Yeni Yıl Dilekleri | 2016


Herkese merhaba!

2016'ya çok az kala yeni yıldan beklediklerimi sizlerle paylaşayım dedim. 



Yeni yıla girme olayı, o kutlamalar filan bana hiç de saçma gelmiyor. İnsanın yeni bir sayfa açması gibi bir şey bence bu olay. Ve bence, kutlanmayı hak ediyor. En azından benim açımdan böyle. Aralığın son gecesini ben sıradan bir gece gibi geçiremiyorum. Yani düşünsenize, iyisiyle kötüsüyle bir yıl daha devirmişsiniz, yepyeni bir yıl var önünüzde. 

Zaman kavramını sorgulamayı bir kenara bırakırsak gerçekten de umutlarla başlanacak bomboş bir yıl!


Eskiden öğretmenlerimiz yazdırırdı, yeni yıldan beklediklerimiz başlığı altında kısa kompozisyonlar. Hatta geçen sene bile, Almanca hazırlık sınıfında, yazma dersinde bu etkinliği yapmıştık. 


Dileklerimi sıralamak ve yeni yılda yapacaklarım, yapmak istediklerim hakkında hayaller kurmak benim çok hoşuma gidiyor. Sonuçta dilemenin bir hududu yok, yapabildiği kadar hayal etmeli insan.


Yeni yıldan öncelikle herkese sağlık, huzur, mutluluk ve başarı diliyorum. 


Kişisel dileklerime gelirsek...





- İlk olarak bu yıl kendime 70 kitaplık bir hedef koymak istiyorum. Ama asıl dileğim bu sayıyı aşabilmek.

- Bu yıl en az 15 tane yabancı, 15 tane de yerli klasik okumak istiyorum. 



- Gabriel Garcia Marquez'in Türkçe'ye çevrilen tüm kitaplarını okumak istiyorum. Kulağa fazla iddialı geliyor ama bunu gerçekten, kalpten diliyorum.


- Almanca bir roman - Almanca bir kitap okuyabilmek bile beni mutluluktan nirvanaya ulaştırabilir - okuyabilmek istiyorum. En azından yaz aylarında... Kai Meyer kitapları çok ilgi çekici mesela.


- Almanca edebiyat eserleriyle daha çok haşır neşir olmak istiyorum. Patrick Süskind, Franz Kafka, Goethe, Stefan Zweig, Heinrich von Kleist...

- Ve tabi ki İngilizce edebiyat eserleriyle de. En birinci olarak Shakespeare'in okumadığım oyunlarını okuyup tamamlamak istiyorum.

- Daha çok yazmak, yazdıklarımı bir güzel toparlalamak istiyorum, artık. 



- Şu listeden bir-iki seri eksiltmek istiyorum. >> Okumayı Deli Gibi İstediğim Seriler

- İzmir'e kar yağmasını diliyorum.-_-



...

2016'dan beklediklerim naçizane bunlar.
Sizin yeni yıldan beklentileriniz, dilekleriniz neler?
Benimle paylaşın!



Yorum Gönder

2 Yorumlar

  1. Yeni yılda yapılacaklar / hayaller listesi yapmaya bayılırım. Hatta ben de blogumda isteklerimi yazmıştım. Hedeflerinin çoğunluğu kitaplarla ilgili. Çok hoşuma gitti bu durum. Bir de Almancayla ilgili bir bölüm mü okuyorsun merak ettim.

    Listendeki her şey gerçekleşebilir, İzmir'e kar yağması hariç . Onun olabileceğinden emin değilim :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene çok sevindimm :') Evet İng.- Alm. mütercim tercümanlık okuyorum :) İzmir'e kar yağmasını dilemek fazla umutsuzdu, evet itiraf ediyorum :D

      Sil