Pazar 6'lısı : Kitap Bloglarına Vereceğiniz 6 Tavsiye


Öncelikle herkese iyi pazarlar!

Veee geçmiş bayramınız da kutlu olsun!

Bu pazar daha bir güzel benim için çünkü Pazar 6'lısı yeniden bizlerle. Sevgili Esseve Rin geçenlerde yeni temaları paylaşarak pazarlarımıza renk getirdi sağ olsun. Çok özlemiştim pazarlar için listeler hazırlamayı. Etkinlik hakkında daha fazla bilgi ve temalar için tıklayın :')

Bu pazarın konusu gerçekten düşündürücüydü, ne yalan söyleyeyim. Ben kendim de yeni bir blog sayılırım. Sayılırım değil, öyleyim. Daha bir yılımı bile doldurmadım. Kendimi tavsiye verecek düzeyde de görmüyorum aslında. O yüzden vereceğim tavsiyeler kendime de olacak bir yerde doğrusunu söylemek gerekirse.

Başlayalım öyleyse...






1- Kitap yorumları

Biliyorsunuz, kitap blogları ağırlıklı olarak kitap yorumlarından oluşuyor. Kendi blogum da böyle... Diyeceğim şu ki bizim işimiz çoğunlukla okuduğumuz kitapları yorumlamak, öyleyse bu en iyi yaptığımız şey olmalı. Kendimizi bu konuda geliştirmeye vermeliyiz. Birkaç kitap blogunda gözüme çarpıp beni rahatsız eden şey yorumların çok dağınık yapılması. Konuların derli toplu şekilde ele alınmaması. Bir diğer eksiklikse "Kitap Yorumu" başlığı altında yapılan özetler. Bu da çok dikkatimi çekiyor. Kitap yorumu diye giriyorum kitabın künyesi ve özetinden başka bir şey bulamadan elim boş dönüyorum. Demiyorum ki kitap özeti yazmayın asla; özet arayan insanlar da var dışarıda bir yerlerde. Sadece başlığa dikkat edilmesi gerektiğini düşünüyorum bu konuda. 




2- Kullanılan dil

Sizi bilmem ama ben bir bloggerın kullandığı dilin çok resmi olmasından hoşlanmıyorum. Burası resmi bir ortam değil sonuçta. Sokak ağzı da kullanılsın demiyorum ama samimi bir dil emin olun ki okuyucuları daha çok memnun edecektir. Samimi dilden kastım laubali bir tarz değil tabii ki saygı ve görgü kuralların çerçevesinde, sıcak bir anlatımdan bahsediyorum. Okuyucuyla aranızda soğuk, buzdan kaleler olmasın. Diyeceğim o ki cici, sevimli, ponçik bir blogger olun :D



3- Türlere, okur kitlesine saygı

Bu yeni kitap blogu açacaklara bir tavsiye olabilir. Genellikle instagramda gördüğüm kadarıyla insanların okuduğu türe hakaret eden cinsten kişiler var. Çok şaşırtıcı bir durum değil mi bu? Bir de bu insanların blog açtığını düşünün. Kitap blogu açtığınızda mutlaka kendi okuduğunuz kitaplar hakkındaki görüşlerinizi yazacaksınız ama oldu da sevdiğiniz tür dışında bir kitap okudunuz. O kitaba yorumunuzda ağzınıza geleni söylemek dahası o kitabı, ya da o kitabın türünü seven kitleye saygısızca saldırmak mantık sınırları içinde yer alabilir mi? Olumsuz eleştirileriniz de olacak elbet ama dediğim gibi bunu kimseyi aşağılamadan yapmanız gerekiyor. Blogunuz size ait olabilir ama dikkat etmeniz gereken şeyler var; okur kitlenizi göz önünde bulundurmadan yaparsanız yorumlarınızı, ehh sonunda bir okur kitleniz kalmayabilir. Benden söylemesi.. :)


4- Spoiler uyarısı

Doğruya doğru, kimi zaman bunu ben de unutuyorum ve kaptırıyorum kendimi. Bu öylesine kötü bir şey ki kişinin sizden nefret etmesine bile yol açabilir. Kendimden biliyorum, spoiler yediğim kişileri unutmuyorum ve onlara içten içe kin duyuyorum -_-



İşin şakası bir yana, mesela ben okumayı çok istediğim kitapların yorumlarına bu yüzden göz atamıyorum. Tanıdığım, bildiğim bloglarda bu konuda içim rahat oluyor ama bazen, blog keşfine çıktığımda filan huzursuz oluyorum. Siz siz olun spoiler vermemeye, veriyorsanız da okuru uyarmayı unutmayın. Aman ha!


5- Araştırma ve hazırlık

Bu bir seçenektir tabii ki ama okuduğunuz ve yorumunu yapmayı istediğiniz kitap hakkında, kitabın yazarı ve eğer bir klasikse kitap, yazıldığı dönemi bir araştırmak yazınıza büyük katkı sağlayacaktır. Ayrıca böyle ufak ayrıntılar okuyucunuzu da memnun bırakacaktır kendi kanaatimce. Böyle küçük araştırmalar yapmak çok zor olmasa gerek, ne de olsa teknoloji çağındayız..




6- Özgünlük

Kitap yorumlarınıza kendinizden bir şeyler ekleyebilirsiniz mesela. Yorumladığı kitabın fotoğrafını çeken bloglara çok özeniyorum ben mesela. Böyle çok fiyakalı arka planlar hazırlayıp çekiyorlar bir de. Çok hoşuma gidiyor. Fotoğraf olmasa bile konuyla alakalı görsel araştırıp yazınızı onlarla süsleyebilirsiniz. Yazının arasına alıntı serpiştirmek de bir seçenek tabii. 



-Fotoğraf "Muggle Library"e aittir.



...

Sizin kitap bloglarına vereceğiniz tavsiyeler var mı?

Benimle paylaşın!



Yorum Gönder

10 Yorumlar

  1. Hehehehe konuya giriş kısmımız aynı :-)

    kitaplara güzel güzel fotoğraf çeken kişilere ben de imreniyorum ama o konuda yetenekli değilim maalesef. Bak spoiler konusunu ben de yazacaktım, sonradan aklımdan çıkmış. Benim için spoiler yemek sorun değil ama bu konuda gerçekten hassas olan insanlar var. İnsanların okuduğu kitaplara saygısı olmayan kişileri ben de sevmiyorum. Hatta kuzenimle bu konuda atışmıştık bir ara.

    Güzel oldu bu Pazar 6'lısı yazıları. Teşekkürler Esseve Rin :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mesela ben çok hassasım o konuda :D Kim ne okuyor kime ne anlamıyorum, önemli olan okumak değil mi? Hele de bizim ülkemizde hiç kitap okumayan insanlar varken okunan türe garip tepkiler vermek çok saçma.. Aynen ya, pazarlarımız şenlendi :D

      Sil
  2. 1. maddede çok eksiğim var ya. Ve bunu geçmiş yorumlarıma bakınca fark ettim. Yorum diye yazmışım ama içleri çok boş. Bundan sonra buna daha çok dikkat etmeye çalışacağım.
    Eğer kitap elimdeyse e-kitap şeklinde okumuyorsam fotoğraf çekmeye dikkat ediyorum. Buradan yırttım :D Önceden elimden olmayan kitaplara da photoshoptan bir şeyler yapar, süslü müslü alıntılar hazırlardım. Tembelledim sanırım biraz bu konuda. Şöyle bir silkelenip kendime gelsem iyi olucak :D
    Ellerine, emeğine sağlık bu güzel tavsiyeleri paylaştığın için Gözde :'))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fotoğraf meselesi içimde büyük yara.. Güzel fotoğraflar çekemiyorum, doğru düzgün selfie bile çekemeyen bir insanım ben :D Ne demek ya, asıl etkinliğe can verdiğim için sen sağ ol ^.^

      Sil
  3. Eğer okumayı düşünmediğim bir kitap ise spoiler okumak sorun olmuyor benim için. Fakat tersi durum cidden insanın sinirini bozuyor. Bir kitap hakkında spoiler vereceksem spoiler ibaresini biraz büyütüp kalınlaştırıyorum.
    3. madde konusunda çok haklısın. Biliyorsun ki biz fazla okuyan bir millet değiliz, fakat okumayan insanlara göre klasikler ve Türk yazar okuyorsan kitap okuyorsun demektir. Fantastik, romantik, genç yetişkin okuyanı görünce bir burun kıvırmaları yok mu, çıldırtıyor insanı -_- Şimdi kendi adıma yalan da söylemeyim, genç yetişkin kitabı görünce biraz sinirler hopluyor fakat sebebi insanlar okuduğu için değil, belli bir düzene sahip olan yayın evlerinin bir anda 180 derece dönerek kendi benliğini unutmasından dolayı.
    Kitap yorumu yazarken nedense o samimi dili bir türlü yakalayamadığımı düşünüyorum, fakat yorum bırakanlar için o döngüyü kırabildiğimi umuyorum.
    6. maddede baya iyi olmak istiyorum ama bu üşengeçlikle çok zor işim :D
    Verdiğin tavsiyelerde başka bloglarda görmediğim şeyleri gördüm. Bunun için çok teşekkürler. Ben blogunun gayet başarılı olduğunu düşünüyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önceliklee çook mu çook teşekkür ederim ^.^ Yayın evlerinin çizgilerinden sapması beni de ufaktan sinir etmiyor değil aslında, çok doğru bir konuya değindin. Sen samimiyeti yakalayamıyor gibi görebilirsin kendini ama bence çok sıcak, çok samimisin vallahi :D Altıncı madde, evet benim için de sorun, hem de fazlasıyla :D

      Sil
    2. Asıl ben düşüncen için teşekkür ederim 😁

      Sil
  4. Aynen ya, bloglarda ciddi takılmak hiç samimi gelmiyor bana -_- En azından ben kendi blogumda hiç sevmiyorum ciddiyeti :D

    YanıtlaSil
  5. Çok teşekkür ederim ayrıca siteme buyrun http://islamguzelahlaktir.blogspot.com/

    YanıtlaSil