İzolasyon Günleri Meydan Okuması | Rapor


Sevgili Miyop Astronot'un haziran ayı için düzenlediği bu etkinlik bana ilaç gibi geldi. Haziran boyunca ödevlerimle uğraşacaktım ve açıkçası mayıs sonunda, bu dönemde hiç kitap okuyamayacağımı düşünüyordum. Tam bir umutsuzluk içindeydim ki bu etkinlik bana tutunacak bir dal oldu. Sonlara doğru kötü bir olay yaşasam da o zamana kadar meydan okumayı bitirmiştim zaten. 

Bu etkinlik kapsamında 5 tane kitap okuyup 2 tane film izledim. 

Japon edebiyatı maddesi için Haruki Murakami'den Karanlıktan Sonra kitabını okudum. Murakami'den daha önce yalnız öykü okumuştum fakat tarzını sevdiğimi düşünüyordum. Bu kitabıyla haklı olduğumu gördüm. Kitap tek bir geceyi anlatsa da anlatım şekli müthişti. 

Büyülü gerçekçilik için Marquez okudum; Aşk ve Öbür Cinler. Uzunca bir  süredir okumayı erteliyordum. Çok güzeldi, birkaç nokta hoşuma gitmese de genel anlamda yine keyifli bir okumaydı. İleride bir daha okumak istiyorum.

İllüstrasyonlu kitap olarak Deniz Duası'nı okudum, Khaled Hosseini'den. Hikaye çoğunlukla, hatta neredeyse tümüyle çizimlerle anlatılmış. Yazılı anlatım da şiir şeklindeydi. Çok duygusaldı, kısacık olsa da etkilendim. 

Arkadaş Seçkisi kitabını annem seçti: Sırça Köşk. Sabahattin Ali'nin öykücülüğü müthiş, hikayeleri büyük keyif alarak okudum. Şu yazımda biraz konuştum özellikle bir öykünün üzerine. 

1001 Kitap için listedeki Türk yazarlardan okumak istedim ki o  da iki taneydi: biri İnce Memed diğeri de Orhan Pamuk'tan Beyaz Kale. İnce Memed'e daha salim kafayla devam etmek istediğim için, bir de Orhan Pamuk okumaya başlamak istediğimden Beyaz Kale'yi seçmiştim. Bu listede neden yer aldığını anlamadığım bir kitap oldu Beyaz Kale. İnce Memed'in yanına yakışmamış, o kadar söyleyeyim şimdilik. 

Filmler Miyazaki'den izlendi. Prenses Mononoke defalarca izleyip sıkılmadığım, doyamadığım bir filmdir zaten. Sanırım yönetmenin en sevdiğim filmi Mononoke. Kagliostro'nun Şatosu da hiç izlemediğim, aslında izlemeye kıyamayıp devamlı ertelediğim bir filmdi. Sonunda izledim, çok güzeldi. İkisi de bana keyifli vakit geçirtti. 

Etkinliği tamamlamış olmaktan mutluyum. Miyop Astronot temmuz için de bir etkinlik hazırladı. Ona da katılacağım büyük olasılıkla. Temalara uygun kitaplar okumayı seviyorum, maddeler çok katı ve sayıca fazla olmadığı sürece. Böyle beş altı maddeli meydan okumalar hoş oluyor, diğer türlü kişisel okumalara zaman kalmıyor. 

Siz bu etkinliğe katılmış mıydınız? Neler okudunuz, izlediniz?

Temmuz etkinliği için Miyop Astronot'un hesabını ziyaret edin mutlaka; tıklayıverin!



Yorum Gönder

2 Yorumlar

  1. İstediğim gibi oldu gibi, yani sonucu güzel geldi :D Teşekkür ederim İlkay ^.^

    YanıtlaSil
  2. Ne güzel etkinlikmiş bu böyle, gözden kaçırdığım için üzülüyordum ki Temmuz ayında da olduğunu gördüm. Bakacağım hemen :)
    Seçimlerinizden sadece Sırça Köşk'ü okudum, çok da sevdim. Diğer kitaplara ve filmlere de bakacağım. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil