Ne Var Ne Yok? | Temmuz 2019 // Yelken Açtığım Yeni Ufuklar

Bu kadar sık "Ne Var Ne Yok" yazısı yazmazdım ben aslında, hayatımda çok şey olup bitmez çünkü genelde. Yani anlatmaya değer şeyler diyelim, bence sıradan, tekdüze bir hayatım var. Memnun değil değilim, yanlış anlaşılmasın. 

Geçen Ne Var Ne Yok yazısında bahsettiğim artık o kadar da kısmetsiz olmama durumum devam ediyor, aman tahtaya vurun, maşallah deyin de nazar değmesin. Kem gözlere şiş. :D

Yazılarımı takip eden, beni tanıyanlar Mütercim Tercümanlık okuduğumu biliyordur. Bu dönem sonunda (bıktığım için kullandığım bir sözcük değil asla) mezun oldum. Buruk bir mutluluk yaşadım. İstediğim bölümü istediğim okulda okumuş olmak benim için harika bir şey, bunun için ne kadar şükretsem azdır. Hep söylüyorum, bir daha olsa bir daha okurum bu bölümü. Bu alanda eğitim almak şimdiye dek hayatımda verdiğim en doğru karar. Bu konuda beni destekleyen bir ailem olduğu için de çok şanslıyım tabii. Şu sıralar da tercih dönemi olduğunu biliyorum. Bu dönemden geçen okuyucularım varsa hepsine iyi şans diliyorum, umarım sizin aileniz, yakınlarınız ya da görüşüne değer verdiğiniz her kim varsa çevrenizde onlar sizin kararınıza saygı gösterip değer verir. Çünkü gerçekten, sevdiğiniz işi yapmak mutlu bir yaşam sürmenin gerekliliklerinden biri.

İşte ben de bu bölüme doyamadım. Bu yılki yazılarımı takip edenler yüksek lisans programına hazırlandığımı okumuştur. Bunun için birden fazla sınava hazırlandım ve bu hazırlık süreci sonbahar döneminden beri devam ediyordu. Mezun olurken, kep atarken bile aklım bu sınavdaydı. Küçüklüğümden beri sınav heyecanını, stresini yenmenin yolunu bulamadım ben. 24 yaşındayım ama hala geriliyorum, çok heyecanlanıyorum. Bu da sınavlardaki performansımı etkiliyor tabii ister istemez.

Neyse işte, kasım ayından bu yana, neredeyse sekiz aydır hazırlandığım bu sınavı geçtiğimiz hafta atlattım. Aslında kötü geçtiğini düşünüyordum, çalıştığım şeylerin hakkını veremedim gibi gelmişti bana. Heyecanın da etkisiyle özellikle sözlü mülakatta iyice saçmaladığımı, çuvalladığımı düşünüyordum. Bütün umudumu kaybetmiştim anlayacağınız. Kazanamadığıma inandırmıştım kendimi. 

Sonra geçtiğimiz pazartesi günü sonuçlar açıklandı ve...kazandığımı öğrendim. Umudunu tamamen kestiğin şeyin olduğunu, mümkün olduğunu öğrenmek gerçekten paha biçilmez bir duygu. Yani kazanacağıma dair içimde beslediğim umut hala orada olsaydı bu kadar sevinmeyecektim, eminim. Bu işin olmayacağına kendimi öyle inandırmışım ki listeyi kendim görene kadar da sonuca inanamadım. 

Öyle işte, yüksek lisansı kazandım, sonbahar dönemiyle birlikte akademik eğitimime devam edeceğim. Alanımla ilgili daha fazla şey öğrenmek, "buz dağınık görünmeyen kısmını" keşfetmek için sabırsızlanıyorum.  

Umarım bu da ileride "iyi ki" dediğim şeylerden biri olur.




Sizde ne var ne yok?

Benimle paylaşın!

Yorum Gönder

8 Yorumlar

  1. Selam,
    Hayırlı olsun, başarılarınız daim olsun.
    Ne güzel bir yazı, gerçekten de bireyin başarısın da biraz da ailesinin ona güvenmesi ve desteği de etkili oluyor.
    Keyifli hafta sonunuz olsun. 🌼

    YanıtlaSil
  2. Tebrik eder, başarılarınızın devamını dilerim :)

    YanıtlaSil
  3. tebrikler, zorlu bir süreç başlıyor senin için ama içindeki sevgi ile atlatman kolay olacaktır. Umarım buraları unutmazsın. Şimdiden kolay gelsin ve tekrar tekrar tebrikler efendim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, korkutucu geliyor bazen ama içimdeki heyecan ve heves ağır basıyor neyse ki :D Çok teşekkür ederim :')

      Sil
  4. Tebrikler Gözde. Bence doğru bir karar vermişsin. Ben de üniversiteden hemen sonra yüksek lisans yapmak istiyordum ama o dönem şartlardan dolayı yapamadım. Sonra iş, aile, ev derken yapmak daha zor oluyor. Senin adına sevindim :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de okulla aram soğumasın istedim, inşallah böylesi hayırlıdır :') Çok teşekkür ederim ablacım ^.^

      Sil