13 Aralık 2017 Çarşamba

2017 Popsugar Reading Challenge Raporum



Popsugar okuma meydan okumasına çok büyük bir hevesle başladım ve yılın ortalarına kadar da kategorilere göre kitap okumak için büyük bir çaba sarf ettim. Fakat yazın gelmesiyle birlikte ortaya çıkan reading slumpla birlikte meydan okumanın kategorilerini yazdığım kağıdı kaybettim ve hevesim de kaçtı böylece. 

Okulların açılınca okuma düzenim rayına oturdu ve meydan okumaya devam edeyim, okuduğum kitapları uygun kategorilere yerleştireyim dedim ve fark ettim ki aslında farkında olmadan kategorilere uygun kitaplar okumuşum çoğunlukla.

Yılın son ayını neredeyse yarıladık, finallerime de az kaldı. Yoğun sınav döneminden önce bu yıla ait tüm raporları yazıp bitireyim diyorum. Zaten çok bir şey fark ettirmeyecek büyük ihtimalle okuyacağım birkaç kitap da. O yüzden yazıp dökeyim şimdiden dedim. 

Popsugar'ın okuma meydan okumasında 40 kategori vardı ve ben Aralık 13 itibarıyla bu 40 kategorinin 27'sini tamamladım. Yılın başında en az 30 tanesini halletmeyi hedefliyordum, yani hedefimin altında kalmışım ama olsun. Tüm yaz okumadan geçince bu sonuç kaçınılmazdı zaten. 

Tamamladığım kategoriler şunlar;


Bir de buraya dahil edilmeyen bir kategori vardı : "Hiç bulunmadığın bir ülkenin yazarından bir kitap."

Bu kategori için de Dostoyevski'den Beyaz Geceler uygun düşüyor. 

Sesli Bir Kitap belki bu ay sonuna kadar dolabilir, Nutuk'u sesli olarak dinliyorum hala. Umarım yıl bitmeden bitirebilirim. 

Bunun haricinde şu an için dediğim gibi 27 kategorim dolu. Nutuk da biterse 28 olmuş olacak. 30'a çok yaklaşmışım ama boş kalan kategorilerin çoğu da çok düşündürücü şeyler bence. Mesela ilki... Bizim ülkemizde çok ütopik geliyor kütüphane görevlisinden öneri kitap istemek. Ya da ben hep asabi görevlilere denk gelmişim bugüne kadar, bu yüzden karamsarım bu konuda, bilemiyorum. 

Sevgili Eslem'e bu meydan okumayı Türkçeleştirip bizlere sunduğu için bir kez daha teşekkür ediyorum. 2018'in meydan okumasını da bekliyorum, kategoriler çok yaratıcı. 

Eslem çevirir çevirmez ben de listemi, en azından planladıklarımı paylaşacağım. 

Bu sefer en az 30 yapmakta kararlıyım!


5 yorum:

  1. sonuçlar baya iyi bence, ilk kategoriyi görünce ben de bi tuhaf olmadım değil, cidden %90 asık suratlı yaa :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay aynen, insan kütüphanede çalışıp da nasıl suratsız olur anlamıyorum :D

      Sil
  2. Merhabalar !
    Bloğumun üzerinden bir etkinlik başlattım, yeni yıl blog ve instagram keşif etkinliği. Sizi de aramızda görmek isteriz :)
    #bloggerlararasıdestek

    YEP YENİ KEŞİF ETKİNLİĞİ YAPIYORUM HERKES KATILABİLİR !!! bEKLİYORUM !!!!
    https://izmirleydisi.blogspot.com.tr/2017/12/instagram-ve-blog-kesif-etkinligi.html
    Sevgiler !!

    YanıtlaSil
  3. 2018'in listesi bugün yarın gelir. Ben de beklemedeyim. Bu sene katılmadım ama yapabileceğim kategorilerse yeni listeye katılmak isterim.

    Bu arada klasik kitap maratonunu seneye de yapıyoruz değil mi :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kategoriler cidden çok eğlenceli, umarım katılırsın Şule abla. Yapacağız tabii, tam gaz devam! :')

      Sil