Aylık Rapor
Aylık Rapor | Ocak 2018
Yılın ilk aylık raporu ile merhaba,
Bu aya dönüp bakınca içine neler sığmış çok şaşırdım. Çabuk geçti gibi geliyordu ama bazı şeyleri bu ay yaşamamışım kadar uzak geldi düşününce. Yani aslında hızlı geçmemiş ay, yalnızca dolu geçmiş.
Bir Ne Var Ne Yok yazısı gelmeli bence artık.
Okunanlar
Ayın beşinden bu yana yarıyıl tatilimin içindeyim ve bu tatil için kendime bir okuma hedefi koymuştum.
Tabi ki bu hedefe yaklaşamadım bile ama bence çok güzel kitaplar okudum ve önemli olan da bu aslında. Yıla böyle güzel kitaplarla başlamak umarım bana uğur getirir ve bu yıl hep keyif alacağım kitaplar okurum.
Geçen sene başladığım üç kitaplık seriyi nihayet bu ay bitirdim. Son kitap oldukça uzundu ama seri bitmesi gerektiği gibi bittiği için memnunum. Serinin bir yorumunu da yazdım, okumak isterseniz şuradan ulaşabilirsiniz.
- Damızlık Kızın Öyküsü / Margaret Atwood 5/5
Belki bazılarınız dizisinden aşinadır kitabın ismine. Ben dizisinin çekildiğinden sonradan haberdar oldum. Yine de önce kitabı okudum, sonra diziyi izledim ama - nadiren başıma gelir - diziyi daha çok sevdim. Bana daha çarpıcı ve etkileyici geldi. Kitabın yorumunu şuradan okuyabilirsiniz.
- Kitap Hırsızı / Markus Zusak 5/5
Bloga yorumunu yazma fırsatım olmadı ama yazsaydım övgü dolu bir yorum yazısı olurdu bu. Anlatım tarzının farklılığıyla, hikayesindeki derin hüzün ve gerçekçilik ile, karakterlerinin samimiyeti ve sıcaklığıyla kitap benden tam puan aldı. Tavsiye ediyorum, okumalısınız.
- Dorian Gray'in Portresi / Oscar Wilde 5/5
Klasik Kitap Okuma Maratonu'nun ilk kitabı. Yorumunu yazamadım bloga, bilgisayarımla ilgili sorunlar yüzünden ama ne kadar geç olursa olsun yazacağım çünkü maraton kitaplarının hepsi hakkında görüş belirten bir yazı olmasını istiyorum blogumda. Puanlamadan da anlaşılacağı üzere kitaba bayıldım.
-Meleğin Düşüşü / Susan Ee 3/5
Sanırım kitap üç yüz küsur sayfaydı ama o kadar yormayan bir anlatımı vardı ki bir tren yolculuğunda bitirdim kitabı. Hikayesi merak ettirmese okumazdım aslında çünkü çerezlik diye nitelendirilecek kitaplardan bence. Edebi anlamda bir keyif yaşatamıyor ama olayları merak ettirecek kadar gizem var kitapta. Aksiyon da dozunda olunca okutuyor kendini. Seriye devam edeceğim, yoğun dönemlerde hemen okunacak kitaplar gibi geliyor bana.
İzlenenler
Filmler
- Badkonake sefid (1995) 5/5
- Buda as sharm foru rikht (2007) 5/5
Bu iki İran yapımı filmi herkese öneriyorum, dram sevenlere özellikle. Yorumları gelecek.
- Avaze gonjeshk-ha (2008) 4/5
- Mother! (2017) 5/5
- Seven Sisters (2017) 3/5
- Truman Show (1998) 5/5
- Ajeossi (2010) 4/5
- Blade Runner (2017) 3/5
- Happy Death Day (2017) 1/5
Normalde filmleri çok yermem ama; korku filmi kategorisine girip korkutmayan, yer yer komik olmaya çalışan ama aksine sinir bozucu olan, kendi içinde dahi tutarlılığı yakalayamayan bir filmdi bu. Uzak durun, hiçbir şey kaybetmezsiniz.
- Donnie Darko 4/5
- About Time 4/5
- Oujia (2014) 2/5
- Ouija 2 (2016) 3/5
- Geostorm (2017) 3/5
- Çiçek Abbas (1982) 4/5
- Flatliners (2017) 3/5
- Insidious 3 (2015) 3/5
- The Lord of the Rings (2001 - 2002 - 2003) 5/5
Seriyi bir kez daha izlemeye zaten tatilden önce niyetliydim. Bu sıralar da Silmarillion okuduğum için kendimi Orta Dünya'ya gömmek istiyorum biraz.
Yalnız harbiden, bunlardan daha güzel uyarlama var mı? Her izleyişimde aşık oluyorum filmlere!
Diziler
- The Handmaid's Tale (1. Sezon) 5/5
- Supernatural (11. Sezon) 4/5
- Black Mirror (4. Sezon | 2 Bölüm) 3/5
- The Amazing World of Gumball (1. ve 2. Sezon) 5/5
Siz bu ay neler okudunuz?
Neler izlediniz?
Benimle paylaşın!
Yorum Gönder
8 Yorumlar
Güzel bir yazı olmuş emeğine sağlık... Gerçekten de dolu dolu bir ay olmuş sizin için bende özellikle kitap hırsızını okumayı çok istiyorum fırsatını bulur bulmaz okuyacağım...
YanıtlaSilÇok teşekkür ederim :') Umarım sen de okuyup çok beğenirsin, keyifli okumalar ')
Silhuhu , maşallah ne çok film izlemişssin .
YanıtlaSilBende tatildeyim baya okurum demiştim ama okul yoğun geçince insanın tembellik yapası geliyor :))
Hep öyle oluyor ya, tatil başındaki planlarıma büyük oranda uyduğum çok nadir olmuştur :D Olsun, yine de dinlenmiş oluyoruz :D
SilKitap Hırsızı ve Dorian Gray'i beğenmene çok sevindim. İkisi de favorilerimdendir.
YanıtlaSilBlack Mirror'a bu ay başlamayı düşünüyorum. Çevremdeki o kadar çok insan önerdi ki daha fazla ertelemek istemiyorum.
Black Mirror güzel dizidir ama son sezonu biraz bozmuş gibi. İlk sezonları keyfini çıkara çıkara izle bence yani, zaten kısa hemen bitiveriyor :D
SilÖnünde eğiliyorum,bu nasıl bir ay olmuş senin için!
YanıtlaSilHızlı başlamışsın resmen 2018'e ay inşallahta böyle devam eder tütütüt,maşallah.
İzlediğin filmlere,dizilere ve okuduğun kitaplara baktıkta gözüm yaşardı.
Yürü be Gözde!
İşte okul olmayınca farkında olmadan coşmuşum :D Ayy çok teşekkür ederim Ecrin, daha da gaza geldim şu an :D Hepimize bol, keyifli okumalar/izlemeler/gezmeler eğlenmeler :D
Sil