The Walking Dead 6. Sezon / Birinci Kısım Yorumu



Herkese selamlar!

The Walking Dead'in yeni sezonunu çook büyük bir heyecanla bekliyorduk ailece. 

Hatta Fear The Walking Dead bile bizi avutmamıştı, TWD'nin tadını hiçbir şekilde vermemişti. 

Hele annem gün sayıyordu resmen ve sezon başladığında izlememesi için zor tuttum kadını.



Biz dizilerimizi biriktirerek izliyoruz, bu artık bir gelenek haline geldi aslında. Sabretmesi zor evet ama bölümleri art arda izlemesi de bir başka oluyor. Tabii bu süreçte spoiler yememek için de ayrı bir çaba harcamak gerekiyor. Olsun, biriktirip izlemeyi tercih ediyoruz yine de. 

Neyse, The Walking Dead'i de sezon başlayınca izlemedik ve bölümleri biriktirdik. Aslında bana kalsa ben ikinci kısım da bittikten sonra başlardım ama annemi tutamadım artık. Bari ben yarıyıl tatiline girene kadar bekle, dedim. 

Sonunda tatile girince ilk yaptığımız TWD'nin yeni sezonuna başlamak oldu. 



"Just Survive Somehow."

"Bir şekilde hayatta kal."


Bu diziyi izlemeye başladığımdan beri her sezonda, en iyisi bu sezondu, diye geziniyorum ortalıkta. 

Zaten sekiz bölümcük vardı ve benim yoğun çalışma programım yüzünden her gece bir bölüm izledik. Ama gün içinde düşündüğümüz devamlı TWD oldu. Annemlerden gizli izlemek bile aklımdan geçti ama onlara ihanet etmemeyi başardım :D

Şimdi izlemeyenler için şunu söyleyeyim kısaca; BEKLEDİĞİNİZE DEĞECEK!

Ayrıca siz de biriktirerek izlemeyi seviyorsanız, bence ikinci kısmın da bitmesini bekleyin. Ben beklemediğim için pişmanım, çünkü şimdi çok daha meraktayım. 

Alexandria'da  yaşayan insanların 'gerçek hayat'la karşılaşmalarını izlemek garipti. Hiç dışarı çıkmamış, aylaklarla hiç karşılaşmamış insanların yaşadığı şok beni güldürmedi değil. Altı sezondur gördüklerimize öylesine alışmışız ki...




Yazının bundan sonrası sezonu izleyenler içindir. 

! Ağır Spoiler İçerir !

1. BÖLÜM
"First Time Again"





Allahım o nasıl bir ilk bölüm!


O nasıl bir sezon girişi!

Ben sezonun tam da kaldığı yerden başlayacağını umuyordum, böyle sakin sakin.. Pek aksiyon olmaz ilk bölümlerde filan diye düşünüyordum ama hohooo....

Hatta ilk sahne başladı, dedik ki acaba sezonun ortasından bir bölüm mü açtık, n'oluyoruz..

Ama sezonun hızlı başlaması çok iyi geldi. Resmen soğuk duş etkisi yarattı hepimizde.

Bu arada Rick'in, hainleri duvarların içine gömmemekle ilgili görüşüne sonuna kadar katılıyorum. Öyle bir dünyada yaşarken hala prensiplerine bağlı kalması benim çok hoşuma gidiyor doğrusu. 

Beklendiği üzere birinci bölüm manyak bitti. Bu bölümden sonra devamını izlemek için ben bir gün bile bekleyememişken  bir hafta beklemenin ne elem bir durum olduğunu tahmin edemiyorum doğrusu.

2.BÖLÜM
"JSS"




İkinci bölüm durgun ilerlerken birden Kurtlar (The Wolves) geldi ya kalbimi yuttum sandım. Her şeyin bir anda olması bir yana ben aylaklardan bile bu kadar korkmuyorum. 

Adamlar man-yak!

Bu dizinin bana öğrettiği bir şey varsa o da şudur;

"İnsanların insanlara yaptığını başka kimse yapmıyor."

Yani en azından aylakların huyunu suyunu biliyoruz. -_-



Olmasa, bu dizide eksikliği sonuna kadar hissedilecek karakterlerden biri olan Carol'ın pratikliğine ve soğuk kanlılığına bir kez daha hayran oldum. 


Bu arada Morgan'ın garip ve bir o kadar saçma davranışlar sergilediğini de gördük. 

...

"Zavallı Kaplumbağa."

Söylemeden geçemedim.

Neden! Neden o tatlı kaplumbağayı yemek zorundaydın Enid? 

Kampumbağa tatlı tatlı yürüyordu, aaa ne şeker demeye kalmadan ergen Enid yemeye başladı hayvanı.
Aylaklar insan yerken bile bu kadar üzülmemiştim.
Tamam, biraz abarttım.

  
3. BÖLÜM
"Thank You"


"En kötü teşekkür."


Sanırım orada teşekkür ederken arkadaş kinaye filan yapıyordu. Bir insan ancak bu kadar bencil olabilir diyorum ve bu Nicholas kişisi hakkında daha fazla konuşmak istemiyorum. -_-
Bu sahnede fena çığlık attım. Bu çığlık attığım ikinci ölüm sahnesiydi, diğeri spoilera girebilir ama izleyenler için tahmin etmesi zor olmayacak. 



Ben bu olayın olacağını biliyordum, hadsiz insanlar hemen gidip tweet atmışlardı ve ister istemez görmüştüm. Böyle olacağını tahmin etmiyordum hiç yine de. Babam bir yandan Glenn'in ölmeyeceğini filan söyleyip inanmamazlık triplerine girerken ben ağzım açık ağlıyordum.
Sonra isteyerek spoiler yemeyi göze aldım ve dırırırımm. Üç bölüm sonra geleceğini öğrenip neşeli neşeli aylakları izlemeye devam ettim.

Bir de Glenn gidip dikkat dağıtacağını söylediğinde Michonne'un verdiği tepkiye öldüm, bittim, içim parçalandı ya. Böyle sessiz ama çok duygusal ve derin bir karakter bence Michonne ve çok seviyorum onu. ^^


4.BÖLÜM
"Here's Not Here"


Morgan'ın saçma davranışlarının sebebini de işlediler, hatta koca bir bölüm ayırdılar. Morgan'ın bölümündeki bazı düşünceler benim de çok hoşuma gitti. 

Eastman insanların doğasında öldürmek olmadığını, bu yüzden pençelere ve sivri dişlere sahip olmadığımızı söylediğinde bu düşünce çok hoşuma gitti. Yine de öldürme güdüsünün sadece fiziksellikle alakalı olduğunu düşünmüyorum. İnsan doğadaki en korkunç, en tehlikeli yaratık ve bunun sebebi fiziksel yapımız değil; bunun sebebi bir irademizin olması. 

"Her hayat değerlidir."

Çok doğru, ama aylakların olduğu, dahası birbirini yemek isteyen insanların olduğu bir dünyada, bu görüşü benimsemek biraz ahmaklık oluyor bana göre.

Ve, ve,veeee Eastman'ın ısırılması kadar saçma bir sahne?
Ölsün de nasıl ölürse olsun gibi olmamış mı biraz?

5.BÖLÜM 
"Now"

Bu bölümde Maggie, Glenn'i aramak için dışarıya çıkma hazırlıkları yaparken kendi kendime dedim ki, bunların çocuğu olsa ne güzel olur.

Sonra da Maggie hamile olduğunu söyledi.

Önce bir Glenn'in sağ salim Maggie'ye dönmesini dileseymişim daha iyi olurmuş aslında.. -_-

Iy, bi' bu sahne gerçekten mide bulandırıcıydı. Birçok şeyi görmeye alıştım ama bu... ıyy


6.BÖLÜM
"Always Accountable"



"-Üzgünüz.

-Olacaksınız."


Daryl'ın başına ne geldiyse iyi niyetinden geldi. Ders çıkaracağını umut ediyorum. 

O ikisine gününü göstereceğine inanıyorum.

Lütfen, lütfen kıçlarını tekmelesin o salakların.

-Bir de zahmet olacak ama o saçları gözünün önünden çeksin.-



Bu arada Abraham'a üniforma harbi yakıştı ha :D


7.BÖLÜM
"Heads Up"


Morgan'ın yediği haltları anlarsa Carol anlar dedim ve kadın beni bu sefer de yanıltmadı.
Kucağında Judith'le takip etti adamı resmen ya. 
Çok esaslı bir kadın gerçekten ya :D



Ayrıca Spencer'ın yaptığı hareket, tamam, gerçekten aptalcaydı. Kimseye bir şey söylemeden kendi başlarına bir şeyler yapmaya çalışmalarına deli oluyorum. Rick de deli oluyor ama Tara'yı azarlaması yersizdi. İlk önce ben de ona hak verdim, ölecekti neredeyse diye ama kullandığı kelimeler canımı sıktı.

"Bu insanlar için bir kez daha neredeyse ölüyordun." tarzı bir şey söyledi ve hoş değildi. Orada yaşamanıza izin verdiler ve bu yüzden bence artık bu insanlar şu insanlar demek çok yanlış. 

Tara'nın tepkisi haklı bir tepkiydi yani. 


"Yeşil balonlar!"

Bu sahnede rahat bir nefes aldığım bir gerçek. Hatta Maggie aşağı koşup "Bu Glen." derken gözlerim bile doldu. İkisini o kadar çok seviyorum ki.


8.BÖLÜM
"Start To Finish"




Deanna'ya olanlara üzüldüm ya. Kadın zaten çok acı çekiyordu, son zamanlarda biraz toparlanmaya başlamıştı. 


"Sezonun en aptalı..."




Yok, karar veremiyorum.

Ron'un başından beri kafasında salakça şeyler planladığını biliyordum. Ama insan biraz mantıklı olmaz mı ya? Her yeri aylak basmış derdi hala Carl'ı sıkıştırmak. 

Morgan'ın yapmaya çalıştığı şey güzel. Kendisi gibi o vahşinin de yola geleceğine, ıslah olacağına inanıyor.


Eğer Eastman gibi tek başına yaşasaydı böyle bir şey yapmaya hakkı olabilirdi. Ama onu hayatta tutarak, bir yerde saklayarak bir sürü kişinin yaşamını tehlikeye atıyordu ve bu işin sonunun hayır olmadığı da belliydi. 

Üstüne üstlük adam Carol'la dövüştü ya. 

Artık neler olacaksa olsun bu konuda tüm suç Morgan'ın. 

...

Rick, Michonne'a "Ben bunu hallediyorum, sen de şunu hallet." dediğinde ne yapacaklarını anladım ve kahroldum ya.

Yani onlar aylakların içini boşaltırken rahip nasıl bakıyorsa aynen öyleydi halim :D

"Anneee, annee, anneee.."

Yani şu sahnede ciddi anlamda çocuğun ağzına bir patlatasım geldi ama!




Ben olsam, Sam'in elini bi' aylağın eline tutuşturuverirdim herhalde. 


Çocuk kör müdür, salak mıdır nedir anlamadım ki. Bulundukları ortamın farkında değil herhalde. Hayır, bi' kere seslendin, annen cevap vermiyor işte ne ısrar ediyorsun.

Geçen sezon rahip kadar mal bir karakterin olamayacağını düşünen ve sinirden dişlerimi sıkan ben, bu üçünün ondan daha mal olduğuna karar verdim. 
Ya da yok, hepsi mal.



Silah deposuna kadar dayanabilecekler mi bakalım.. Bir de çok dağıldılar ya, Maggie'nin etrafını aylaklar sardı, Carol baygın yatıyor...

Umudumu Abraham, Sasha, Daryl üçlüsüne bağlamıştım ama bir dahaki bölümden bir sahne yayınlandı ve onların da yolu kesilmiş durumda.



Maggie : Geçen gün eve Judith'i gördüm. Gittikçe Lori'ye benzemeye başlıyor.

 ...

Maggie : Ve Shane'e.

Rick : ...

Yani şu sahnede, bunu düşünen tek insan olmadığım için çok mutluyum. Hatta bu espriyi yapıp hunharca gülmüştüm bi' de. :D




Kısacası bence sezona harika başladılar ve beklentilerimi de tamamen karşıladı bu yarı. 

İkinci kısımda Kurtlar hakkında daha çok şey öğrenmeyi bekliyorum aslında.


Sneak Peek daha da sabırsızlanmama sebep oldu bu arada.

Negan kim? o.O

Neler olacak çok fena merak ediyorum. 

Biriktirebilecek miyim, emin değilim hiç.

Planım biriktirmek ama hiç belli de olmaz tabii.

Siz bu sezon hakkında neler düşünüyorsunuz?

Benimle paylaşın!

-Ayrıca buraya kadar sabırla düşüncelerimi okuduğunuz için de teşekkürler- 

^.^ 






Yorum Gönder

4 Yorumlar

  1. Çok duydum bu diziyi ama bir türlü izleyemedim, çok güzel anlatmışsın eline sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım izlersin, ben kesinlikle tavsiye ederim :')

      Sil
  2. Bu dizinin ilk sezonlarını merakla izledim ama sonradan sıktı biraz ya aslında yine izleyince devam etme isteği oluyor ama ben genel olarak dizilerin çok uzatılmasını sevmiyorum. 7-8-9 sezon falan bana göre değil. Bunun yeni sezonuna bakacağım bu kadar beğendiğine göre var bir şey :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. The Walking Dead'i hafta hafta izleseydim ya da ara verseydim izlerken belki ben de sıkılırdım. Ama dediğim gibi ilk sezondan sonra bekleyemediğimizi anlayıp biriktirmeye başladık ve öyle daha zevkli oldu izlemesi, sıkıcı bölümlerden sonra beklemek zorunda kalmadık mesela. Uzatılan dizileri ben de sevmem normalde ama nedense TWD heyecanını kaybetmiyor benim için hiç.. İzlerseniz beğenirsiniz umarım :')

      Sil