Aylık Rapor | Şubat 2017



- 1 Şubat, rahmetli Barış Manço'nun ölüm yıl dönümüydü. Özlemle ve rahmetle anıyoruz.  -

Hala gelemedi Barış gibisi... 


Okuduklarım

Bu ay okuma konusunda çok çok ama çok verimsiz geçti. Almanya'daki son haftam ve buraya döndükten sonraki bir haftam hiç kitap okumadan geçti. Kendime göre geçerli mazaretlerim var fakat, iki haftayı okumadan geçirmiş olmanın verdiği vicdan azabını dindirmeye yetmiyor ne yazık ki... Bu ay doğru düzgün okuduğum kitap sayısı iki. Bir tanede çizgi roman okudum. Mart ayında bu sayıyı telafi etme umuduyla moralimi bozmuyorum :D 

- Duman ve Kemiğin Kızı / Laini Taylor 4/5

İlk yarıda beni hayal kırıklığına uğratan fakat yarısından sonra beğenimi kazanan bir kitap oldu Duman ve Kemiğin Kızı. Yine de ben bir zamanlar, hatta hala abartıldığı kadar güzel olduğunu düşünmüyorum. Belki seriye devam ettikçe hak veririm bu abartılı övgülere. Ve evet, seriye devam edeceğim. 

- Mucize / R.J Palacio 4/5

Yine zamanında çok tanıtımı yapılan, çok övülen, hatta öve öve bitirilemeyen bir kitaptı Mucize. Erteleye erteleye ancak bu ay okuyabildim. Bence aldığı övgülere fazlasıyla hak eden bir kitaptı. Okurken hem gülümsetti hem de yüreğimi sızlattı. Filmini merakla bekliyorum açıkçası.

- Da War Mal Was / Flix 5/5

Almanya'nın Berlin Duvarı ile ikiye bölündüğü zamanları anlatan bir çizgi romandı. O zamanlar çocuk olan insanların hikayeleriyle dolu bir derlemeydi. Çocuk gözüyle o dönemi okumak güzeldi, daha iyi anlamamı, farklı bir bakış açı kazanmamı sağladı. 

- Kurt Kanunu / Kemal Tahir 

Okuyamadığım kitap.

Aslında bu ayın klasiği olmalıydı ama olmadı, olamadı. Yarısına gelmeden bıraktım kitabı. Daha önce yazardan hiçbir kitap okumamıştım ve yazım tarzı bana pek hitap etmedi. Olayların içine bir türlü giremedim. Okuyordum ama anlamıyordum yani, çok rahatsız ediciydi. Belki ileride bir daha okumaya çalışırım fakat şimdilik klasik listemde birkaç değişiklik yapmam gerekecek...

                     ✤
İzlediklerim

+ Filmler

- Sully (2016) 5/5

- Passengers (2016) 4/5

- Arrival (2016) 3/5

- Ekşi Elmalar (2016) 4/5

- The Man Who Knows Infinity (2015) 4/5

- Doctor Strange (2016) 5/5

- Queen of Katwe (2016) 4/5

- Braveheart (1995) 5/5

- Reversion (2015) 2/5

+ Belgeseller

- Avrupa'nın Kanlı Öyküleri : İdam / National Geographic 4/5

- Hitler'in Son Yılları / National Geographic 5/5

- Kabusa Dönen Yolculuklar - Saddam'ın Oğlu / National Geographic 5/5

+ Diziler


- Vikings | 4. Sezon - 2. Kısım

Spoiler vermek istemiyorum fakat diziyi izleyenler kurguda büyük bir değişim olduğunun, dizinin bir dönüm noktasına geldiğinin farkındalardır. Bu tip değişikliklerde diziler genelde olumsuz yönde bir düşüş yaşarlar. Fakat Vikings farkını ortaya koyuyor, bomba gibi devam ediyor. Önümüzdeki sezonu sabırsızlıkla, merak içinde, dört gözle bekliyorum. 

- Tokyo Ghoul | 2. Sezon

İlk sezonun introsuna aşık olup ikincisinden nefret ettim. Çok olmadık yerde bitirdiler; sürünün, bir dahaki sezonu canımız ne zaman isterse çekeceğiz, o zaman izlersiniz dediler. Animeyi genel olarak beğendim, hatta favorim olan birkaç karakter de oldu. Kaneki'nin ikinci sezondaki halini daha çok sevdim nedense. İlk sezon introsu ise en sevdiğim oldu şimdiye kadar izlediklerim içinde. Hele son bölümün son sahnesinde çaldıkları versiyonda ağlamaktan öldüm, çok güzeldi.



Yine o, bir anime bitince düştüğüm boşluğa düştüm. Attack on Titan'ın başlamasını beklerken yaşlandığımı hissediyorum. Üzerine bir de şimdi TG beklemeye başlayacağım :D

Annem de anime seviyor ve yeni bir animeye beraber başlayalım dedik. Karar veremiyoruz ama, öneri verebilirseniz ikimiz de çok mutlu oluruz :D 




Siz bu ay neler yaptınız?

Benimle paylaşın!




Yorum Gönder

7 Yorumlar

  1. hey şuna bak duma ve kemiğin kızı ile mucize okunacaklar istemde hemde yakın zamanda. Dr strange izldeğin için seni bir miktra kıskanmış olabilirim çünkü çok izlemek istiyorum :P hatta sinemasına da gitmek istiyordum da neyse. vikings çok kaliteli bir yapıma benziyor ama izlediğim başkaca diziler olduğu için ona bir türlü sıra gelemiyor. dolu doluya bir şubat ayı geçirmişsin. valla tebrikler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vikings'i şiddetle öneriyorum, resmen sezon aralarında özlemini çektiğim bir dizi :D Mucize'nin filmi çıkacak bu yıl, çıkmadan oku derim.. Çok teşekkürler :')

      Sil
  2. Mucize'nin filmi mi yapılıyormuş? İlk kez senden duydum.

    İzleme listemde olan filmlerden bazılarını bu ay izlemişsin. Ben filmleri çok ihmal ediyorum, bu ay telafi edeceğim umarım.

    Martta dolu dolu günler geçirmen dileğiyle canım :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de yabancı bir blogdan duymuştum sanırım :D Mart için umutlar büyük, hüsranla sonuçlanmaz umarım :D

      Sil
  3. Tokyo Ghol ikinci sezon sonu bileklerimi kesme isteği doğdu içimde. :D Hele o openingin akustik hali bitirdi zaten. Okuduğun kitaplardan Mucize çok önerildi hala okuyamadım onu ama okuyacağım. Barış Manço konusunda katılıyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tokyo Ghoul içimizde bir yara :D Mucize'yi kısa zamanda okursun ve beğenirsin umarım.. :')

      Sil
  4. Ben de bazen saatlerce izleyecek film arıyorum, sinirlerim bozuluyor :D Zaman sıkıntısı hepimizde var.. Yine yazı bekleriz o zaman :D

    YanıtlaSil