Eleanor & Park / Rainbow Rowell | Kitap Yorumu



" Bu kitabı okumak, nasıl desem, hani çok yakın bir arkadaşınızla oturup konuşmaya, sohbet etmeye başlarsınız, sonra konu nerelerden nelere gider, saatlerin geçtiğini fark etmezsiniz ya...
Eleanor&Park'ı okumak, bir dostla saatlerce sıkılmadan sohbet etmek gibiydi.

Rainbow Rowell'in kalemiyle hissettirdiği duygulara hayranım. Basit kelimeler kullanarak derin anlamlar yaratabilen harika bir yazar kendisi. "






 E l e a n o r    &    P a r k


"İki uyumsuz insan. Bir sıradaşı aşk."


Eleanor&Park'ı okumak, bir dostla saatlerce sıkılmadan sohbet etmek gibiydi.






Kimden duyduğumu tam olarak hatırlayamıyorum ama birinden şöyle bir şey duymuştum; Fangirl mü daha güzel yoksa Eleanor&Park mı sorusuna, insanların hangisini önce okudularsa ona göre cevap verdiklerini söylemişti. Kısacası ilk hangisini okursanız o size daha güzel geliyor, demişti bu kişi. Ben de o zamanlar Fangirl'ü okumuştum ve bunu duyunca Eleanor&Park konusunda hevesim kaçmıştı.


Böyle olmasa hemen okurdum ben bu kitabı. Dedim ki, aynı zevki alabilmek için biraz unutayım Fangirl'ü.

Okumaya başlamadan önce sanki kitabı hep Fangirl'le karşılaştıracağım gibi bir his oluşmuştu içimde ama ilk satırını okumaya başladığımda ben bu yeni hikayenin içine girdim ve daha sonrasında da aklımda hiç iki kitabı karşılaştırmak gibi bir düşünce olmadı.

Ve kitabı bitirdikten sonra şöyle bir düşündüm, hangisi daha iyiydi diye. İkisi de çok güzeldi, birini seçemiyorum bile.


Bu kitabı okumak, nasıl desem, hani çok yakın bir arkadaşınızla oturup konuşmaya, sohbet etmeye başlarsınız, sonra konu nerelerden nelere gider, saatlerin geçtiğini fark etmezsiniz ya...

Eleanor&Park'ı okumak, bir dostla saatlerce sıkılmadan sohbet etmek gibiydi.

Rainbow Rowell'in kalemiyle hissettirdiği duygulara hayranım. Basit kelimeler kullanarak derin anlamlar yaratabilen harika bir yazar kendisi.

Oluşturduğu karakterlere bir şekilde bağlanıyorum ve her birinde kendimden bir parça buluyorum sanki. Bu kadının kurgularını okumak, sadece iki kitabını okusam da, beni mutlu ediyor. Alıntlara bakıp, ilk okuduğum duygulara kapılabiliyorum ve suratımda oluşan gülümseme de hiç bayatlamış hissettirmiyor.

Olayların gelişmesi harikaydı bir kere. Sadece Eleanor ve Park arasında devamlı hassas bir şeyler var gibi hissettim. Her an ipler kopacakmış, her an kötü bir şey olacakmış gibi bir kaygım vardı. Park'ın devamlı 'Neden?' soruları Eleanor'u sıkarken, ben de aynı anda çok huzursuz oluyordum mesela.

Sonra Eleanor'un 'Bu çocuk ben de ne buluyor?' takıntısını çok iyi anlayabiliyordum. İnsanın içini kemiren en kötü şeylerden biridir bence bu. Nasıl bir duygu olabileceğini hayal edebiliyorum ve bu yüzden Eleanor'un davranışları bana garip gelmedi. Bir yere kadar tabii.

Aslında ilk cümleden anlamalıydım, ama anlamadım. Okurken ilk cümle aklıma bile gelmedi. Sonra, o son cümleyi okudum ve ...

Eleanor'a kızdım mı? Hayır. Evet. Bilemiyorum. Yaptığı mantıklı değildi, ama kendine göre sebepleri de vardı. Ama ben böyle bir şeyi Park'a yapmazdım. Yapamazdım be.


Bir yerde gördüm, yazar bir devam kitabı yazabileceğini, bunu düşündüğünü filan söylemiş. Yani daha karar vermiş bile değil ama ben kendi adıma yazmaması gerektiğini düşünüyorum. Tamam, kadın harika yazıyor, o ayrı da... Kitap böyle kalsın, devamı gelirse, ne bileyim, bir şeyler bozulur gibi geliyor bana.

80'lerle ilgili takıntılı değilimdir, hatta ilgim bile yoktur öyle yani. Yine de fena zevk aldım okurken. Ben zevk aldıysam, 80'leri sevenler nasıl okur bu kitabı bilemedim şimdi.












Sanırım kitap Türkçe'ye çeviriliyor, ya da çevrilmiştir çoktan. Henüz çıkmadı galiba ama kapak hazır gibi görünüyor. Umarım çok yakında Eleanor&Park'ın Türkçe basımlarını raflarda görebiliriz. 









                                 Alıntılar...                              


"Romeo and Juliet are just two rich kids who've always gotten every little thing they wanted. And now, they think they want each other."

"They're in love..." Mr. Stessman said, clutching his heart.

"They don't even know each other," she said.

"It was love at first sight."

"It was 'Oh my God, he's so cute' at first sight. If Shakespeare wanted you to believe they were in love, he wouldn't tell you in almost the very first scene that Romeo was hung up on Rosaline... It's Shakespeare making fun of love," she said. 




...




Best of all, she had Park's songs in her head and in her chest, somehow.


...




"I just want to break that song into pieces," she said. "and love them all to death."



...




"I don't like you, Park," she said, sounding for a second like she actually meant it. "I..." Her voice nearly disappeared- "sometimes I think I live for you."



...



Park had the sort of face you painted because you didn't want history to forget it.


...



"I'll just say, 'Eleanor, follow me down this rabbit hole..."










"Don't even say her name," he said. "She's nothing and you're... everything. You're everything, Eleanor."



...



She was all he could see.






"Nothing before you counts," he said. "And I can't even imagine an after."



...








...his eyes were so green they could turn carbon dioxide into oxygen.




...




Life's a bastard.





Simini Blocker'dan daha fazla çizim için >> tıkk




  
Özgün Adı : Eleanor & Park

Yazarı : Rainbow Rowell

Türü : Genç Yetişkin

Seri : -

Yayın Yılı : 2013

Goodreads Puanı : 4.15

>> Goodreads


Yorum Gönder

7 Yorumlar

  1. Cok guzel gorunuyor. Okusam mi dedirttin :)

    YanıtlaSil
  2. Cok guzel gorunuyor. Okusam mi dedirttin :)

    YanıtlaSil
  3. Ayy okudun muu ben de çok merak ediyorum bunu yaa senin yorumundan sonra iyice içim ısındı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten çok sıcak bir hikaye. O kadar beğendim ki bir de çevirisini okuyayım diyorum, sen düşün :D Okursan senin de beğeneceğini düşünüyorum şahsen ^^

      Sil
  4. Evet, bu kitabın Türkçesi çıktı ve ben okumak için sabırsızlanıyorum. Hakkında hep iyi yorumlar okudum. Elimdeki kitapları bitirebilsem yeni bir kitap alışverişi yapıp bu kitabı da alırım ama maalesef yakın zamanda olmayacak :-(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bir kez daha, çevirisini okumak istiyorum aslında.. Genelde kitapları tekrar okuyamıyorum ama Eleanor&Park içimde o isteği uyandıran nadir kitaplardan.. Beklentilerini karşılayacağını umuyorumm ^.^

      Sil