Odd and the Frost Giants / Neil Gaiman | Kitap Yorumu


ODD AND THE FROST GIANTS

Yazarı : Neil Gaiman

Yayım Yılı : 2008

Türü : Fantastik

Puanım : 4/5


The wise man knows when to keep silent. Only the fool tells all he knows.


Temmuz ayının ilk kitap yorumuyla herkese merhaba!

Üzerimde öyle bir miskinlik var ki sormayın gitsin. Kitap okuma durumumla ilgili bir sıkıntı yok çok şükür. Ama bir kitabı bitiriyorum, hakkında hiçbir şey düşünmeden diğer bir kitaba geçiyorum. Normalde ben her kitaptan sonra en fazla bir gün, en az yarım gün başka bir kitaba başlamam. Daha doğrusu başlayamam çünkü ne okumak istediğime karar veremem bir türlü.

Neyse gelelim kitaba...

Konusu oldukça ilgi çekici - her Neil Gaiman kitabında olduğu gibi -

Şöyle ki;

Odd on iki yaşında bir çocuktur. Bir viking kasabası olan Midgard'da yaşar. Babasını iki yıl önce kaybetmiştir. Babasının ölümünden sonra annesi başka bir adamla evlenince kendini dışlanmış hisseden Odd evi terk eder. Babasının ormandaki kulübesine gider. Bir gün ormanda bir tilki, ayı ve kartalla karşılaşır. Bu hayvanların aslında çok farklı bir hikayeleri vardır ve Odd bir anda kendini inanılmaz bir maceranın içinde bulur : Tanrılar şehri Asgard'ı Ayaz Devleri'nden kurtarmak ve bitmeyen kışı sona erdirmek zorundadır. 

Eğer kitabın konusunu önceden bilseydim, okumak için bu kadar beklemezdim. Zaten kısacık bir kitap ve açıkçası bana yetmedi. Bu gerçekten de yüzlerce sayfa sürecek bir hikaye olabilirdi. 

Aslında mitolojik şeyleri çok sevdiğimi fark ediyorum yavaş yavaş. Daha önce pek ilgili değildim ama bu kitapla birlikte mitolojik temaları olan serileri araştırıp okumaya karar verdim. Yukarıda da dediğim gibi bu hikaye, yani Odd'un hikayesi aslında bayağı da bir roman olabilirmiş.

Yine çocuk kitabı damgasını yemiş bir kitap Odd and the Frost Giants. Öyle densin hiç önemli değil. Önceki kitap yorumlarımda da söylediğim gibi bu tür kitapları okumaktan aşırı keyif alıyorum. Eğer bazı kitapları "çocuk kitabı" diye okumuyorsanız, bir deneyin bence. Hiç de beklemediğiniz etkiler yaratabilir üzerinizde. 




Hikayedeki olay örgüsü çok güzeldi. Hiç sıkılmadan okudum kitabı ve olacakları da acayip merak ettim. Karakterler de çok eğlenceli tiplerdi, özellikle ayı ve tilki. 

Hikayeye tam birilerini uyutmak için okunacak, hayal etmesi çok güzel bir hikaye. Hatta babam kolayca uyusun diye ona anlattım. Sanırım artık rolleri bayağı bir değiştik...

Şunu söylemekte de yarar var, eğer İngilizce kitap okumaya başlamak istiyorsanız bu kitaba da bir göz atabilirsiniz. Çocuklar için yazıldığından dili oldukça basit ve akıcı. 

Ayrıca kitap "Odd ve Ayaz Devleri" adıyla, İthaki yayınları tarafından da Türkçe'ye çevirilmiş. 

Gelecekte bir çocuğum olursa, bu kitap da ona okumak istediklerim listesine girdi bile. 


...

Siz "Odd and the Frost Giants" kitabını okudunuz mu?

Hakkında neler düşünüyorsunuz?

Benimle paylaşın!



Yorum Gönder

4 Yorumlar

  1. seeen gaiman hayranı oldun artık de miiii :)

    YanıtlaSil
  2. Biri daha aramıza katıldı, Neil Gaiman ayı yapmışsın Gözdeee :D Bunu ben okumadım ama, en kısa zamanda alıciğim ve tekrar geliciğim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen ya, sırada Yokyer vardı ama kendimi zorla durdurdum :D Beğeneceğini umuyorum, hemen oku :D

      Sil