Aylık Rapor | Eylül 2020


Neredeyse ekim ayının ortasına geldik ama ben eylülün raporunu yeni yazabiliyorum. Ekimin ilk haftası biraz yoğun geçtiği için ancak vakit bulabildim. Eylüle mutlu başladım çünkü sonunda sözde de  olsa sonbaharın gelmesine çok seviniyorum. Yazın sıcaklarından çok bunaldım, artık üşümek, kalın giyinmek, yorgan örtünmek istiyorum. İzmir'in sıcakları hala tamemen gitmiş sayılmaz ama yavaş yavaş sonbahar kendini göstermeye başladı. Geceleri ufaktan üşümeye, üşümek olmasa bile ürpermeye başladık. Çoraplar, hırkalar çıktı meydana. Sırf bu yüzden bile güzel geçti benim için eylül. Bir de çok güzel okudum bu ay, o yüzden Eylül 2020'yi - korona belası dışında - güzel hatırlayabilirim. 


 Ne Okudum?

*Ecce Homo / Friedrich Nietzsche

*Deccal / Friedrich Nietzsche

*Yerdeniz Büyücüsü / Ursula K. Le Guin

*New Moon / Stephenie Meyer

*Eclipse / Stephenie Meyer

*Sefiller / Victor Hugo (II.Cilt)

*Yürek Burgusu / Henry James

*Efsuncu Baba /  Hüseyin Rahmi Gürpınar

*Genç Kız Kalbi / Mehmet Rauf


Bu ay çeşitli türlerden kitaplar okumuşum, listeleyince fark ettim. Normalde bu, planladığım bir şey değildi. Tamamen ruh halime göre seçtim okuyacağım kitapları. Felsefe, fantastik, klasik... Farklı havalardan okumak iyi geldi bana, okuma hevesimi hiç kaybetmedim. Yürek Burgusu dışındakileri keyifle okudum. Aslında Yürek Burgusu'nu da keyifle ve merakla okuduğum bir kitaptı ama sonucunda memnun kalmadım kendisinden. New Moon ve Eclipse felsefi kitaplar ve klasikler arasında kafamı dağıttılar. Bu ay çok merak ettiğim Yerdeniz serisine de başladım, çok mutluyum. Her ay bir kitabını okumayı planlıyorum, bakalım...


Ne İzledim?

Diziler

*Reply 1988 

*Don't Dare to Dream

*Sex and the City | 2. Sezon (18 Bölüm) + 3. Sezon (10 Bölüm)

*Alef (2020) | 1. Sezon (8 Bölüm)

*Les Misérables (2018)

*Lost | 3. Sezon (23 Bölüm)


Reply 1988 şimdiye dek izlediğim en güzel kore dizisiydi. Kendine aşık etti beni. Don't Dare to Dream kahvaltılık dizimdi, keyifliydi. Sex and the City beklediğim gibi eğlenceli bir dizi, keyifli vakit geçirtiyor. Alef berbattı, kimse yaklaşmasın. Les Misérables muhteşemdi, herkes izlesin. Lost zaten, benim başımın tacı. 


Filmler

*New Moon

*Eclipse


Ne Yazdım?

*Yerdeniz Büyücüsü / Ursula K. Le Guin | Kitap Yorumu

*Reply 1988 üzerine

*Sefiller / Victor Hugo | #kom2020

*Yürek Burgusu / Henry James | #kom2020

*Alef (BluTv&FX) Dizi Yorumu


Ne Dinledim?

Bu ay normalde dinlediğimden daha çok yerli müzik dinledim. Kaan Boşnak'tan Kazılı Kuyum ve Bırakma Kendini dinledim tekrar tekrar. Sonra Feridun Düzağaç'tan F.D. ve Alev Alev'i dinledim çokça. Yüksek Sadakat/Döneceksin Diye Söz Ver'i yüksek sesle eşlik ede ede dinledim sürekli. 

Reply 1988'in muhteşem müziklerini dinledim sürekli. Dizi sayesinde keşfettiğim Sanullim grubunu dinledim epey. Şimdilik en sevdiğim şarkıları Youth, Reminiscence ve The Meaning of Yoy.

Bir de filmlerin etkisiyle sürekli Twilight filmlerinin müziklerini dinledim, çünkü çok güzeller.



Sırada Ne Var?

Bu raporu yazdığım 10 Ekim günü itibariyle üç kitap okudum bile: Atuan Mezarları, Mutlu Hayaletler ve Eyfel Kulesi Kadar Kocaman Bir Bulutu Yutan Küçük Kız. Sırada Karanlık Şato'da düzenlediğimiz Lanetli Maraton var. Maraton kapsamında okuyacağım kitaplar belli: Schiller'den Hayaletgören, Harper Lee'den Bülbülü Öldürmek, Emile Zola'dan Nasıl Ölünür?, Halit Ziya Uşaklıgil'den Aşk-ı Memnu. Bunlar tahminimden önce biterse, Zümrüdüanka Yoldaşlığı'nı okumak gibi bir hayalim var. Bir de bunlarla aynı zamanda, Midnight Sun'ı okuyacağız bir arkadaşımla. Nasip.. :D

Lost'u izlemeye devam ediyorum, dördüncü sezondayım. Sex and the City'de de üçüncü sezonun ortasındayım, güzel gidiyor. Bunların yanında bir de bir Kore dizisine başlamayı düşünüyorum. Listemdekilerden rastgele birini seçeceğim.


Siz bu ay neler yaptınız? 
Benimle paylaşın!


Yorum Gönder

3 Yorumlar

  1. Reply 1988 ilk izlediğim ve en çok sevdiğim kore dizisi kaç kez tekrar tekrar seyrettim allah bilir :')) İlk dizim o olduğu için de haliyle çıta baya yukardan girdim kore dizi sektörüne, şu zamana kadar bir de Age Of Youth serisinde Reply 88 tadı aldım. Onu da beğeneceğini düşünüyorum.

    Yürek Burgusu'nu bugünlerde netflix showu olan Haunting of Bly Manor sayesinde çok duydum, sanırım o kitaptan esinlenilmiş bu sezon. Dizi de biraz yavaştı, yorumunu okumuştum sanırım kitap da öyleymiş.

    Umarım güzel bir ekim ayı geçirirsin! Sevgilerle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Age of Youth'u biraz izlemiştim ama hoşuma gitmemişti pek. Kore dizisi izlemeye 88 ile başlamak ne harika bir şey! Reply serisinin diğer dizilerini de izlemek istemiştim ama hiçbir platformda bulamadım nedense. Belki tarayıcımdadır sorun deyip kaderime razı oldum. Evet, o Netflix dizisinin bu sezonu Yürek Burgusu'ndan uyarlama. Dizi nasıldır bilmiyorum ama kitap tam bir hayal kırıklığıydı. Çok teşekkür ederim, senin de ayın güzelliklerle dolu geçer umarım. :')

      Sil
  2. Ekim ilerleyince, fazla gecikmesin diye hızlıca yazdım, ondan kısa oldu :D Ben de pandemi konusunda kötümserim, çevremde gözlemlediğim kadarıyla durum iyiye gidecek gibi durmuyor hiç. Allah sonumuzu hayır etsin tabii.. İzmir sonunda serinledi, evet. En sevdiğim havalar bunlar ama doya doya çıkamıyorum yine de dışarıya. Biraz üzüyor beni ama en azından artık sıcaktan bunalmak yok :D Çok teşekkür ederim İlkay, umarım senin ayın da çok güzel, verimli geçer. Sevgiler :)

    YanıtlaSil