Karanlık Şato Gotik Edebiyat Kulübü 2020 Okuma Listesi


Herkese merhaba!

Gotik Edebiyat Kulübümüz olan Karanlık Şato'nun bu yılki okuma planından bahsetmeye geldim ama bu vesileyle kulüple ilgili birkaç kelam edeyim istedim. 

Kulüp iki senedir aktif bir şekilde gotik türde okumalar yapıyor fakat ben daha geçtiğimiz haziran ayında katıldım kulübe. Aslında, okumalara yetişebilir miyim filan diye endişelenmesem daha önce katılma fırsatım olurdu belki. Böylesi kısmetmiş, geç olsun güç olmasın  diyip kulübümüzün kurucusu Berfin'le iletişime geçtim. 

Kulüpte okunacak kitaplar önceden belirlendiği için bir ay sonra okuyacağım kitaplardan en azından bir tanesi belli olmuş oluyor. Bu yüzden geçen hazirandan belli daha planlı ilerliyorum okuma konusunda. Bu, kulübün bana kazandırdığı en büyük artılardan biri. Katıldığımdan beri kulüp vesilesiyle birçok güzel eser okudum, birkaçı uzun süredir okumayı ertelediğim kitaplardı. Bu bakımdan da kulübün çok yararını gördüm/görmekteyim. 

Kulüple birlikte okuduğum en güzel kitaplar; Notre Dame'ın Kamburu, Gulyabani, Binbir Hayalet, Operadaki Hayalet ve Dracula oldu.  Yine kulüple birlikte çok sevdiğim bir klasik olan Uğultulu Tepeler'i tekrar okudum, hem de yazıldığı dilden. H.P. Lovecraft gibi sıradışı bir yazarı kulüp sayesinde tanımış oldum. 

Ve son olarak, kulüpteki arkadaşlığımız da çok hoşuma gidiyor ve bana iyi ki dedirtiyor. Kitaplar hakkında, aslında her şey hakkında konuşabileceğim, kafa dengi, hepsi birbirinden güzel insanla tanıştım bu kulüpte. Gerçekten, iyi ki katılmışım ve iyi ki onlar da beni aralarına kabul etmişler.

Bu sene için farklı bir okuma listesi hazırladık; her ay için belli bir kitap belirlemektense, bir tema belirlemenin daha eğlenceli olabileceğini düşündük. Aynı temada farklı kitaplar okunmasıyla birbirimize tavsiye de verebiliriz. Hem planlamanın böyle esnek olması okuyucu sayımızı da artırabilir diye düşündük. Ee, ne kadar çok katılım olursa okumalar o kadar keyifli geçiyor, daha çok fikir alışverişi oluyor, sohbetler renkleniyor. 

2020 için hazırladığımız liste şu şekilde:


Bu ayın konsepti ve önümüzdeki temalardan haberdar olmak için instagram sayfamızı şuradan takip edebilirsiniz. Okumalarımıza katılmak için sayfamızı gönderilerinize etkiletleyip paylaşımlarımıza yorum bırakabilirsiniz. Koşun koşun  gelin, sohbetimiz şenlensin!

Yorum Gönder

7 Yorumlar

  1. Gözdee iyi ki katıldın aramıza varlığın çok kıymetli gerçekten❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gece gece duygulandım gerçekten, inşallah bir araya geldiğimiz günler de gelir. Hepinizi çok seviyorum ^.^

      Sil
  2. bir duygulandım yazını okuyunca, aynı duyguları paylaşıyoruz ve o duyguları çok iyi anlatmışsın gerçekten sen dee iyi ki varsın <3 ^.^

    YanıtlaSil
  3. ooo iyi kitaplar okumuşuun. lovecraft müthiş yaaa :) ebrar da yazmıştı. ne güzel kitaplar seçtikleriniz yaaa :) camilla adlı kitabı da okuuu, sheridan le fanu, ilk vampirişko romanısı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ekliyorum hemmeen okunacaklar listeme, teşekkürler Deep! ^.^

      Sil