Aylık Rapor | Aralık 2019



Ne Okudum?

*Translating as a Purposeful Activity / Christiane Nord

*Pierre Bourdieu-Key Concepts / Michael Grenfell

*Çeviri Seçkisi 2: Çeviriyi Düşünenler / Mehmet Rifat

*Bir Kuzey Macerası / Jack London

*Operadaki Hayalet / Gaston Leroux 

Bu ay okuduğum şeylerin çoğu alanımla ilgili, okul içindi. Bunların arasına iki tane kurgu sıkıştırabilmiş olmak bile beni mutlu ediyor. Jack London okumayı özlemişim, en son iki yıl önce Demir Ökçe'yi okumuştum. Neden bu kadar süredir en sevdiğim yazarlardan biri olan London'ı okumuyorum, bilmiyorum. Elimde okunmamış birkaç kitabı daha var. Yılın ilk aylarında bu kitapları okuyup bitirmeyi umuyorum. 

Operadaki Hayalet de Karanlık Şato'nun aralık ayı okumasıydı. Ben kitaba ayın bitmesine bir hafta kala filan başlayabildim. Yılın son günü, dün anca bitirebildim. Güzeldi, beğendim ama sanki beklentilerimin bir tık altında kalmış gibi hissettim. Daha çok etkileneceğimi düşünüyordum çünkü. Yine de keyifli bir okuma oldu benim için. Yılı güzel bir kitapla kapatmış oldum. 

Ne İzledim?

Filmler

*Babam (2017) 1/5

*Downsizing (2017) 3/5

*In the Tall Grass (2019) 3/5

*Ah Nerede (1975) 3/5

*Croodlar (2013) 4/5

Diziler

*South Park | 15.Sezon

*Fuller House | 2. Sezon

*Winx Club | 1. Sezon

Eski Winxcilerden kimler burda? 

*Atiye | 3 Bölüm

Elinize emeğinize sağlık ama ben almayayım, sağ olun.

Ne Yazdım?

Hiçbir şey yazamadım. Evet, yazıklar olsun bana!

Ne Dinledim?

Bu ay Harry Styles'ın albümü çıktı: Fine Line. Genel olarak onu dinleyip durdum. Albümdeki favorilerim, Lights Up, She, Cherry, Adore You ve Watermelon Sugar. İlk albümüyle (Harry Styles) karşılaştırırsam, ilkini daha çok sevmiştim sanırım. Mesela bu albümdeki hiçbir şarkı Sign of the Times'ın yerini tutmaz, yani onun kadar etkileyici bir şarkı yoktu bence Fine Line'da. Benim için de kıstas bu şarkı...

Hoş hissettirdikleri için Mistletoe (Justin Bieber) ve Christmas Tree Farm (Taylor Swift) şarkılarını çok dinledim bu ay. Kar filan olmayınca buralarda yeni yıl havasına girmek için christmas şarkıları dinlemek zorunda kalıyoruz işte. 

Nedense bir de Manga dinledim bu ay çokça. Devamlı Bir Kadın Çizeceksin, Cevapsız Sorular, Dursun Zaman, Beni Benimle Bırak şarkıları arasında dönüp durdum.


Sırada Ne Var?

Ocağın ortasında akademik dönem bitiyor, bir ay kadar tatilim var. Kafamda tez fikrim oluşmaya başlasın diye alan okuması yapacağım bol bol.  Birkaç tane okumayı çok istediğim kurgu roman okurum diye düşünüyorum, ne okuyacağımı hiç planlamadım. Belki Puslu Kıtalar Atlasını tekrardan okurum, özledim çünkü. İnce ya da kalın olsun bir klasik mutlaka okurum. Aslında gözüm devamlı Dostoyevski'nin Kumarbazına takılıyor. Witcher serisine başlamak istiyorum, bakalım zamanım olacak mı bu tatilde... 

Tatilimin ilk haftası bir arkadaşımı ziyarete Konya'ya gideceğim. Umarım ziyaretim sırasında Konya'da kar olur, kar görmeyeli çoook uzun zaman oldu. Ayrıca tren yolculuğu yapacağım. İzmir-Konya arası trenle 12 buçuk saat. En son iki-üç yıl önce trenle Kütahya'ya gitmiştim, o yolculuğum da 10 buçuk saat sürmüştü. O zaman yalnızdım, iki kitap bitirmiştim gidiş-dönüşte. Şimdi kardeşimle gideceğim, daha eğlenceli olacağına eminim. 

The End of the Fucking World'ün yeni sezonu geçtiğimiz ay geldi ama hala seyredemedim. Bir de uzuuun süredir beklediğim Rick and Morty'nin yeni sezonu izlenmeyi bekliyor. Bir de Good Place'in son sezonu var izlemek istediğim...Üçünü bu ay aradan çıkaracağım mutlaka. Fragmanını izlediğimden beri merakla beklediğim yeni dizi Messiah'da bugün geldi Netflix'e. Onu da ailemle izlerim diye düşünüyorum. Bunların dışında, Crown ve Gilmore Girls'e başlamak istiyorum ama bu ay fırsat bulur muyum emin değilim. Ama istiyorum yani :D


Siz bu ay neler yaptınız?

Neler okuyup neler izlediniz?

Benimle paylaşın!


Yorum Gönder

9 Yorumlar

  1. Winx club :))
    Atiye'yi sevmedin mii??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok sevemedim ya. Belki sonra bir daha denerim ama şimdi içim ısınmadı :D

      Sil
  2. Operadaki Hayalet konusunda sana katılıyorum. Ben de beklentiyi yüksek tutmuş olacağım ki çok beğenmesem de sevdiğim bir kitap olmuştu. Açıkçası ben WITCH tayfasındandım, Winx bana çocuksu gelirdi ama şimdiki halini düşününce ilk zamanları daha iyiymiş. Rick and Morty'nin yeni sezondan 2 bölüm izlemiştim, diğer bölümler beklemede. Umarım istediklerini gerçekleştirebileceğin bir ay olur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ya, Operadaki Hayalet'i sevdim ama daha iyi olabilirdi gibi geldi :D Witch de severdim ben o da güzeldi :D Rİck and Morty'i de unutmuşum başlayamadım yeni sezona, eskilerden biraz izleyip öyle geçeceğim yeni bölümlere :') Teşekkür ederim, senin için de güzel bir ay olur umarım Ocak :')

      Sil
  3. ahaha Winx çok iyi ben de 3-4 ay önce Hannah Montana izledim. :) Jack London kitabı var bizde almıştım okurum bir gün inşallah 。◕‿◕。

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hannah Montana da çok severim! Özlemişim, belki ona da başlarım baştan :D Jack London en sevdiğim yazarlardan biridir, umarım seversin sen de :')

      Sil
  4. ilk kitap, nord, hangi yıl yazılmış? bourdieu duydum okumadım. m rifat seviyom okuyom. london kuzeye alaskaya gittiğinde bikaç kitap yazmış. vahşetin çağrısı ve beyaz dişi de. martin eden var yaaa :)leroux eh eski tabii, filmisi de var güzel :)tall grass ortalama, ah nerede tatliş. croods not aldım :) atiye sevmedin yani, izliycem de :) south park biricik yaa :)fuller iyi mi, winx club sevdin mi, iyi diyosan alcam listeye bunnarı :) harry stiles pekuu :) taylor severiim :)manga da severdim dinlememişim pek çoktandır :) the witcher izlicem ben deee :) tren oh ne güzel eveet :) iyi yolculuklaaar :) fucking world izledim sevdim, izlicem ben de :) good place aklımda :) rick and morty de aklımda :) messiah duymadım bakayım. crown iyi yani seviyosan bu türü, izledim, gillmore girls iyi tabii :) ben dee başladım kitaplardan sıralamaya bu akşam. filmleri, dizileri de yazıcam. çok dizi izledim. diziler süper artık yaaa :) the durrells önereyim sana bi de, lawrence durrell ailesinin yaşamı, yunan adasında, çok hoş dizi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nord'un kitabının ilk baskısı 1997 yılına ait. Bu dönem çeviri sosyolojisiyle ilgili okumalar yapıyoruz, Bourdieu çok yardımcı oluyor. Konuyla ilgiliysen kesinlikle öneririm, en azından temel metinlerini okumak ufuk açıyor. Yalnız çeviri ile ilgili değil genel olarak sosyal yaşamla ilgili çok açıklayıcı kavramlar geliştirmiş. Tavsiye ederim kısacası. Fuller House, Full House'un yerini kesinlikle tutmuyor ama kahvaltıda filan, yemek yaparken güzel oluyor izlemesi. Mutlaka izlemelisin diyemem yani. Winx Club güzel, çocukluğumu hatırlattığı için keyifle izliyorum ne yalan söyleyeyim :D

      Sil
  5. Ahhahah ben de Bloom olurdum hep :D Operadaki Hayalet bence senin de keyifle okuyacağın bir kitap, yaz bir kenara, oku mutlaka ^^

    YanıtlaSil