Pazar 6'lısı : Film Olmasını İstediğiniz 6 Kitap




Herkese iyi pazarlar!

Ağustos ayının temalarını Esseve Rin tatilde olduğu için Şule abla yayınladı; görmeyenler ya da haberi olmayanları şöyle alalım. 

Temalar çok güzel ve hepsini yazmak için sabırsızlanıyorum. Bu hafta film olmasını istediğim altı kitabı listeleyeceğiz. 

İşte benim filme uyarlanmasını istediğim 6 kitap;




Mutlu bir hafta geçirmeniz dileğiyle.. :)

...

1- Golem ve Cin / Helena Wecker



Golem ve Cin geçen yıl okuduğum en iyi kitaplardan biriydi. Hikayesi çok sıra dışıydı ve kitaptaki atmosfer nedense bana çok sıcak gelmişti; karakterler kendilerine özgü ve samimiydi. Yazarın ilk kitabı olmasına rağmen olayları bağlayış şeklinden tutun anlatımına kadar çok beğenmiştim ben. Filmi çekilse çok güzel olur diye düşünmüştüm kitabı okurken de.  


2- Olasılıksız / Adam Fawer



Okurken hayran kaldığım romanlardan biri Olasılıksız'dır. Hatta çoğu zaman yazılıp anlatılan şeylerden korktuğum da olmuştu. Yine de bazı sahneleri kafamda canlandırmada zorluk çektiğimi hatırlıyorum. Geri dönüp tekrardan okuduğum yerler olmuştu. Bu yüzden filmi çekilse iyi olurdu. 


3- Empati / Adam Fawer



Bu kitapta hikayenin farklı karakterler açısından ele alınması çok hoşuma gitmişti. Sonunda yolları nasıl kesişecek hep merak içindeydim, bu da okumayı daha keyifli hale getirmişti. Kitabın heyecan dolu sahnelerini ekranlarda izlemek de çok güzel olurdu.


4- Villette / Charlotte Bronte



Jane Eyre'in gölgesinde kalmış bir eser Villette; ne yazık ki pek bilinmiyor. Charlotte Bronte'nin son eseri. Ancak bence en az Jane Eyre kadar güzeldi. O kadar iddialı bir roman bence, Jane Eyre'i sevenlerin Villette'i de seveceğinden eminim. Hakkını vererek çekseler filmi de çok güzel olurdu, çünkü ortada Jane Eyre'de olduğu gibi bir gizem var. 


5- Mezarlık Kitabı / Neil Gaiman



Sıra dışı konusuyla çok ilginç bir film çıkardı bu kitaptan bence. Emin olmamakla beraber Gaiman'ın, Mezarlık Kitabı'nın animasyon olarak uyarlanmasını istediğini, fakat çok karanlık olduğu için kabul edilmediğini okumuştum bir yerde. Bence çok manyak bir animasyon olurdu, ama Coraline gibi olmayacaksa...



6- İskambil Kağıtlarının Esrarı / Jostein Gaarder



Gariptir ki kitap hakkında belli belirsiz şeyler hatırlıyorum ama çekilse, Alice Harikalar Diyarında tarzı bir şeyler çıkardı ortaya, orasından eminim. Çok değişik bir dünyası olduğunu ve insanı farklı diyarlara sürüklediğini hatırlıyorum sadece. Ve sonunun çok ilginç olduğunu. Bir daha okuyacağım ama film olarak izlemek de fena olmazdı...



Sizin film olmasını istediğiniz kitaplar hangileri?

Benimle paylaşın!







Yorum Gönder

15 Yorumlar

  1. Gaiman'ın filrine bayıldım, öyle olacaksa bence de film olsun 👍🏻.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Coraline'daki karakterlerin animasyonuna sevmemiştim ben, farklı bir yönetmene yaptırmalı :D

      Sil
  2. Bu kitapların hiç birini okumadım ama bu kadar beğenmiş olman bende merak uyandırdı. Ben Ahmet Ümit - Beyoğlu Rapsodisi ve Beyoğlu'nun en güzel abisinin filminin olmasını isterdim. Hatta dizisi daha bile heyecanlı olabilirdi. Onun dışında Marc Levy'nin Keşke Gerçek olsa isimli kitabının kurgusundan ötürü çok değişik olabileceğini düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdiye dek Ahmet Ümit'in sadece bir kitabını okudum, o da Sultanı Öldürmek'ti. Onun da filmi yapılsa güzel olurdu aslında, yazarın tarzını sevmiştim. Keşke Gerçek kitabına bakacağım, konusu değişikse benliktir :')

      Sil
  3. Olasılıksız ve Empati gerçekten bu iki kitabın film olmasını bende çok istiyorum. Çok başarılı bir şekilde kurgulanmış harıka kitaplardı ama tabi filmi o kadar zevk verebilecek mi oda ayrı bir konu...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen, hakkını vererek çekmeleri gerek yoksa hiç ederler kurguları.. Belki de bu yüzden hiç bulaşmıyorlardır :D

      Sil
  4. Gaiman beyaz perdenin sevdiği bir isim. birçok kitabı uyarlandığı için bu kitabının da uyarlanırsa güzel olacağını düşünüyorum.

    olasılıksız ve empati benim de listemde var. hakkını veren uyarlamalar olursa güzel aksiyon filmleri olurlar.

    Villette'yi okumadım ama yorumunla ilgimi çekti. okuma listeme ekliyorum :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Villette'yi okursan bence sen de çok seversin Şule abla. Yine de bana bakma sen, düşük beklentiyle başla.. Yoksa Gurur ve Önyargı'da başıma gelen şey senin de başına gelmesin mazallah :D

      Sil
  5. Sırayla pazar 6lılarını geziyorum, süper tercihler... kalemine sağlık gözde 😉

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi gezmeler :D Teşekkür ederim Fenomcuğummm ^.^

      Sil
  6. ay dur mezarlık kitabı yanına, iskambil kağıtlarının esrarı ile vilette i ekledim. okuyum. ben de vileti film olarak görmek isterim austen filmlerine bayılıyom :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Austen değil kızz, Bronte :D Oku bak, üçü de çok güzel ^.^

      Sil
    2. ay allam bronte okudum austen yazdım. ikisi de aynı şey yaaa :)

      Sil
  7. Olasılıksız ve Empati'nin şu ana kadar filminin yapılmaması bile şaşırtıcı geliyor bana :) Listene bayıldım bu arada, not aldığım kitaplar da oldu.:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ohhh iyi bir işe yaramış :D Aynen bence de çok şaşırtıcı ya, o kadar orijinal konulu şeylerin keşfedilmemesi...

      Sil