Yıldız Tozu / Neil Gaiman | Kitap Yorumu

YILDIZ TOZU

Özgün Adı : Stardust

Yazarı : Neil Gaiman

Çevirmeni : Berat Çelik

Yayım Yılı : 1998

Puanım : 5/5


"Çünkü," diye duyurdu Tristan, "her sevgili yüreğinde çılgının biri ve zihninde bir ozandır."


İşte bu! Buldum arkadaşlar, sonunda buldum!

Şimdiye kadar okuduğum her Gaiman kitabına dört puan vermiştim ben, çünkü doğru kitabı daha okumadığımı içten içe hissediyordum.

Beş puan vereceğim kitabın Yıldız Tozu olacağını da tahmin ediyordum aslında ama Yokyer daha çok gözüme çarpıyordu. 

Sonunda en en en çok beğendiğim ve yazara tamamen resmi olarak hayran olduğum kitap Yıldız Tozu oldu. Hemen konusundan bahsedeyim de kitap hakkında düşündüklerime geçeyim sonra.

Duvar Köyü'nde - ki bu köy adını Perili Ülke'yle bizim sıradan dünyamızı ayıran duvardan alır - yaşayan bir genç olan Tristran Thorn, köyün en güzel kızı olan Victoria Forester'a aşıktır ve onunla birlikte olabilmek için her şeyi yapmaya hazırdır. Fakat Victoria fazlasıyla ulaşılmaz bir genç kızdır. Bir akşam Tristran yine Victoria'nın kalbini kazanmaya çalışırken kayan bir yıldız görürler. Tristran, Victoria'nın bu yıldızdan çok etkilendiğini görünce kıza, ona kayan yıldızı getireceğine söz verir. Victoria da eğer yıldızı getirirse dileğini yerine getireceğine yemin eder. Bunun üzerine Tristran duvarın ötesine yıldızı bulmak üzere yola çıkar, fakat yıldızı arayan sadece o değildir.




Baştan sona kadar ilgimi canlı tutan ve beni devamlı merak ettiren bir kitap oldu öncelikle Yıldız Tozu. Peri masalı havasıyla daha da büyüledi beni açıkçası. Yazarın kalemini bu kitapta çok samimi buldum ben, sanki okuru karşısına almış da eski bir masalı anlatıyormuş gibiydi gerçekten. 

Karakteri ve olayları birbirine bağlayış şekli çok güzeldi bir kere. Farklı açılardan ele aldığı hikayeleri bir noktada birleştirmesi hem hep merak ettirdi hem de yeri geldi, olayların kesiştiği yerlerde hayrete düşürdü. 

Neil Gaiman'ın bence hiç sıkmayan aksine akıp giden ve sürekli okuma isteği uyandıran bir üslubu var ve ben bunu bu kitapta üst düzeyde yaşadım. Aslında kalın bir kitap değil Yıldız Tozu ama hep bitirmekten korktuğum için bir anda bıraktım kitabı okumayı. Bu yüzden aklım devamlı kitaptaydı. Neler olacak diye içim içimi yese de kitabı elimden geldiğince yavaş okudum. Sizin de öyle yapmanızı tavsiye ediyorum çünkü bitince nasıl bittiğini yine de anlayamayacaksınız. En azından okurken bu keyfi birkaç güne yayarsanız, anın tadını çıkarmış olursunuz.

Her kitabında farklı fantastik ögeler kullanıyor yazarımız ve ben kitaptan kitaba kendisine daha çok hayran oluyorum. 

Kurguya işlediği ayrıntılar her seferinde beni gerçek anlamda etkiledi. Kitapta çok hoş, insanı okurken eğlendiren bir mizah havası da vardı. Yetişkinler için yazılmış bir peri masalıydı Yıldız Tozu.

Kitabı okuduktan hemen sonra filmi de izledim, cidden hiç beklemedim. Yine her zamanki gibi kitabın daha güzel olduğunu düşünüyorum, fakat sonları dışında. 

Kitabın sonu gerçekten okuduğum en iyi sonlardandı. Okuyucuyu memnun bırakan, biraz da içini burkan ama yine de kendini kabullendiren bir sonu vardı. Filmdeki sonsa hikayeye daha çok uyan, daha masalsı bir sondu ve benim daha çok hoşuma gitti. Belki de filmdeki sonu yazan da Neil Gaiman'dır, kim bilir. 

Yarattığı fantastik dünyaya, karakterlerine, olay örgüsü ve anlatımına ayrı ayrı binlerce kez hayran oldum

.Neil Gaiman'ın hayal dünyasında yaşamak isterdim. O kafanın içinde neler dönüyor kim bilir, ancak kağıda döktükleriyle yetinmek zorunda olmak üzüyor. 



...

Siz Yıldız Tozu'nu okudunuz mu?

Hakkında neler düşünüyorsunuz?

Benimle paylaşın!






Yorum Gönder

12 Yorumlar

  1. Yıldız Tozu'nu bende okumuş beğenmiştim, gerçekten hoş bir kitap. :) İncelemen güzel olmuş, eline sağlık. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin de beğenmiş olmana sevindim :') Çok teşekkür ederim :)

      Sil
  2. Bu kitabı ben de çok sevmiştim :') Ama ben çok eskiden filmini izlemiştim kitabı okurken AAA BU O FİLM demiştim haberim bike yoktu djhjcjjdnf Ama allahtan filmi unutmuşum da kitaptan büyük keyif alabildim :'3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmi ben de kitaptan önce biliyordum ama izlememiştim. Kitaptan sonra ben de büyük keyifle izledim filmi :')

      Sil
  3. Okumadım ama filmini beğenmiştim :) Bu yazarın kitaplarını hiç okumadım, bir göz atmam gerekecek sanıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim favori yazarlarım arasına girdi, kesinlikle tavsiye ederim :D

      Sil
  4. Senin blog yazını gördüm ama o an okuyamadım. Sonra eşim filminden bahsetti. Güzel olduğunu bir kez benimle beraber izleyebileceğini söyledi. Bugün izledik filmi. demin bitti ve ben filme tek kelimeyle bayıldım. İki saatlik bir masal izledim ve mutlu oldum. bu günlerde o kadar iyi geldi ki. kitabı daha güzel diyorsan mutlaka okurum çünkü ben bu masalı çok sevdim :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmi beğendiysen, kitabı da mutlaka beğenirsin bence hatta daha büyük keyif bile alabilirsin kitaptan :')

      Sil
  5. Benimde en beğendiğim kitabı sanırım bu. :) Filmi olduğunu bilmiyordum ta ki TV'de denk gelene kadar. Aaa bu stardust dedim, filmini de beğendim ben. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen, Neil Gaiman'a resmen hayran oldum bu kitabıyla :D

      Sil
  6. Ben okumadım ama yorumun beni heyecanlandırmaya yetti gözde ;) Çok merak ettim ki!
    Kalemine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence oku Fenom, beğeneceğini düşünüyorum nedense :D Teşekkür ederim ^^

      Sil