogumu takip edenler bu kitaptan ne kadar iğrendiğimi bilirler :D Kitabın kendisini bile sevmiyorum ki sonunu seveyim. Aslına bakarsanız sonu kitabı birazcık, çok azıcık kurtaracak kadar iyiydi ama o olaylar sonucu öyle bir gelişmenin olması beni hiç mi hiç etkilemedi açıkçası. 


Ben kötü sonlu kitapları beni hayal kırıklığına uğratan sonlardan seçtim. 

Sizi hayal kırıklığına uğratan sonlar var mı? 

Benimle paylaşın!



Yorum Gönder

12 Yorumlar

  1. Bence de çok sinir bozucu... Bazı kitaplarda evet, yerinde oluyor, gerini sana bıraktığını anlıyorsun ama şak diye kitabı bitiriyor gibi olunca deli oluyorum -_- Sanırım bazı yazarlar öyle manyak ki bundan zevk alıyorlar :/

    YanıtlaSil
  2. 1. kitap merak ettiklerim arasında. 4. kitabı ilk kez görüyorum. 5. kitabı da senin gibi sevmeyenler olduğunu hatırlar gibiyim. Sonraki listeleri merakla bekliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sirk Müdürünün Kızı dediğim gibi aslında hoşuma giden bir kitap olmuştu ama sonu biraz rahatsız ediciydi sadece :/ 5. kitaptan herkes uzak durmalı :D

      Sil
  3. Gözde, ben de bundan sonra kitap yorumlarımı kore fenomeninde yapacağım, maraton gibi olacak benim de =))
    Bu arada komedyayı ben de merak ettim ki, şu aralar eğlenmek istiyorum, iyi oldu, güzel tavsiye ;)
    Beni hayal kırıklığına uğratan baş ve son dahil "to all the boys ı have loved before" oldu, ergen işi geldi ama seveni çok gerçi yazarın yaşına bakılınca sıkıntı ben kaynaklı sanırım =)) Paulo Coelho, aldatmak kitabı keza öyle... Bir de Anne Rice - Vittorio kitabı sonu eh işte benim için... Şu an aklıma gelenler =))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O kitabı senin blogunda görmüştüm, sevmediğini yazmıştın :D Uzak duracağım :D Aldatmak cidden hayal kırıklığına mı uğrattı ya? Merak ettiğim bir kitap çünkü..

      Sil
    2. Evet Gözde yaa aslında kalemi güzel, Paulo Coelho sonuçta ama ne bileyim sevmedim, bir dene istersen, belki beğenirsin ;)

      Sil
  4. Keşke senden nefret edebilseydim beni de çok öfkelendiren bir kitap olmuştu :(

    YanıtlaSil
  5. Bir yaz gecesi rüyası'nı üniversitede okumuştum. o zamanlar shakespeare'in bütün kitaplarını okumak gibi bir düşüncem vardı ama aradan geçen yıllarda başka bir kitabını okumadım. şimdi elimde kış masalı kitabı var. okumak için havaların biraz serinlemesini bekliyorum :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kış Masalı bende yok :/ Yorumunu bekleyeceğim almak için Şule abla :D Benim de öyle bir amacım var gerçi öyle ya da böyle okumam lazım :D

      Sil
  6. Keşke Senden Nefret Edebilseydim nadir olarak yarım bıraktığım kitaplardandır. İyi ki de okumamışım dedim yazını görünce... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Genel olarak hoşuma gitmişti yine ama dediğin gibi sırf o sonu yüzünden tavsiye etmem bu kitabı birine yani :D

      Sil