Dizi Önerisi : The Night Of


The Night Of


Mini Dizi

Türü : Suç, Dram

Yapım Yılı : 2016

IMDB Puanı : 8,6


KONUSU

New York'ta yaşayan Pakistan asıllı üniversite öğrencisi Nasir, bir akşam bir partiye gitmek için babasının taksisini izinsiz alır ve bir şekilde yolunu kaybeder. Taksinin mesaide olduğunu gösteren ışığını kapatamadığı için taksiye binen genç bir kızı istediği yere götürmek zorunda kalır. Bu sırada kızla sohbet etmeye başlar ve ondan hoşlanır. Geceyi birlikte geçirirler, Nasir uyuşturucuların da etkisiyle kızın evinde uyuyakalır. Uyandığında kızın cesediyle karşılaşır.


Hiçbir şey hatırlamasanız bile, bunu bilirsiniz, hissedersiniz. Ben bir katil değilim. 

 

Yazı diziyle ilgili birazcık spoiler içerebilir.

Herkese merhaba!

Finallerimin yoğunluğu geçince kendimi yine diziye filme vurdum ve son zamanlarda izlediğim en etkileyici dizilerden birini izledim : The Night Of.

Aslında yayınlandığı zamanlarda adını çok fazla duydum, internet ortamında tanıtımları devamlı karşıma çıktı fakat geçtiğimiz günlere dek izlemeyi ciddi ciddi düşünmüyordum. Son aylarda devamlı gizem/suç/polisiye dizilerine kafayı taktığımdan olsa gerek bu sefer merakımı cezbetmeyi başardı The Night Of.

Konusuna zaten yukarıda değindim, ilk bölümün yarısına kadar olacak şeyi biliyorsunuz, konusunu okumamış olsanız da seziyorsunuz bir şeyler olacağını. İlk bölümün yarattığı gerilim, izleyicide uyandırdığı o rahatsızlık hissi çok başarılıydı. Kullanılan müziklerden, yönetmeninden oyuncularına cidden o karamsar, can sıkıcı atmosfer harika verilmişti. Zaten ilk bölümün ardından, en azından beni, devamını izlemeye iten şey dizinin bu karanlık atmosferiydi. Bu tür yapımlarda ben gizemli havayı hissettirmek için kullanılan soluk renkleri, sahnelerin o sade, gerçekçi çekimlerini çok seviyorum. Aynı şekilde düşünüyorsanız diziyi izlerken büyük keyif alacaksınızdır.



Aslında dizinin dram yönü daha ağır basıyor, doğrusunu söylemek gerekirse. Bir tarafta işlenmiş canice bir suç var ve o suç büyük ihtimalle - ki buraya dikkat - masum birinin üzerine kalmış. Diğer tarafta, yani bu soruşturma, suçu kanıtlama sürecinin arka planında, toplumsal bir yergi söz konusu ve bana sorarsanız dizinin asıl amacı değindiği bu sosyolojik açıklar, zayıflıklar hakkında izleyicisini düşündürmek. Kısacası diziyi yalnızca izlemiyor, üzerinde düşünüyor, bir takım olguları sorguluyorsunuz.

Bu bakımdan aslında The Night Of nispeten karakter odaklı bir dizi. Karakterlerin ayırıcı özellikleri üzerinde fazlaca durulmuş ve onların düşünce yapısı, olay ve durumlara karşı verecekleri tepkiler iyi kurgulanıp işlenmiş. İşte tam da bu yüzden dizinin temposu biraz düşük. Sabırsız bir izleyiciyseniz ve durumdan ziyade hikaye odaklı yapımlar izlemekten hoşlanıyorsanız The Night Of size biraz yavaş gelebilir. 

Yukarıda da dediğim gibi izlendiği süre içinde seyircisinin yalnızca keyifli vakit geçirmesi amaçlanmamış, aksine daha çok işlediği temalar konusunda kendi kendine bir muhakeme yapması istenmiş. Ben böyle dizileri/filmleri/kitapları sevdiğimden izlerken keyif aldım açıkçası.



İrdelendiğinde dizide eleştirilen birçok toplum gerçeği bulunabileceği gibi aslında esas olay ve sonuçları 'önyargı' teması etrafında şekilleniyor. Ana karakterin Pakistan kökenli olması, dahası müslüman olması birçok yerde, özellikle de 11 Eylül sonrası, kötü karşılanıyor. Henüz çocukken bile yargılayıcı bakışlara maruz kalan Nasir, aslında tam da bu sebepten yargısız bir infaza mahkum ediliyor. 

Amerika'da yapılan ayrımcılığın sadece siyahilere karşı olmadığını açıkça görüyoruz. Evet, belki bu uzun süredir barizdi. İkiz Kuleler'e yapılan terör saldırılarından sonra müslümanların yaşadığı negatif ayrımcılık, onlara yapılan suçlamalar, terörist olarak nitelendirilmeleri hepimizin bildiği şeyler. Fakat bunu bilmekle, bir kurgunun, bir hikayenin içinde görmek gerçekten farklı şeyler. Bu durumu eleştiren ne yazık ki çok yapım yok, ya da benim gözümden kaçmıştır bilemiyorum. Aklıma şu an da My Name Is Khan'dan başka bir isim gelmiyor mesela.



Dizinin sonu bazı kişilere göre belirsiz, hatta izledikten sonra ben de pek tatmin olmuş hissetmedim. Fakat söylediğim gibi üzerine biraz düşününce böylesinin aslında daha gerçekçi ve daha makul, akla yatkın olduğunda karar kıldım. Çünkü The Night Of kişilik gelişimi/değişimi çerçevesinde ilerleyen bir diziydi ve biz Nasir ne hatırlıyorsa onu izledik bir nevi. Yeri geldi onunla birlikte biz de şüpheye düştük mesela; acaba genç kadını gerçekten o mu öldürdü? Bunu bile sorgulatması dizinin gerçekten amacına ulaştığını gösteriyor bence. 

Sonunda Jack London'un Vahşetin Çağrısı kitabına yapılan gönderme bence dizinin mesajını açık seçik veriyordu artık. Kendi halinde, yaşıtlarına göre biraz daha sessiz, çalışkan bir üniversite öğrencesini, sırf kökeni ve dininden dolayı oluşan ön yargı yüzünden suçlayan ve onu kendisini dahi sorgular hale getiren insanlar, yargı sistemi ve toplumun kendisi, aslında Nasir'i toplumda dışlanan, tutunamayan birine, hatta belki de potansiyel bir suçluya dönüştürdüler. Bunun başka bir sorumlusu aranmamalı.



Sekiz bölümlük bir mini dizi olan The Night Of aklımda yer eden yapımlar arasına girdi. Hikayesini, karakterlerini, havasını asla unutamayacağım bir dizi oldu. Nasir'in yaşadıklarını, geçirdiği duygusal ve düşünsel değişimleri yeri geldi sinirlenerek yeri geldi üzülerek izledim. Eğer toplumsal eleştiriler içeren yapımlar ilginizi çekiyorsa siz de The Night Of'a mutlaka bir şans vermelisiniz. 



Siz The Night Of'u izlediniz mi?

Hakkında neler düşünüyorsunuz?

Benimle paylaşın!

Yorum Gönder

18 Yorumlar

  1. Bayağı bilgi sahibi oldum. Ben vertigomdan dolayı film izlemem yasak. Onun için bu özetleri öyle dikkatli okuyorum ki... Emeğine sağlık yavrum. Çok etraflıca anlatmışsın canım :) İlginç bir filmmiş, yani dizi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Acaba çok mu ayrıntılı anlattım diye endişeleniyordum ama iyi ki öyle yapmışım o zaman :') İlgini çekmesine çok sevindim.. Teşekkürler ablacım ^.^

      Sil
  2. Bence de izleyiciye hep "Acaba Naz suçlu mu?" sorusu özellikle sorduruldu. Biz de dizideki insanlar gibi duyduklarımızla karar vermek durumunda kaldık. Suçlu da olabilir, tamamen suçsuz da... Bu diziyi böylesine etkileyici yapan etkenlerden biri de bu bence. Başından sonunda keyifle ve merakla izlediğim bir diziydi.
    *Devam sezonu için anlaşılmış diye okudum. Bakalım göreceğiz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle, emin olamamak beni de yeri geldi çok rahatsız etti mesela.. Devam sezonu olmasını istiyor muyum emin değilim ama olursa da izlerim yani :D

      Sil
  3. İlk bölümünü izledim sonra sırf hemen bitmesin diye bekliyorum, tadını çıkara çıkara izliyorum. Youtuber Barış Özcan'dan duymuştum bu mini diziyi ve bende kendime çok yakın hissetmiştim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En iyisini yapıyorsun Samet, ben bir günde bitirdim dayanamayıp :D Keyfini çıkar :')

      Sil
  4. Güzel diziydi keşke dedektif ile yeni bir dizi yapsalar :). Uyarlama yaptıkları dizide ikinci sezon var başka bir konu ile ama yine aynı dedektif var mı bilmiyorum :/. Umarım ikinci sezon olur :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uyarlamasını da merak ediyorum aslında - özellikle Ben Whishaw için - ama ne zaman izlerim, izler miyim bilemiyorum :D The Night Of yeterince etkiledi sanırım beni :D İkinci sezon olursa dediğin gibi aynı dedektifle farklı bir hikayeyi konu alırlar bence. İzlerim, güzel olur bence :')

      Sil
  5. Adını çok duydum. Yazının spoiler olacak kısımlarını okumadım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım izler ve benim kadar etkileyici bulursun :')

      Sil
  6. Çox maraqlı oldu. xüsusilə də Sonunda Jack London'un Vahşetin Çağrısı kitabına yapılan gönderme bence dizinin mesajını açık seçik veriyordu artık.bu cümləylə ba.layan abzas çox təsirli idi. Cəmiyyət insana çox güclü təsir edə bilir və ən pisi onun özünü sorğulayacağə nöqtəyə gətirə bilir. Yazını da serialı da bəyəndim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi ama? Ben de sondaki London göndermesiyle çok etkilendim ve diziye aşık oldum :D

      Sil
  7. Yazının tamamını okuyamadım biraz spoiler içeriyor diye ama yine de dizi cezbetti beni :D Şu sıralar 5 dizi falan birlikte izliyorum ama bitince The Night Of'u da izlemek isterim :D
    Ve nerelerdesin sen? Özledik <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Of benim de başlayıp bitiremediğim, öyle kıyıda köşede kalmış bir sürü dizim var :/ The Night Of'u beğeneceğini umuyorum. Ben buralardayım da finallerin sömürdüğü enerjimi toplamaya çalışıyorum :D Yaz rehaveti diyelim.. Ben de çok özledim buraları aslında ^^

      Sil
  8. Kısaymış, o zaman bir nefeste izleyebilirim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kısa ama durağan biraz. Aksiyonu yok yani, yoksa oldukça derin bir dizi, bence seversin :D

      Sil
  9. Elinize sağlık, Harika bir anlatım olmuş, hikaye odaklı yapımları tercih etsem de konu ilgimi çekti, keyifli seyirler, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, umarım izleyip siz de beğenirsiniz :')

      Sil