Mim : Hayatımın Hikayesi


Herkese merhaba!

Öncelikle beni bu güzel mime davet ettiği için Kağıt Salıncak'a çook teşekkür ederim. Onun yazısını şuradan okuyabilirsiniz.

Çok eğlenceli bir mime benziyor, yazmak için de sabırsızlanıyorum. Şöyle ki çocukluğumuzda duyduğumuz, okuduğumuz ve bizi etkileyen bir hikayeden, masaldan bahsetmemiz gerekiyor. 


Ben çocukluğumdan beri her zaman okuduğum, dinlediğim, izlediğim şeylerden haddinden fazla etkilenmişimdir. Bende bıraktıkları izlenim hep abartılı olur. Bu durum hala da devam eder. Çok hayalci bir kişiliğim var, bundan ileri geliyor bu durum sanırım. Bir olayı, durumu farklı şekillerde yorumlayıp farklı yönlere çekerim hep. 

Diyeceğim o ki bu mimi gördüğüm zaman aklıma hemen annemin bana anlattığı, uykularımı kaçıran o hikaye geldi; Deli Dumrul hikayesi.

Gözümün önünde hemen mum ışığında beni uyutmak için anlattığı bu hikaye geldi. Sanırım aklımda kalan bu sahne, bir elektrik kesintisinden kalma bir hatıra. Çok korkmuşsam demek ki ve annem de nasıl bir psikopat ki böyle bir hikaye anlatmış bana karanlıkta. 

Anı öyle bir yer etmiş ki kafam da, her şey çok net ; annemin kısık sesle hikayeyi anlatması, mum ışığının duvara vuran gölgesinin titremesi, annem uyuduğumu sanıp gitmesin diye göz kapaklarımı zorla açık tutmaya çalışmam...

Deli Dumrul bir Dede Korkut Hikayesi. Hatta bildiğim tek Dede Korkut Hikayesi. Lisede tüm hikayeleri okuyup incelemiş olsak da diğerlerini unuttum ama Deli Dumrul hala aklımda. 

O zamanlar beni korkutmuş olan bu hikaye aslında o kadar anlamlı ki. Aslına bakarsanız insanı sorgulamaya iten de bir hikaye Deli Dumrul. Alçakgönüllü olmayı öğretiyor, ukalalığın, burnu büyüklüğün insana ne denli zarar verdiğini gösteriyor. Ayrıca gerçek sevgiyi konu ediyor açık seçik. 

Hikayenin sonunu çok seviyorum. Sadece bu hikaye için bile Dede Korkut'a hayranlık duyuyorum. O zamanlarda fantastik öykü yazmış adam, hem de harika manevi değerler taşıyan fantastik bir öykü. Doğaüstü ögeleri böylesine yerinde kullanması ne kadar usta bir yazar olduğunu gösteriyor. 

Deli Dumrul'un hikayesini şuradan okuyabilirsiniz; tıktıkk

Şuradan da dinleyebilirsiniz, çok güzel anlatıyor.




...

Mimi herkes yaptı sanıyorum, hatta herkes unuttu bile :D

Yine de ben birkaç kişiyi mimlemek istiyorum :)






Yapmamış olanlar ve yapmak isteyenler de mimlendi.

Bu arada bu mimi yaptıysanız alta linkini bırakın, okumayı çok isterim. 

Hoşçakalın!




Yorum Gönder

8 Yorumlar

  1. Ben de lisede okumuştum Dede Korkutu ama bak aklımda kalmamış Deli Dumrulun hikayesi.
    Hiç aklıma gelmiyor bu mime yazıcak bir şey. Kimse küçükken kitap okumamış bana. İçimde bir yara bu resmen :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Korkunç anılar arasında kalmış Deli Dumrul ya, aslında hikaye o kadar korkunç değil ama işte.. Yaa kıyamam ama :/ Bu mimin içini istediğin gibi doldur o halde ^.^

      Sil
  2. mən bu mimə mimlənmişdim :D amma bir mimə iki dəfə mimlənmək artıq yaz bitir bu mimi deməkdir. Bir seçə bilsəm tam olaraq belə sual gələndə mənə beynimdə o qədər hekayə cavab birdən işıqlanır ki, seeçə bilmirəm. :/ yazını da bəyəndim. Dədə Qorqud bütün türkləri birləşdirən bir ədəbiyyat incisidir. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bu mimi çok uzun zaman sonra yazabildim, bir türlü fırsat olmamıştı :/ Dede Korkut konusunda da fazlasıyla katılıyorum sana, mekanı cennet olsun.. :')

      Sil
  3. Çocukluktan kopup gelen anılar, böyle ürkütücü olanları bile, yeniden hatırlandığında insanın yüreğinde bir hoşluk uyandırıyor. Bu duyguyu seviyorum :)
    Bu konuda daha önce de mimlenmiştim ancak uzunca bir süredir yazamıyorum, bu konu da askıda kaldı. En kısa zamanda yazmaya çalışacağım. teşekkürler ve de sevgiler ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de öyle :') Merakla bekliyorum yazınızı :)

      Sil
  4. Bu mimi ben de yapmıştım ama ben beni etkileyen bir öyküyü değil kişiyi yazmıştım: http://suleuzundere.blogspot.com/2016/06/super-anneanne-mimlendim-9.html

    Deli dumrul denildiğinde aklıma ilk olarak köprüden geçsen de geçmesen de para ödenmesi geliyor :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuyacağım hemen :') Deli işte, ama sonradan haddini bildiriyorlar :D

      Sil