Mim : Geriye Bakış 2017

geriyebakis1

Bu değerlendirme yazılarının yeni yıla sarkmış olması beni çok rahatsız ediyor. Raporlarımı 2017 bitmeden yazıp yayınlamak istiyordum ama hayat (finaller) buna müsaade etmedi ne yazık ki.

Geç olsun güç olmasın diyerek ve hepinize mutlu yeni yıllar dileyerek kollarımı sıvıyorum ve geçmiş yılımı değerlendirmeye başlıyorum.

Bu mimi Aralık'ın son yarısında yazmak için çok heyecanlanmıştım. Hatta Eslem'e bu yıl da böyle bir mim yapıp yapmayacağını bile sormuştum dayanamayarak. Mimin soruları yılınızı genel olarak derğerlendirmek açısından size çok yardım ediyor. Kendisine mim için çok teşekkür ediyorum. Onun eğlenceli mim yazısını okumak için şuraya buyurun.

Öyleyse bu yıl okuduklarıma, izlediklerime, yazdıklarıma bir bakalım;


*Okunan Kitap Sayısı : 60

Evet, bu yıl 75 kitaplık hedefime ulaşamadım, hem de 15 kitap gerisinde kaldım. Bir de geçen yıl hedefimi aştım diye hoplayıp zıplayıp duruyordum. Nazar değdi galiba. 

Yazın yaşadığım reading slump bu gerilemenin en büyük nedeni. Ondan sonra da tam normal rutinimi yakaladım derken vizelerin, finallerin gelmesi filan. Bu dönem akademik açıdan beni en çok zorlayan dönemdi. Umarım bahar dönemi de bu kadar yoğun ve zorlayıcı geçmez. 



*Yılın En Güzel Kitabı : Yüzyıllık Yalnızlık / G.Garcia Marquez

Bu yılı bu kitapla hatırlayacağım galiba. Marquez kitaplarını belirli bir nizama göre okuduğumu blogumu takip edenler bilir. Genelde insanlar Marquez okumaya bu kitapla başlar, fakat ben Pınar ablanın (Pinuccia'nın Kitapları) tavsiyesine uyarak onun paylaştığı bir listeye göre okumaya başladım yazarın kitaplarını. Siz de Marquez okumak için nereden başlayacağınızı bilmiyorsanız şu videoyu izlemenizi tavsiye ediyorum.

Yüzyıllık Yalnızlık ise, muh-te-şemdi. Yorumunu şuradan okuyabilirsiniz!

*İzlenen Film Sayısı : 111

Hesaplarken şoka uğradım. Hiç bu kadar çok film izlediğimi tahmin etmiyordum. Bu sayıya göre her üç günde bir film izlemişim. Okuduğum kitap sayısının neredeyse iki katı kadar film izlemişim. Gerçekten, Okuyan Muggle adının hakkını vermem gerek artık.

*Yılın En Güzel Filmi : Hz.Muhammet : Allah'ın Elçisi (2015)

Yıl içinde iki kez izledim ve her seferinde aynı etkiyi bıraktı. Her seferinde ağlattı, her seferinde tüylerimi diken diken etti. İslam'a karşı oluşan olumsuz düşünceler ve tavırların oldukça arttığı bu dönemde dünyaya böyle bir film gerekiyordu. Film peygamber efendimizin çocuklu ve gençliğini anlatıyor. Hikayesini zaten bildiğimiz Fil Olayı'nı ekranda izlemek benim için büyük bir keyifti. 

Ayrıca film, peygamber efendimizin birleştiriciliği ve merhameti üzerinde duruyor, bunu harika bir şekilde vurguluyor. Bu açıdan, İslam dinine karşı büyüyen ön yargıları, en azından açık fikirli insanlar içn, eritebilecek bir yapım.

İranlı yönetmen Majid Majidi'nin ellerine sağlık!



*İzlenen Dizi/Sezon Sayısı : 42

Artık Okuyan Muggle'ın bu yıl okumayıp dizi/film izlediğini anlamışsınızdır. Ama üzülemiyorum çünkü bu yıl çok çok güzel diziler izledim. Bu 42 rakamının 15'i Kore dizisi zaten ve bilen bilir o diziler bir sezondan oluşuyor. Hemen başlanıp bitirilebiliyor. Özellikle bağımlısı olduktan sonra çerez gibi gidiyor; ama iyi anlamda. 

*Yılın En Güzel Dizisi : Signal

Buna cevap vermek cidden çok zordu benim için. Birçok diziye haksızlık etmiş gibi hissediyorum. Fakat saymaya kalksam da çok uzun sürer liste. Bu yüzden en sevdiklerimden yalnızca biri Signal. İzlemediyseniz mutlaka tavsiye ederim. Yorumu için şuraya tıklayın.

*Bloga Yazılan Yazı Sayısı : 80

Az değil, fakat mayıs ayında yaptığımız şarkı meydan okuması sayesinde bu sayıya ulaştım. Bir aylık bir meydan okumaydı ve birçok post paylaştım o sırada. Bunun dışında kitap yorumlarına yeni yılda daha çok ağırlık vermek istiyorum. Yeterince dizi/film yorumu/önerisi yazıyorum zaten. Onlara da tam gaz devam etmek istiyorum.

*Yılın Blog Yazısı : Muggle'dan Öneriler : İngilizcenizi Geliştirmeniz İçin...

Herkese yönelik bir yazı olduğundan bunu seçtim. İçinde kişisel tecrübelerime dayanan öneriler var. Hala okumadıysanız, buyurun şuraya.



Hala yapmayan bloggerlar varsa onları mime davet ediyorum!

Sizin bu yılki enleriniz nelerdi?

Benimle paylaşın!


Yorum Gönder

6 Yorumlar

  1. Evet aslında, geriye dönüp bakınca okuduğum güzel kitaplar sayının az olması gerçeğini perdeliyor :D Bir Yüzyıllık Yalnızlık bile kendi başına mutlu olmama yetiyor :D Teşekkürler İlkay :')

    YanıtlaSil
  2. bence her açıdan verimli bir sene olmuş :) bazen izleyen muggle da olmak gerek hayatta :) 2018'i çok daha dolu dolu geçirmen dileğiyle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel dileğin için çok teşekkür ederimm ^.^

      Sil
  3. Hahahahaah adını Okuyan ve İzleyen Muggle olarak değiştirelim mi :-)

    2018'de bütün sayılarını aşmanı diliyorum canım :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuyan muggle olmayı daha çok seviyorum ama bu raporlar beni utandırıyor :D Teşekkür ederim, umarım hepimiz için harika bir yıl olur :')

      Sil
  4. Vay be bence her açıdan cidden güzel bir 2017 yılı geçirmişsin Gözde! Resmen okuyunca dedim ki; "ben naptım ki 2017de??".Ben de mimi yapmak istiyorum ama ciddi anlamda boş vaktim yok ve de sanırım biraz üzerinden geçti artık yazıyı yazmak için.
    Hayırlısı hepimiz için umarım bu yıl geçtiğimiz yıllardan daha iyi bir yıl geçiririz ^^

    YanıtlaSil