Pazar 6'lısı : Kış Ayında Okunmalık 6 Kitap

Herkese merhaba,

Uzun süredir Pazar 6'lısı dizisine devam edemiyordum, halbuki çok hoşuma giden temalar da olmuştu. Eslem bu ayın temalarını açıklayınca listelerimi erkenden yaptım ki unutma etme durumu olmasın. Bu ayın temaları ve etkinlik hakkında ayrıntılı bilgi için Eslem'in bloğunu şuradan ziyaret edebilirsiniz.

Bu haftanın teması kışın okuyabileceğimiz ya da kışı hatırlatan kitaplar. Bana kışı hatırlatan kitap bulamadığım için diğer seçenekten yürümek zorunda kaldım. 

Önce kış ayı için insanın içini açacak, sıcacık, sevgi dolu hikayeleri barındıran kitapları seçeyim dedim ama baktım ki ben öyle kitaplar da okumuyorum pek fazla.

Kışın ne tür kitaplar okuduğumu sordum kendime : kasvetli, karanlık, trajik hikayeler. 

Genel olarak da böyle kitapları seviyorum sanırım. Neyse işte listem;

1-  Beyaz Geceler / Dostoyevski
Kendime çok yakın bulduğum bir anlatcı olmasından mı yoksa kitaptaki o "gece atmosferinden" midir nedir, ben çok sevmiştim Beyaz Geceler'i. Klasik müzik eşliğinde okunduğunda tesiri artıyor, duygusallık tavan yapıyor. Özellikle sonlarını gözlerim dolu dolu okumuştum. Anlatıcıyla hissel bağlantı kurmuş, onunla kolayca empati kurabilmiştim ve bu yüzden okurken onu yaşadığı duygusal şeyleri ben de yaşamıştım. 

Harikaydı, okumanızı kesinlikle tavsiye ediyorum. 


2- Vahşetin Çağrısı / Jack London

3- Beyaz Diş / Jack London
Beyaz Diş, vahşi doğada doğmuş, daha sonra insanla, yani medeniyetle karşılaşan, vahşi dürtülerinin üstesinden gelip bu doğasını değiştirmek durumunda kalan bir kurt kırmasıdır.  Bunun aksine Vahşetin Çağrısı'ndaki ana karakterimiz Buck, bir çiftlikte yaşayan evcil bir köpekken gizlice başkalarına satılıp, kuzeye gitmek zorunda kalmış ve kızak köpeği olmuştur. Derinlerinde hissettiği vahşiliği gittikçe gün yüzüne çıkar.

İkisi de birbirinden güzel eserlerdi, ayrıca Jack London'ın kendi kişiliğini anlamak konusunda da okuyucuya büyük ipuçları da veriyorlardı bana göre. şuraya tıklayıp yorumunu okuyabilirsiniz kitapların.


4- Dr. Jekyll ile Bay Hyde
Okumadıysanız bile bu hikayenin bir korku hikayesi olduğunu biliyorsunuzdur, oradan buradan duymuşsunuzdur mutlaka. Beni çok fazla korkutmasa da o gerilim havasına azıcık da olsa sokmuştu. Sonunu çok beğenmiştim ve gidişat da oldukça ilginçti. Karanlık atmosferinden dolayı kışın okuması harika bir kitap bence.






5- Coraline / Neil Gaiman 
Çocuk kitabı kategorisine girmesine rağmen bence Coraline'in hikayesi oldukça tüyler ürperticiydi. Uyarlamasını izlediyseniz zaten o da gayet kasvetli, karanlık bir film. Kitabın aynı şekilde ürpertici olmasını beklemiyordum ama filmden daha çok gerilmiştim. Tam soğuk kış gecelerinde battaniyenin altında okumalık!

Yorumu için tıklayın!




6- Koku / Patrick Süskind
Koku hikayesiyle, uyarlamasıyla, karakteriyle, her şeyiyle en sevdiğim kitaplardan biridir. Kışın okumalık bir kitap olduğunu düşünsem de ben kokuyu yazın okumuştum -_-
Hem mekan tasvirleri hem de, hatta bilhassa koku tasvirleri öyle başarılı ki burnunuzun ucuna geldiğini hissedeceksiniz o kokuların. Hepsi iyi kokular değil tabii, o 18. yüzyıl Fransa'sının baskın boğuk kokusunu da çekmek zorundasınız. 

Akılda kalıcı sonuna da hazırlıklı olun, etkisinden bir süre çıkamayabilirsiniz.

Yorumu için; tıklayın.




Yorum Gönder

7 Yorumlar

  1. Beyaz Geceler listemte'ydi, yazın vesilesiyle hatırlamış oldum. =) Caroline bence de tam bir kış kitabı, hafif ürpertici böyle battaniyenin altında küçülerek okumak istiyor insan :3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beyaz Geceler gerçekten çok güzeldi, umarım sen de beğenirsin :')

      Sil
  2. Koku, Beyaz Geceler ve Vahşetin Çağrısı severek okuduğum kitaplar. Koku da bana nedense sıcağı aşırı sıcakları anımsattı 😊. Neil Gaiman’ı da çok severim ama bu kitabı okumadım 😊. Güzel liste olmuş eline sağlık 😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kokudan olabilir :D Gaiman seviyorsan Coraline'i de seversin bence :') Teşekkürler ^^

      Sil
  3. Vahşetin Çağrısı müthişti, bence ona daha çok vakit ayırıp bitirmelisin. Zaten kısa bir kitap ama etkisi çok büyük. Beğeneceğinden eminim :')

    YanıtlaSil
  4. Beyaz Geceler'i bu listede ikinci görüşüm. Kış okuma şenliğine seçmekle iyi yapmışım anlaşılan :-)

    Dr. Jekyll ile Bay Hyde'in İş Bankası Yayınları'ndaki kapağını kitabına daha uygun buluyorum.

    Koku'nun filmi mükemmeldi. Kitabını da okuyayım diyorum ama sıra gelmiyor.

    Pazar 6'lısının bu ayki konuları çok hoş. Hepsini yapmak istiyorum. İşim olursa veya üşenirsem diye birkaç gün önceden yazıyorum :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beyaz Geceler adıyla bile kışı çağrıştırmıyor mu zaten? :') Koku'nun filmi bence de harika. Uyarlamasını da kitabı kadar sevdiğim bir tek Koku var galiba :D

      Sil